Skocz do zawartości

przegrzewanie się silnika w 523i POMOCY !!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, potrzebuję pomocy, dziś podczas jazdy wskaźnik temperatury silnika dotarł do czerwonego pola (ruszyłem po całej nocy postoju i ujechałem niecałe 15 minut), natychmiast zaczął wydobywać się brązowy dym spod maski. Stanąłem na poboczu podniosłem maskę, ostudziłem silnik. Płyn nie wydobywał się z pod korka zbiorniczka wyrównawczego tylko (dokładnie nie wiem jak nazywa się ta część tu oczekuje waszej pomocy): patrząc na komorę silnikową widzimy chłodnicę i wiatrak umocowany na sprzęgle wiskotycznym, ponad samym sprzęgłem widzimy plastikowe(lub gumowe) czarne przewody, Lewy wychodzi gdzieś z silnika a prawy idzie do chłodnicy (dociera do niej tuż przy wlewie do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego) dokładnie z pomiędzy nich wydostaje się pod dość dużym ciśnieniem płyn chłodzący (chyba tylko płyn) mam nadzieję, że nie razem z olejem... Muszę też nadmienić, że prawy przewód (pisałem o nim tuz wyżej) ten, który idzie prosto do chłodnicy nawet podczas pracy zimnego silnika wydaje się pusty, a chyba coś powinno w nim być..

 

Co może być powodem usterki???

Aha nadmienię od razu, że przy okazji stwierdziłem, że sprzęgło wiskotyczne mam do wymamiany (wentylator można bez strachu zatrzymać palcem).

Jednak wydaje mi się iz powyżej opisana usterka może być spowodowana awarią pompy wodnej, lub termostatu, a może mam zapchany układ???

bardzo proszę o pomoc...

Opublikowano

Witam

 

Tak jak opisałeś gumowe rurki jakie widzisz stojąc przodem do silnika to górna rurka która jest po prawej stronie łączy termostat ze zbiorniczkiem wyrównawczym w chłodnicy. Dolna rurka po lewej stronie viska to powrót schłodzonej cieczy do silnika.

Odnośnie Twojego przypadku to według mnie na 99% to wina termostatu. Po prostu zaciął się na zamknięciu i tyle. Według opisanych przez Ciebie objawów związanych z odczuciem pustego górnego przewodu idącego właśnie od termostatu do zbiorniczka w chłodnicy to może oprócz zamkniętego termostatu być wina zbyt niskiego poziomu płynu.

Jednak zostaje jeden procent, który w przypadku właściwego poziomu płynu w chłodnicy i takich objawach, a dodatkowo w sytuacjach kiedy dajesz "po garach" to może być wina pompy wodnej.

 

Proponuję w pierwszej kolejności rano na zimnym silniku sprawdzić poziom płynu. W razie konieczności uzupełnić. Potem sprawdzić czy po odpaleniu i bez dodawania gazu temperatura się podniesie powyżej połowy. Jak tak to schłódź silnik i nie pozwól by wskazówka zbliżyła się do czerwonego pola (ogrzewanie na full). Potem ostudź silnik. Jeśli na wolnych obrotach temperatura wzrośnie to będzie przemawiało za termostatem. W sprawie odpowietrzania układu i wymiany termostatu powinny to są w odpowiednim dziale gotowe recepty co i jak zrobić.

 

Co do viska to spokojnie. Sprzęgło załącza się dopiero wtedy, kiedy chłodnica nabierze odpowiedniej temperatury i bimetal zamocowany na sprzęgle zacznie działać. Najlepiej sprawdzić po pełnym rozgrzaniu silnika, niech pochodzi trochę na wolnych obrotach i będziesz wiedział jak się włączy.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem i rozjaśniłem sytuację. W razie pytań postaram się pomóc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Powiem tak sprawdziłem dopieroi przed chwilą , zimny silnik, na postoju chodzi na jałowym po 15 minutach płyn się gotuje, prawy przewód jak by pusty, wywala ciecz z miejsca jak opisałem, nie musze jechac, moge stać ai tak się zagotuje...

poziom płynu prawidłowy ....

Opublikowano
Właśnie ja się nad tym zastanawiam czy ja też nie mam czegoś rozerwanego. Płyn jest wyrzucany dokładnie z pomiędzy wyżej opisanych, dwóch przewodów. Czy to deginitywnie wskazuje na termostat??
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie, w sieci Intercars znalazłem termostat do bmw. Wpisałem na początku że potrzebuję termostatu do e39 523i, wyszukaiwarka intercats znalazła mi następujący produkt: nazwa: Termostat środka chłodzącego

 

opis : WAHLER termostat BMW 520i 1990M52B20 07/96>

 

producent: WAHLER

 

z tego co widać, to chyba jest to termostat do e34, mam pytanie, czy bedzie pasował ????

Opublikowano
sprawdz co walneło bo jak obudowa to można kupić komplet z termostatem a kłopoty z układem chłodzenia możesz mieć ze zwykłego zapowietrzenia bo przeważnie jak jezdzisz i wszystko jest OK. to nie sprawdzasz dziennie czy odpowietrzone
Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie, w sieci Intercars znalazłem termostat do bmw. Wpisałem na początku że potrzebuję termostatu do e39 523i, wyszukaiwarka intercats znalazła mi następujący produkt: nazwa: Termostat środka chłodzącego

 

opis : WAHLER termostat BMW 520i 1990M52B20 07/96>

 

producent: WAHLER

 

z tego co widać, to chyba jest to termostat do e34, mam pytanie, czy bedzie pasował ????

 

Witam

 

Widać, że faktycznie termostat do wymiany. Ja jak szukałem termostatu do swojej Buni to zwróciłem się do sklepu

Sklep

Monika Pleban-Jaskłowska

ul. Narbutta 5a

02-564 Warszawa

tel. (022) 646-64-84

 

Tam dokładnie wiedzą jaki termostat sprzedać. W silnikach 2,5 l było montowanych kilka rodzajów termostatów, tzn właściwa temperatura otwarcia.

 

Sklep polecam. :cool2:

Opublikowano

pamietajmy jeszcze o znaczacym szczegule ze uklad chlodzenia nalezy odpowietrzyc w tych sprzetach

mowie o tym gdyz na poczatku byla mowa o pustym wezyku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat 88 stopni, możliwe, że i obudowa termostatu pęcła. Może to być nawet tylko jej wina. Jak nie trzyma ciśnienia to się dzieje to, co piszesz (zapowietrzenie, brak płynu po szybkim jego wylocie). Zerknij przy okazji na stan pompy wodnej. Zakładając, że nic więcej nie poleciało - po odpowietrzeniu życzę szerokiej drogi.
Kai
Opublikowano
Termostat 88 stopni...

 

Witam

 

Co do temperatury otwarcia termostatu to kolega się myli, bo w silniku M52 o ile pamiętam to jest termostat 92 albo 96 stopni. Dokładne dane można uzyskać w sklepie przy Narbutta, o którym pisałem wcześniej. Jest wiele postów, które chwalą ten sklep za fachowość i trafne rady.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam, i jeszce zwróć uwagę na uszcelkę pomiedzy blokiem silnika, a plastikową osłaoną termostatu, ja miałem właśnie taki przypadek, układ mi się zapowietrzał przez tą uszczelkę i też mi się grzał. Termostat był ok i wszystko było ok, tylko się zapowietrzał.

pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.