Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

no i stało się... pisałem kiedyś że raz na jakiś czas rozładowuje mi się aku bez większej przyczyny. Zdarzało się to raz na kilka miesięcy aż dziś udało mi się przypadkiem dojść dlaczego!

 

Mianowicie byłem na parkingu i chciałem otworzyć okna więc włączyłem na 1sekunde zapłon zapaliła się kontrolka od świec żarowych i wyłączyłem zapłon, okna miałem otwarte robiłem coś innego w innym samochodzie i gdy po parunastu minutach wróciłem do bmw a tam ciemność...

nie było zapachu spalenizny więc wydedukowałem że to musi być normalne urządzenie co pobiera dużo prądu ale nie powinno cały czas pracować.

 

Podniosłem maskę i kolektor dolotowy gorący i blok też czyli świece sobie grzały grzały grzały.... aż aku padł

 

Widocznie musiało dziać się to wcześniej ale z reguły jak padł aku to wszystko wracało do normy bo podłączyłem kable i było po chwili można odpalić ale dziś nie nawet z innym aku pobór prądu jest ogromny! dodam że kontrolka świec gaśnie... ale wszystko się żarzy nawet oświetlenie kabiny jest bardzo słabe...

 

Przy normalnej pracy gdy zgasła kontrolka zapalałem samochód i po chwili widać było że wszystko rozświetla się bardziej więc musiał być to moment wyłączenia świec bo jak doczytałem to nie wyłączają się one od razu.

 

 

Rozumiem że sterownik świec jest w tej skrzynce pod osłoną przykręconą na 4 śruby skrzynka znajduje się z lewej strony jak stoimy przodem do samochodu.

 

Teraz pytania:

 

zapewne istnieje jakiś czujnik temperatury który daje znać do sterownika że została osiągnięta właściwa temperatura i wyłącza świecie. Skoro gaśnie kontrolka więc może w tym sterowniku zgrzały sie styki w końcu musi być tam jakiś ala przekaźnik...

 

 

 

Proszę o pomoc co i jak sprawdzić naprawić gdzie szukać usterki każda rada może być cenna.

Może ktoś ma fotki z podobnej operacji.

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Witam

 

Sterownik cały zgrzany... po odłączeniu obciążenie znikło

 

Koszt nowego ponoć ulepszonego 320zł....

 

jeszcze za pomocą żarówki sprawdzę czy ciągle daje napięcie na świecie

bo na sterownik przychodzi kostka z:

 

6 przewodów na świecie i 4 mniejsze sterownia i z dołu sterownika gruby zasilający więc odepnę kostkę i podłącze żarówkę w jeden wtyk świecy i sprawdzę czy jest zacięty i ciągle daje napięcie mimo że nie ma sterownia (te 4 mniejsze przewody)

 

zrobię foto aby było dla potomnych bo jakoś mimo tego że dużo ludzi ma TDSa nikt nic nie napisał... przykre...

 

 

Pozdrawiam

Darek

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Witam

 

Odłączyłem wtyczkę od sterownika pozostał jedynie przykręcony od dołu przewód zasilania, sprawdziłem czy na 6 pinach które idą do świec żarowych jest napięcie i... jest cały czas mimo że sterowanie odłączone i stacyjka off

 

więc styki zlepiły się w pozycji dla włączonych świec...

 

pytanko: obok tego sterownika jest coś przypominające diodę termiczną? sam nie wiem a może ktoś wie?

 

postaram się zrobić zdjęcia i zamieścić

 

Pozdrawiam

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Zrob fotki - zobaczymy pomyslimy.

Problemy ze sterownikiem byly... ale ze sie nie wlaczal w ogole. Ty masz odwrotnie - non stop wlaczony ;D

http://allegro.pl/item195517380_bmw_5_e_34_tds_sterownik_swiec_zarowych.html

Nie moja aukcja! po prostu podaje dla potomnych. Uzywana czesc sterownik do swiec do TDS koszt 200 PLN

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Witam

 

Ciekawostka mój jest mały tego wypatrzyłem też na allegro.

 

Porostu szukam kogoś to ma TDSa z ok 93r i by sprawdził czy po zdjęciu dużej tyczki z sterownika jest napięcie na 6 pinach na logikę nie powinno być.

 

Wiadomo można by wykombinować tak żeby włożyć z boku przekaźnik 100A albo większy i nim wysterować przewód głównego zasilania ten co idzie od dołu do sterownika i sterowanie tego dodatkowego przekaźnika zrobić z kabiny ale to rozwiązanie chwilowe, teraz to porostu z rana założyć kostkę na chwile aby się podgrzał zdjąć i odpalić samochód.

 

I tak pocieszające w tym wszystkim jest to że w końcu udało się przypadkiem namierzyć to co rozładowuje. Bo już na południu był u kilku mechaników i nic. Każdy mówił że może "Jeż" od nawiewów ale za szybko to wszystko się dzieje więc ta wersja odpadała, zresztą to przypadłość E39 a nie E34.

 

Pozdrawiam

Darek

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Witam

 

biernus widzę że masz taki sam model jak ja tylko w automacie mógłbyś u siebie zobaczyć czy po zdjęciu kostki bez kluczyka w stacyjce masz napięcie na 6 Pinach ?

 

Pozdrawiam

Darek

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Mam dokładnie to samo :( .

 

Walcze juz z tym od pół roku.

Być może masz u mnie fajne piwo jak sie uda rozwiązać ten problem

Opublikowano

Witam

 

problem da się rozwiązać - nowy sterownik

 

jeśli natomiast jest brak kasy to można zrobić na 2 sposoby:

 

1. przed zapaleniem z rana założyć na chwilkę wtyczkę zapalić i zdjąć, teraz jest lato wczoraj po 3h stania z zdjętą wtyczką zapaliłem bo silnik się nie wychłodził.

 

 

2. nowy układ sterowania - najprościej wysterować ten gruby czerwony kabel zasilania co wchodzi do sterownika, potrzeby przekaźnik o max obciążeniu ok 100A i napięciu sterowania 12V i tutaj jest problem... bo takich nie mogłem znaleźć można by da z dać z 2-3 sztuk przekaźników od świateł 40A ale to już zaczyna się robić za dużo elementów

ale jeśli ktoś by miał 1 taki duży to...

 

można dalej zrobić następująco... podłączyć zasilanie cewki + od razu z czerwonego (tego co chcemy wysterować) a do kabiny doprowadzić tylko drugi kabel którym podawać będziemy masę , pamiętać należy żeby wstawić diodę która będzie usuwać to co cewka lubi robić najbardziej podczas wyłączania - mianowicie chwilowe pojawienie się wysokiego napięcia przy odłączeniu w dodatku o przeciwnej polaryzacji z racji takiej wstawiamy diodę prostowniczą w kierunku takim że przy normalnej pracy przekaźnika ona nie przewodzi (kier zaporowy) ale gdy wyłączamy świece pojawia się wysokie napięcie i wtedy obwód zamyka się przez diodę z racji takiej że to mała siła tego ładunku dioda nie nagrzewa się a elektronika samochodu jest zabezpieczona :-)

Jasne że można doprowadzić 2 przewody od przekaźnika itd itd kombinacji jest wiele.

 

jak? a np. tak: www.srebro.jestsuper.pl/bmw/s.jpg

www.srebro.jestsuper.pl/bmw/ss.jpg

 

 

Zastanawiam się czy warto rozbierać stary sterownik... bo zapewne spiekły się styki... ale czy jest sens? jeśli zostało na nich srebro to można delikatnie wyczyścić rozciągnąć sprężynki powrotne ale czy warto? jaka gwarancja że za tydzień albo w najmniej oczekiwanym momencie nie wywinie nam tego samego numeru...

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Witam

 

Wymieniłem sterownik i wszystko działa

słychać głośne stuknięcie sterownika czyli pracuje poprawnie :)

 

koszt nowego 325zł z oryginału

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.