Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich mam wielki problem z autkiem kolegi który niedawno kupił e-30 z silnikiem m-40 z roku 92

Autko fajnie przyspiesza dosy ładnie pracuje ale tylko w zakresies obrotów do 4000 obr/min po przekroczeniu "magicznych"4tyś przestaje pracowa na jeden z cylindrów

W autku juz wymieniliśmy popychacze zaworowe bo trochę klepały

-świece

-przewody

-wyczyszczona kop i palec (jest jeszcze w niezłym stanie)

Brakuje mi już pomysłów gdzie dalej szukac może Ktoś z Was miał już podobny problem i poradził sobie z nim PROSZĘ O POMOC

ps.silnik zachowuje sie tak i benzynie i na gazie

pozdrowienia.....

Opublikowano
przepraszam że tego nie napisałem ale to też już zrobiłem i jest ok

 

Robiłem wczoraj e34 1,8 i powyżej 3-3,5tys zaczynała chodzić jak traktor,wymiana świec i cewek nie pomogła,wymianie pompki paliwa chodzi pieknie,na starej pompce,zimna nie chciała zapalać,zalewała świece,po dłuższym kręceniu zapalała i chodziła równo do 3-3,5tys powyżej,zero jazdy,po naładowaniu akumulatora i wymianie pompki,wszystko się uspokoiło.

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Opublikowano
myśle że w moim przypadku mogę to wykluczy bo na gazie obiawy są identyczne bez względu na temperature silnika

pozdrowienia

 

Ups,niedoczytałem o gazie.Jak już wszystko zostało wymienione to podmień na chwilę kopułkę i palec,zaszkodzić nie zaszkodzi,a resztę już i tak wymieniłeś.

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Opublikowano
Im wyższe są obroty silnika tym mniejsze jest napiecie indukowane w cewce zapłonowej, oznacza to ze zamiast 30tyś Voltów , na wysokich obrotach bedzie mniej więcej 20tyś Voltów. Proponuje podmienić cewke , czy przewody WN zostaly zalozone nowe ?
Opublikowano
robiłeś diagnostykę??Zobacz czy nie ma usterki dot.czujnika RPM-TDC była kiedyś nota techniczna dot takich objawów w m40.
Opublikowano
Im wyższe są obroty silnika tym mniejsze jest napiecie indukowane w cewce zapłonowej, oznacza to ze zamiast 30tyś Voltów , na wysokich obrotach bedzie mniej więcej 20tys

musze się tym nie zgodzić przy tym układzie zapłonowym,małym oporze uzwojenia pierwotnego :arrow: dużym prądzie to niemożliwe.

Tym samym czas magazynowania energii jest tak krótki że nieodczuwalny.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Z 30tyś Voltów spada do mniej niż 25 tyś Voltów ! ( gdzies w internecie mozna znalesc charakterystyki ) a w niektórych przypadkach nawet nap spadnie niżej , uzwojenie, duży prąd, to nie zapewni rownego napiecia w kazdym przedziale obrotów, sa pewne straty w rdzeniu, przy wysokich obrotach rezystancja cewki rośnie, fizyki sie nie oszuka. Dla tego cewka wytwarza bardzo wysokie napiecie po to by była gwarancja ze na wysokich obrotach niedojdzie do zaniku wyladowania na świecach. Układ elektroniczny i tak dobrze sobie radzi z cewka i zapewnia niewielkie róznice napiecia w roznych predkościach wału.
Opublikowano
ja mialem podobnie ale po wymianie swiec, niby nowe ale jedna byla do kufra. w moim przypadku byly to NGK
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ZYCIE.
Opublikowano

świece sprawdzałem stare i nowe jest to samo pozostała już mi tylko cewka ale jakoś mi to nie pasi ale sprawdze bo to następny trop

POZDROWIENIA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.