Skocz do zawartości

E34 Problem z ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak wiem ze temat walkowany byl wielokrotnie. Szukalem tez w archiwum, ale nic takiego nie znalazlem.

Otoz wczoraj naszla mnie chec wymiany zarowki podswietlajacej pokretlo w panelu regulacji ogrzewania, nawiewow i klimy (klimatyzacja automatyczna). Wszystko poszlo ok, ale jednak nie do konca...

Po zmontowaniu wszystkiego cos jest nie tak, niezaleznie od ustawienia temperatury na pokretlach, leci z nawiewow gorace powietrze. Potencjometry raczej dzialaja, poniewaz przy wcisnietym AUTO przestawiajac pokretlo na cieple, zamyka wyloty na wprost, a puszcza dolem. Klima sie odpala, ale mimo wszystko leci tez ciagle gorace powietrze.

I tu pytanie: o co chodzi :?: :?: :?: :shock: Czy wyciagajac panel i rozbierajac moglem cos popsuc? Robilem to jak nalezy - delikatnie, nic nie pourywalem itp

Czy przez odlaczanie tego bez odlaczenia akumulatora mogl zglupiec komputer i teraz swiruje. Czy moze to byc przypadkowy zbieg okolicznosci i przytkaly sie elektrozawory - ale to chyba malo prawdopodobne, zeby zawory zdechly tak momentalnie.

Pomozcie, bo mnie to strasznie denerwuje, jak tylko wlacze nawiew dostaje goracym powietrzem :(

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd
Opublikowano
Robiłem to samo i miałem identyczna sytuacje. Mianowicie sprawa wyglada tak: musisz jeszcze raz rozebrac to wszystko odłączyć wszystkie wtyczki i jak bedziesz podłanczał jeszcze raz to temperature musisz miec ustawiona na max. Następnie podłanczasz wtyczki i nastepnie składasz wszystko i musis działać. Musisz wiedziec ze zawory bez pradu sa otwarte dlatego puszczaja ciepłe pow. jak je podłaczysz z temp ustawiona na min to nie masz jak załaczyc zaworów a co za tym idzie zaknąć dopływu ciepłego pow.
Opublikowano

musze to sprawdzic, chociaz cos mi tu nie pasuje

fakt zawory sa otwarte bez napiecia, czyli albo w sytuacji gdy temp jest na max., albo gdy po prostu jest wszystko wylaczone, natomiast jesli podlaczam panel i wlaczam wszystko przy temp ustawionej na minimum, podane zostaje napiecie na zawory i powinny sie zamknac. przeciez one co chwile zamykaja sie i otwieraja gdy reguluje napiecie

 

jak narazie doszedlem do innych spostrzezen.

sprawdzilem co sie dzieje na wtyczce zaworow i napiecie pojawia sie tam prawidlowo (temp na minimum - jest napiecie, czyli powinny sie zamknac, temp max - napiecia brak - powinny byc otwarte) i wszystko wydawaloby sie ok, ale gdy takie same pomiary robilem przy podlaczonych zaworach (wczesniejsze pomiary byly przy odlaczonej wtyczce) napiecie nie pojawia sie, wrecz przy podlaczeniu zanika.

ze schematu instalacji od ogrzewania wyczytalem ze +12 jest podawany tam odrazu z bezpiecznika (nr20 dla scislosci) a sterowane zawory sa minusem.

z pomiarow wiec wyszlo ze cos jest nie tak z plusem zasilajacym zawory. zrobilem doswiadczenie i recznie podalem +12 na zawory, a masa zostala ze sterowania. efekt: wszystko tak jak powinno byc, wychodziloby wiec na to ze cos sie stalo z zasilaniem zaworow, a skoro jest to bezposrednio z bezpiecznika, to musi cos nielaczyc po drodze, pytanie tylko gdzie ?

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.