Skocz do zawartości

prośba o radę. testowałem E32 750 . Bardzo mi sie spodobało.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale mechanik , jak obejrzał silnik, to mi odradził.

teraz bardzo bym chciał kupić sobie BMW, ale nie 750. Mogę wydać 45 tys złotych i teraz nie wiem, czy kupić tanio e32 z mniejszym silnikiem + gaz, czy e38, ale wtedy już chyba nie mogę założyć gazu ? Czy raczej BMW seri 5 lub 6 ?

Interesuje mnie wygodna jazda do pracy (2 x 10 km) oraz wekendowe rodzinne wyjazdy około 200 km.

Nie mam ambicji rajdowaca, ani umięjętności mechanika samochodowego. Chciałbym, by auto służyło mi 2-3 lata, w miarę bezawaryjnie.

Pozdrawiam

SPS

Opublikowano

:search:

W ostatnim mniej więcej miesiącu były chyba dwa podobne tematy, typu co wybrac E39, czy E38, jaki silnik itp.

Za tą kwotę (zakładając przeróbkę na gaz - w przypadku V8 to raczej tylko sekwencja), kupisz E38 lub E39 z początkowych roczników - E39 to '96 może uda Ci się '97, E38 - '94 lub '95 i to w każdym przypadku, raczej bardzo skromnie wyposażone lub zaniedbane i z "mały silnikiem (520, 523 lub 728, 730).

Jeżeli nie masz jakiś ekstra innych wymagań, to te przedstawione wg mnie spełni E39 najlepiej 528, ale za tą kwotę raczej będzie Ci ciężko kupić z tym silnikiem) Albo kupić sobie E34 fajnie wyposażonego z roczników ~94-95, a nawet '96 i w między czasie sobie dozbierać i za np. 2 lata zmienić na np. E39

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Auto stare, ale luksus, to jednak luksus i wydaje mi się, że lepiej mieć stare bardzo dobre auto z bardzo dobrym wyposażeniem, niż coś nowszego, ale w wersji mocno okrojonej.
Opublikowano

za 45000 to kupisz 750 E32 razem z mechanikiem :lol:

i jeszcze Ci na benzyne starczy :D i nie będziesz musiał jeździć na gazie :wink:

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
za 45000 to kupisz 750 E32 razem z mechanikiem :lol:

i jeszcze Ci na benzyne starczy :D i nie będziesz musiał jeździć na gazie :wink:

Ale wg mnie na 10km dojazdu i krótkie trasy to trochę niepotrzebny, a przede wszystkim będzie miał problemy z przeróbką na gaz - albo bardzo drogi "łatany" wtrysk lub zwykła instalacja z późniejszymi problemami i ograniczeniem możliwości tego silnika. Jesli już, to E32 z silnikiem V8, a jak jeszcze do tego 740 to po założeniu wtrysku gazu, będzie dużo lepszy od 750i, nawet pod względem mocy i osiągów, a i 730 V8 będzie bardzo dobry.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Na 10 km dojazdu to nawet instalacja gazowa nie przełaczy sie z benzyny na gaz bo sie silnik nie nagrzeje.

Moja 750 w takich warunkach paliła 30 litrów benzyny/100km :twisted: .

Trzeba kupić 2 samochody.

Za 20tys 740 E32 + ewentualnie wtrysk gazu - na weekend i za 8tys E30 318 do pracy.

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano

U mnie przełącza się jak przejadę 10m wyjeżdzając z garażu :-). No ..., jak jest chłodniej to po 200m ... Ale jak będą mrozy i będę stał w "terenie" to faktycznie będzie potrzebować, ale nie 10km. tylko wg mnie jakieś 2-3km.

W Toyotce przełączam po kilku sek. niezależnie od temp. (jak na razie ...)

Chyba, że w 750 była jakaś "inna" instalacja gazowa ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Z 750-tką jest taki problem, że mechanicy sie niebardzo znają oraz silnik jest na tyle duży, że dojście do jego elementów jest mocno utrudnione.

 

Dlatego serwisiwanie może być problematyczne...

Co do awaryjności silnika to mnie osobiście nic w silniku się nie popsuło...

Zepsuła się skrzynia, pękła chłodnica, padł alternator (diody), akumulator, podpory wału, elementy zawieszenia.. ale co do silnika to nic... 8) I mam nadzieje, ze tak zostanie.... :P

750-tka jest z uwagi na strach jaki budzi w warsztatach bardzo tania !!!

Dostępność części jest praktycznie taka jak Fiata czy Daewoo - mówie tu o rynku części oryginalnych, zamienników i używanych... używane są praktycznie za darmo...:)

Ostatnio ktoś mi podpowiedział, ze może by sprowadzić sobie takie autko na części .. cena za samochód ok 500-700E - można trafić albo takie co są troszke popsute albo takie co maja wgnieciony np: tył...

Sporwadzasz i nie rejestrujesz (czyli nic nie płacisz...) a za 2000-3000 które wydasz masz zapasowy silnik, skrzynie i mnóstwo duperelek...

Zrobiłbym to tylko nie mam gdzie trzymac takiego "dawcy"...

 

Gaz kosztuje ok 4k PLN - ale Tobie to chyba nie jest potrzebne...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.