Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zastanwiałem się ostatnio czy to co wskazuje wystietlacz kompa jest adekwatne do rzeczywistości. Nie wiem też czy jest to pełny komp czy nie?? SPalanie do umiarkowanych korkach w miescie komp pokazuje 10,8 nie wiem czy to duzo czy mało i czy jest to faktyczny stan spalania, ponieważ jak oserwuje ilosc km ktore zostały mi do konca na tym baku to przy tym samym spalaniu ktore wynosi 10,8 raptem moge przejechac kilka kilometrow wiecej nawet do 10 km wiecej a komp wyswietla ciagle to samo 10,8 powiedzmy to jak spala tyle samo ale kilometrow moge przy obecnym stanie Ecu zrobic np o 10 wiecej, co jeszcze oprocz spalania, temp ilosci km pozostalych i jakies srednich poiwnien pokazywac pełen komp a co pokazuje podstawowy??
Opublikowano

Zatankuj do pełna. Zresetuj kompa. Przejedź 500 km. Zatankuj do pełna jeszcze raz. Policz spalanie i porównaj z kompem.

 

Jak raz porównywałem, to mój komp zaniża średnie spalanie o jakieś 3%. O wskazówce pod obrotomierzem (spalanie chwilowe) nie wspominam, bo ta to w ogóle żyje we własnym świecie.

 

Pozdr.

Opublikowano
Zastanwiałem się ostatnio czy to co wskazuje wystietlacz kompa jest adekwatne do rzeczywistości. Nie wiem też czy jest to pełny komp czy nie?? SPalanie do umiarkowanych korkach w miescie komp pokazuje 10,8 nie wiem czy to duzo czy mało i czy jest to faktyczny stan spalania, ponieważ jak oserwuje ilosc km ktore zostały mi do konca na tym baku to przy tym samym spalaniu ktore wynosi 10,8 raptem moge przejechac kilka kilometrow wiecej nawet do 10 km wiecej a komp wyswietla ciagle to samo 10,8 powiedzmy to jak spala tyle samo ale kilometrow moge przy obecnym stanie Ecu zrobic np o 10 wiecej, co jeszcze oprocz spalania, temp ilosci km pozostalych i jakies srednich poiwnien pokazywac pełen komp a co pokazuje podstawowy??

 

Witam

 

Wydaje mi się, że średnie spalanie wskazywane przez MID jest uzależnione od przebiegu i czasu pracy silnika po ostatnim wyzerowaniu. Zauważalna jest zależność, że zaraz po wyzerowaniu średniego spalania komputer pokazuje częste zmiany średniego zużycia paliwa, ale po przejechaniu pewnego dystansu te zmiany zużycia paliwa wskazywane przez MID stają się coraz rzadsze. Stąd pojawia sie właśnie taki wniosek. W innym samochodzie jaki używałem sytuacja była podobna i po przeczytaniu książki obsługi dowiedziałem się, że właśnie tak jest, że średnie spalanie wskazywane na kompie pokładowym jest zależne od zliczonego przebiegu od ostatniego kasowania, średniej prędkości jazdy, czasu pracy silnika.

W innym samochodzie gdzie była funkcja chwilowego spalania, komp pokazywał z dużą dokładnością zużycie paliwa w danej chwili odnosząc się do chwilowego obciążenia silnika zdejmowanego np. z przepływomierza powietrza. W mojej ocenie takie rozwiązanie jest dokładniejsze, a dodatkowo jest także średnie spalanie.

 

Wydaje mi się, że właśnie stąd biorą się drobne rozbieżności w tym co pokazuje komp pokładowy a co wychodzi rzeczywiście.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
po przeczytaniu książki obsługi dowiedziałem się, że właśnie tak jest, że średnie spalanie wskazywane na kompie pokładowym jest zależne od zliczonego przebiegu od ostatniego kasowania,

Dokładnie. Dlatego napisałem "Zresetuj kompa." :D

 

Z tym że dane takie jak średnia prędkość jazdy czy czas pracy silnika nie są potrzebne do obliczenia spalania. Wystarczą dwie wartości: illość przepalonego paliwa (którą komputer i tak już liczy, bo na tej podstawie wylicza kiedy należy zmienić olej) i przejechany dystans. Wiadomo, że jak silnik chodzi a nie jedziemy, to paliwo się zużywa, natomiast dystans nie wzrasta - to automatycznie powoduje, że wynik średniego spalania wzrasta.

Opublikowano

FYI... ilość spalonego paliwa jest zliczana z wtryskiwaczy. A i chwilowe zużycie paliwa można zobaczyć w e39 na wyświetlaczu (nie mówię o wskaźniku analogowym) jak się dokopiesz do tych ukrytych opcji w zegarach. W odróżnieniu od spalania średniego, spalanie chwilowe jest podawane w dwóch wersjach:

 

a. gdy auto jedzie, w litrach na 100km

b. gdy auto stoi, w litrach na godzinę.

Opublikowano
dzieki panowie, ale ja cyba w kompie nie mam tych opcji chwilowegospalania tak jak mówisz Pete, nie wiem jak to jest nie znam się jutro zobacze jak to wygąda, zatankowałem do pełna narazie i przejezdze troche izobaczymy czy to pokrywa sie z relanym spalaniem itp
Opublikowano

Aby móc wyświetlić te ukryte funkcje, trzeba najpierw zegary rozkodować. Tu jest opis jak to zrobic i jakie funkcje są dostępne:

 

http://www.ideaphile.com/bmw/540-obc.html

 

Niestety, działa to tylko w e39 po liftingu (z nowszymi zegarami w których są dwa przyciski i komunikaty wyświetlane w postaci tekstu a nie ikonek).

Opublikowano
jak to pełny komputer z wyświetlaczem?? to co mi wyswietalto to spalanie predkosc srednia ilosc kilemeotrow pozstałych no i ikonke auta i otwartych drzwi itp a jak sie zorientowac czy to pełny komputer auto jest z 1996 roku
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Ale jak rozkodować licznik jak działa tylko test 1 i test2? :roll:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42186&highlight=

 

Tam masz opis. Test bodaj 5.0 to zużycie średnie, 5.1 to zasięg (lub na odwrót, nie pamiętam, oczywiście dodaj sobie przecinek, bo tego "małe" OBC nie pokazują (czyli np. 0085 = 8,5l)).

Edytowane przez Lassie
Opublikowano
No własnie, podłączam się do pytania, jak można posługiwać się testami jeśli mam jeden przycisk, czyli nie mam check control? A mam tylko przycis BC w kierunkach?

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.