Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Opadają mi już ręce, bo nie wiem co jest. Silnik normalnie wchodzi na temperaturę (wskaźnik temp. po rozgrzaniu cały czas w okolicy środka - z odchyłką dwóch milimetrów w tą lub w tą). Nagrzewanie wewnątrz działa bez zarzutu (więc termostat chyba odpada). Natomiast nie jestem pewny co do visca - czy rozgrzany czy zimny silnik dam radę zatrzymać ręką wiatrak (trudno mi określić czy na zimnym trudniej czy na ciepłym - wg. mnie mniej więcej podobnej siły muszę użyć do zatrzymania). Gumowe rury od chłodnicy nie są skamieniałe (chyba, że nie te co trzeba sprawdzam - te dwie najgrubsze, jedna na górze chłodnicy druga po ukosie na dole). I teraz przechodzę do mojego problemu. Ostatnio po jeździe czasami leje mi sie ciurkiem spod korka zbiornika wyrównawczego, robi się duża kałuża. Dolewam płynu, pojeżdżę i nic nie cieknie. Po dwóch dniach, czasami następnego dnia znowu to samo - jakby gotował się płyn w silniku. Dodam, że jak było zimno to nie ciekło (albo nie zauważyłem bo było mokro wszędzie).

 

Co to może być? Proszę bardzo o pomoc.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

Na mój rozum:

wariant I , temperatura jest odpowiednia - 1. za wysoki poziom płynu 2. uszkodzony korek chłodnicy

wariant II, przegrzewa się - termostat, pompa wody, wisko, zapowietrzony układ - chyba WSZYSTKO na ten temat już zostało napisane więc nie będę się powtarzał

Pozdrawiam

Opublikowano
Ok, mam jeszcze jedno podejrzenie. Może wskaźnik temp. u mnie jest jakoś "oszukany". Jak sprawdzić pomijając wskaźnik temperatury na desce - jaka jest faktyczna temperatura silnika (nie chodzi o dokładny pomiar, tylko tak łopatologicznie czy da się sprawdzić czy temp. nie jest za duża)?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
sprawdzisz tylko jak zobaczysz, że będzie Ci się gotować płyn . ja jak kupiłem swoja Niunię, to pierwszą rzecz jaką w Niej zrobiłem to wymieniłem wisco, a potem się okazało , że mam rozszczelnioną chłodnicę, zobaczyli to Fachowcy od chłodnic z W-wy. Teraz jest gitara. Na Twoim miejscu na pierwszy rzut wymieniłbym visco, zawsze siada w BMW, a pora jest przed Nami gorąca. Uważaj aby nie przegrzać silnika, bo potem dopiero będą kłopoty.
Opublikowano
Właśnie troszkę ostygła i poszedłem zobaczyć co się dzieje. Odkręciłem korek od zbiornika wyrównawczego i i było tylko trochę płynu na dnie. Dolałem do max zaznaczonego na zbiorniku, odpaliłem ją i trochę pogazowałem. Przy okazji sprawdziłem visco - wg. mnie jest ok (dość szybko zaskakuje na wyższe obroty jak wzrastają obroty silnika). Nie wiem czy dobrze kombinuję, ale sprawdziłem pompę wody w ten sposób: odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i zwiększałem obroty przy przepustnicy. Im wyższe obroty, tym mocniej lało się na górze zbiornika wyrównawczego, a przy określonych obrotach aż zaczęło wywalać wodę od góry. Zgasiłem, zobaczyłem że znowu mało wody było (poniżej min.) więc znowu dolałem do max. Odpaliłem na zakręconym kurku, pogazowałem minutę. Odkręciłem zbiornik wyrównawczy i jest teraz wody dużo ponad max... znowu będzie ciekło, ale teraz powinno. Nie wiem co jest. Może faktycznie zapowietrzony układ chłodzenia. Gdzie wcieło tą wodę co wcześniej wlałem? I dlaczego później nagle się pojawiła po drugim dolaniu?
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Obstawiałbym zapowietrzony układ chłodzenia. Procedure odpowietrzania opisał w "Zrób to sam" robertbmw. Pozostaje pytanie o powód zapowietrzenia się, powycieraj wszystko dokładnie i poszukaj sladów wycieków, płyn wcale nie musi kapać, może od razu odparowywać. Rapid130 opisał nawet sytuację, w której pompa wody lała dopiero przy wiekszym obiążeniu, na wolnych wszystko było ok.Powodzenia.
Opublikowano
Dzięki. Odpowietrzę układ chłodzenia i zobaczymy co będzie. Btw czytałem gdzieś, że nie można lać do BMW wody destylowanej. Czy to prawda? Czytałem też, że przez to może mi wywalać ją po zgaszeniu silnika.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.