Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miałem stożkowy filtr powietrza zamontowany na otworze w obudowie filtra powietrza, bodajże jakiś zwykły z Allegro za 40 zł i postanowiłem go wywalić i wstawić nowego standardowego prostokątnego boscha ale nie wiem czy dobrze zrobiłem. Kumpel mówi że na wyższych obrotach lepiej ciągnie na stożku, natomiast ojciec mówi że nic nie daje praktycznie.
Opublikowano
Właśnie mam 320i na vanosie i mam zwykły filtr w plastikowej obudowie, można zastąpić go stożkowym ale nie takim z allegro tylko K&N? Bo tam do filtra powietrza od dołu są jakieś przewody poprowadzone i ja sie nie chce tego tykać, a powiem że przejechałem się raz bez filtra to jest baaardzo duża różnica i w przyspieszeniu i w głosie silnika :) No i właśnie pytanie, można zrobić stożek w 320? Czy raczej nie bardzo? I czy to w ogole coś daje?
BMW for fun
Opublikowano
A ja mam jeszcze pytanie odnośnie okrągłego wlotu powietrza w obudowie filtra, czym mam go czym przykryć czy może rurę poprowadzić z dołu smaochodu do komory silnika, czy może wystarczy jak sobie będzie ssał powietrze z grilla? Bo jak mu na próbę dmuchnąłem w tą dziurę to go przydławiło, ale tak to chodzi normalnie
Opublikowano

Stożkowy filtr jest jak najbardziej ok, lecz może osłabić osiągi auta jeśli nie doprowadzi się do niego zimnego powietrza. Z reguły prowadzi się rurkę od wlotu w zderzaku. Jeśli tego nie zrobimy stożek będzie zasysał gorące powietrze z komory silnika. Wraz ze stożkiem (np. K&N)sprzedawana jest czasem w komplecie rurka, jednak jest ona króciutka.

 

Alternatywą jest sam sportowy wkład filtra powietrza, osiągi najprawdopoodbniej się nie polepszą, ale otrzyma się świetny dźwięk, będę to robił u siebie. Wielu krytykuje to rozwiązanie, ponieważ wkładka zwiększa ilość zasysanego powietrza, lecz z drugiej strony do silnika dostaje sie więcej niepotrzebnego brudu. Dlatego najlepiej zaopatrzyć się w taki filtr, który smaruje się specjalnym preparatem, dzięki któremu zanieczyszczenia przyczepiają się do niego (np. popularny K&N).

Opublikowano

mozna tez kupic tanszy zestaw z olejkiem do nasaczania niz K&N . koniecznie zrobic oslone termiczna miedzy filtrem a silnikiem i jego osprzetem. dolot mozna doprowadzic z wlotow powietrza z przedniego pasa srebrna rozciagliwa rura ( np.ze sklepow budowlanych).

jak jest zalozony sam stozek bez oslon i bez doprowadzonego zimnego powietrza to faktycznie lepiej juz miec seryjny filtr.

Opublikowano

mozna tez kupic tanszy zestaw z olejkiem do nasaczania niz K&N . koniecznie zrobic oslone termiczna miedzy filtrem a silnikiem i jego osprzetem. dolot mozna doprowadzic z wlotow powietrza z przedniego pasa srebrna rozciagliwa rura ( np.ze sklepow budowlanych).

jak jest zalozony sam stozek bez oslon i bez doprowadzonego zimnego powietrza to faktycznie lepiej juz miec seryjny filtr......................

Popieram...Ludzie którzy wywalają seryjny filtr i w jego moejsce wkładaja stożek robią bardzo duży błąd mało ze takie rozwiązanie totatlnie nic nie daje to zmniejsza efektywność silnika przez zasysanie ciepłego powietrza w wyniku czego zamiast chłodzić miesanke paliwo-powietrze(do czego został stworzony) jeszcze ja ociepla....I dostajemy efekt zupełnie odwrotny do tego jaki miał być :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.