Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Wlasnie wczoraj zostalem szczesliwym posiadaczem ladnej e28 525e (w zasadzie 525i ale silnik to eta).

Jest to auto z automatem 4HP-22, czyli 4 biegi i z gazem.

 

Na czym polega problem...

Mianowicie gaz ladnie pali. Odpala na gazie i jezdzi na gazie jak i na benzynie. Na benzynie bez zarzutow. Z gazem jest natomiast problem. Podczas jazdy czuc od czasu do czasu lekkie szarpniecia do przodu (jakby cos kilka chwil jeden gar dostawal wieksza dawke). Czasem sie tak dzieje a czasem nie ale to mi za specjalnie nie przeszkadza. Dodatkowo od czasu do czasu na gazie potrafi najnormalniej zgasnac. I zdarza mu sie zgasnac kilka razy pod rzad a czasem jedzie 200 km bez zajakniecia.

 

Tylko ze skrzynia jest automat... i jak zgasnie to mam wlaczone D :). I co mam robic? Zatrzymac sie zeby odpalic czy w ruchu przekrecic kluczyc zeby odpalil? Jak zgasnie trzeci raz to przy odpalaniu slychac strzal. Moze jak odpalac w ruchu to przelaczyc z D na N (nie ma zasprzeglenia silnika ze skrzynia).

 

Takie sytuacje mialem juz dwa razy. Wyglada to mniej wiecej tak:

Odpalam na gazie. Jade.. po chwili gasnie, zapalam w ruchu, za kilka chwil gasnie, znowu odpalam w ruchu, strzeli... boje sie ze nastepny strzal bedzie mocniejszy i przelaczam na benzyne... przejade z 10 km, wlaczam gaz i bez problemow jade dalsze 200km...

 

Czy ktos sie spotkal z czyms takim? Gasnie bo za zimny? (gasl mi jak wskazowka temp byla wychylona prawie pionowo).

 

Interesuje mnie gasniecie i mozliwosc wlaczania auta w ruchu (z manualem to wiem ze mozna ale automat to nie mam pojecia).

Opublikowano

Sytuacja jest bardzo niebezpieczna dla skrzyni - podstawową zasadą użytkowania skrzyni automatycznej jest wyłączenie silnika dopiero wtedy gdy przestawisz skrzynię z trybu Drive (D) na Parking (P) lub Neutral (N).

W twoim przypadku silnik gaśnie gdy skrzynia jeszcze pracuje - w bardzo dużym skrócie: powoduje to nagły spadek ciśnienia oleju w skrzyni i nieprawidłowe smarowanie elemntów wykonawczych, które jeszcze pracują a to grozi niestety awarią.

I tak samo jest w drugą stronę - uruchomić silnik można (a właściwie trzeba) gdy skrzyni jest w pozycji P lub N.

Remont 4HP22 to jak pisali koledzy koszt około 3 tyś więc gra jest warta świeczki aby usunąć problem.

Niestety na gazie nie znam i Ci nie pomogę.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.