Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam i mam problem przy nagrzanym silniku cieknie mi plyn chlodniczy, pojechalem na kanal oglada ogladam i jest dziura w zbiorniczku wyrownawczym nie duza bo @nazimno @ nic nie cieknie czy moze wie ktos czym mozna skutecznie "zalatac" lub "zakleic" ten otworek?
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam Kolegów :)

Dziś samochód dał mi kolejną zagadkę.

 

Pomijając to że dosyć mocno łyka płyn chłodniczy, wracając do domu, zauważyłem dziwną kałużę pod moimi nogami. Kiedy dotarłem na miejsce, zaczął się unosić dym z tamtego miejsca [opary gorącego płynu]. W akcie paniki na biegu odłączyłem akumulator z myślą że eletryka mi się się jara. Później obadałem sprawę dokładniej i okazało się że powstał wyciek.

Mam ten samodóch drugi tydzień i dopiero wychodzą z niego te wszystkie "brudy".

 

Dołączyłem fotkę z podejrzanym elementem :D

Nie miałem czasu na dokładne oględziny. Moglibyście mi podpowiedzieć co to jest za część i za co jest odpowiedzialna?

Być może sprawę załatwi oczyszczenie i zasylikonowanie, ale chciałbym wiedzieć z czym to współpracuje :)

 

Pikczer:

http://yfrog.com/j9dsc00557vj

 

edit:

Dokładnie z tego miejsca.

http://yfrog.com/2mdsc00558uj

 

Na wolnych obrotach- kapie sobie.

Od dwóch tysięcy w górę mam natrysk ciepłej wody na nogi :P

 

I nijak, nie mam pomysłu czym to zatamować.

Opublikowano
I nijak, nie mam pomysłu czym to zatamować.

Strzeliła obudowa elektrozaworu od nagrzewnicy.. To bolączka starszych BMW i niestety w E30 dość często dochodzi do takich sytuacji.

Twardy stary plastik jest kruchy i podatny na uszkodzenia. Ciśnienie panujące w układzie znalazło najsłabszy punkt i wywala płyn :oops: A im wyższe obroty tym silniejszy jest obieg cieczy i stąd wzmożone mycie nóg :mad2:

Musisz kupić jakąś używkę bo klejenie to raczej kiepski pomysł.

Czasami potrafi puścić też o-ring uszczelniający,który znajduje się wewnątrz zaworu ale jest to raczej część niewymienialna. Są magicy co to rozbierają ale to jest już rzeźbienie i nie wiadomo jak będzie działąć po złożeniu.

Do elektrozaworu dostaniesz się demontując środkowy tunel.

 

 

Na twoim miejscu sprawdziłbym dokładnie krok po kroku cały układ chłodzenia ...oraz zrobiłbym test na zawartość Co2 w układzie chłodzenia.

Uciekający płyn, ciśnienie w układzie, które mogło doprowadzić do pęknięcia elektrozaworu..... może być walnięta głowica, nieodpowiednio odpowietrzony układ...itp..

Opublikowano

Bardzo niedobrze się dzieje :|

 

Z płynem chłodniczym były problemy od początku kiedy go kupiłem. Niby temperaturę trzyma dobrą, ale ciut za wysoką. Dolewało się tego płynu bo nie było to aż tak uciążliwe. Wycieków nie ma, bo podkładałem tekturę na noc i sprawdzałem czy gdzieś aby nie kapie :) Ale czytałem że na różne sposoby pobiera sobie płyn, także trzeba będzie przerobić ten układ od zera :? Co średnio mi się uśmiecha.

Teraz ten elektrozawór. Jak to się nazywa tak "fachowo", żebym mógł na allegro znaleźć?

 

Podejrzewam że nie skończy się na demontażu samego tunelu, a całego wnętrza :P Przy okazji będzie motyw żeby to wszysto poogarniać :)

Dzięki za podpowiedź.

Taki trochę gamoń ze mnie jeżeli chodzi o mechanikę, ale coś trzeba będzie podziałać :D

Wyjścia nie ma w sumie...

Opublikowano
Miałem podobny problem. za wysoka temperatura, ubywajacy plyn w chlodnicy, do tego problemy z odpaleniem po dluzszym postoju. Jak odpalal to po koleji kazdy cylinder.Powod to uszczelka pod glowica. W efekcie koncowym poszla nagrzewnica bo nie wytrzymala cisnienia. Jesli chcesz to niedrogo odsprzedam ci zbirnik wyrownawczy od 320 bez czujnika poziomu wody i kompletna nagrzewnice. W razie czego dzwon 0-604-136-799
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Opublikowano

Sprawa potoczyła się nieco inaczej. Dostałem nagrzewnice do ręki i kiedy zacząłem oglądać zauważyłem że część z elektrozaworem da się odkręcić, co uprościło mi temat o 100%.

Zdemontowałem uszkodzony elektrozawór, na to miejsce włożyłem drugi i właściwie... po robocie.

Zajęło mi to może 20 minut czasu. Kwestia odkręcenia trzech śrubek i po krzyku :)

Mam nadzieję że posłuży trochę.

 

Wizja zdejmowania deski rozdzielczej niekorzystnie wpływała na chęci zabrania się do naprawy :lol: Później telefonicznie [właśnie od kolegi z forum] dowiedziałem się że niekonieczne jest zdejmowanie deski, da się wyjąć nagrzewnicę z tym że przeszkodę stanowi drążek kierowniczy, co jest i tak łatwiejsze do zrobienia niż odkręcanie całego 'kokpitu' :D

Samą nagrzewnicę mam sprawną, także obeszło się w miarę ulgowo :)

 

W zasadzie nie mam pojęcia po co to piszę, bo dla niektórych są to sprawy oczywiste, ale może ktoś będzie miał podobny problem i przydzadzą się te treści :)

 

edit:

Aha, zapomniał bym dodać że koszt wymiany nagrzewnicy u mechanika to kwoty rzędu 300-400 złotych.

Dzwoniłem do faceta który zajmuje się naprawą tylko BMW i zażyczył sobie 300 pln. Następnie wykonałem telefon do warsztatu na Grójeckiej który regeneruje nagrzewnice, klimatyzację itp. tam powiedziano mi że rozbieżność cen to 300-400 złotych w zależności jak dużo będzie przy tym pracy. W koszta oczywiście nie jest wliczona cena nagrzewnicy. Ale to już najmniejszy wydatek :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.