Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
groszek, jeżeli wiesz do czego służy 540 to nie obawiaj się. Wszyskim którym pada ta skrzynia pomylili się moim zdaniem w doborze auta oni chcą się ścigać, palić gumę, driftować, po prostu nerwowo traktować auto a tego 540 nie lubi i nie do tego jest.

 

Żarty sobie robisz 5HP30 to największa porażka automatu w BMW. Padają praktycznie wszystkie. Nie pchajcie się w automat do 540 E34 bo będziecie potem płakać. Miałem E43 540ia przez 3 lata i skrzynia nie padła ale pod koniec już się powoli zaczęła sypać. 2 kolegów nie miało takiego farta i polegli na taką kasę, że dzisiaj taka naprawa nie będzie już nawet opłacalna.

Wembur, jeżeli uważasz że ktoś kupuje 540 do wolnej jazdy to masz dziwne podejście. Gdybym chciał ścigać się z tramwajami to bym raczej kupił 520 w automacie.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Bartek, no to dałeś groszkowi właśnie odpowiedź zgodną z moją...komu się sypie skrzynia i dlaczego...

Boże ratuj... automat do wyścigów?

groszek jeżeli wyrosłeś już ze ścigania się spod świateł i robisz sporo tras to za przewidzianą kasę 540iA jest dobrym wyborem.

A jeśli głównie miasto i zabawy uliczne to każda piątka polegnie.

Opublikowano
Bartek, ty piszesz chyba o tiptroniku w E46, E39...tak? A my rozmawiamy o automacie w E34, rozróżniajmy te 2 konstrukcje, nawet jeśli "psują się" obie...
Opublikowano

ja nie chce miec samochodu tyko po to zeby scigac sie po miescie czy z pod swiatel :/ chce miec BMW bo o tej marce marze od dziecka. koniecznie musi byc to piatka. po co mam smigac 200 po miescie skoro moge sie toczyc dostojnie i delektowac sie cichym pomrukiem silnika :D samochod glownie na dluzsze trasy ok 200km. automat dlatego ze manuali po prostu nie lubie i nie chce manuala ot co. koniecznie 4 litrowa, gdyby jakis tjuner w calibrze chcial mnie na trasie wyprzedzic :D zart.

 

ale nie ukrywam tez ze 286 koni kusi zeby momentami tu i owdzie pojechac szybciej ale nie zeby katowac non stop auto i pokazywac jaki to ze mnie kozak :/

 

i tak wezme 540 w automacie nawet jak powiecie ze sie sypie co tydzien :D bo innej bumy niz e34 nie chce nowsze modele mi sie nie podobaja nawet gdybym mial na nie kase to bralbym cos starszego.

 

p.s tak sie sklada ze jestem teraz w uk i tu zbieram na fuke. ceny sa super niskie za starsze wozki ale ubezpieczenie poraza. pozatym wczoraj z pracy podwozil mnie koles ktory wlasnie ma e34 540ia... szok ten samochod to potwor piekny duzy wygodny szybki i nadzien dzisiejszy nie chce niczego innego.

Opublikowano

No to sobie odpowiedziałeś sam.

Ale podejście masz dobre, tylko uważaj skąd i po kim kupisz auto.

Oby nie po takim "tjuningowcu" jak piszesz... co się lubi popisywać.

Na trasie wyprzedzisz sobie wszystko a w mieście, uwierz mi wystarczy sama świadomość co masz po maską, niech malutcy sobie niszczą zawieszenie w koleinach, nie trzeba się z nimi ścigać bo to są wyścigi "kto pierwszy do warsztatu?"

Opublikowano

Pisałem o skrzyni automatycznej w E34 540. Dokładnie jest to 5HP30 (A5S560...). Te skrzynie to totalny szmelc. Wszystkie o których słyszałem wśród znajomych posypały się. Już lepiej kupić 530 M60. W niej automat jest trochę trwalszy. Lepiej mieć trochę mniej koni niż stojący samochód.

Średni koszt wymiany 5HP30 to 3000 skrzynia, ok. 800 olej + przekładka czyli ok 40% wartości samochodu i żadnej gwarancji. O naprawie skrzyni lepiej nie wspominać.

Nie mówię o ściganiu się automatem tylko o normalnej jeździe. Nie kupowałem 540 żeby jeździć z prędkością Poloneza. A automat sprawdza się właśnie w mieście a nie w trasach.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Całe szczęście że groszek i tak zrobi swoje, a nas się nie posłucha, całe szczęście że tak zrobi bo zrobi dobrze.

Sam piszesz że miałeś 3 lata i nie padła mimo że mordowałeś niestrudzenie auto co wynika z twoich postów. Nie piszmy proszę o kolegach tylko o SWOICH automatach bo ja jak zacznę wypisywać o moich sąsiadach i kolegach którzy uznaja tylko automaty to dopiero wiele się dowiemy o skrzyniach!

A automat sprawdza się właśnie w mieście a nie w trasach.

masz rację automat tak - Nissan mikra, almera itp...

540iA - zwłaszcza w Warszawie :duh:

Opublikowano
hehe dzieki za posty. jutro wypytam sie tego anglika co i jak z awaryjnascia tych automatow. wembur dzieki za wsparcie jestes chyba pierwsza osoba ktora przyznala mi racje ze 540ia to bedzie dobry zakup ( rodzina i znajomi pukaja sie w glowe- bmw wpakujesz sie bedziesz mial wydatki nie wyplacisz sie jak cos ci kleknie itp, itd hehe ) dzieki, pozdrawiam
Opublikowano
540iA - zwłaszcza w Warszawie :duh:

 

Coś Ci się pomyliło. Automat właśnie sprawdza się w mieście, gdzie stoisz w korkach i ciągła zmiana biegów (zwłaszcza przy dużej mocy) jest męcząca. W trasie jak zmian jest mniej to zdecydowanie lepszy (bo szybszy) jest manual. No chyba, że miasto ma jedno skrzyżowanie to wtedy sprawa wygląda inaczej.

 

Wimbur z tego co piszesz to wynika, że jesteś jednym z tych posiadaczy dużych silników, którzy przemieszczają sie samochodem ze średnią prędkością 50km/h bo wtedy mało pali i skrzynia dłużej pociągnie. Ja mam nieco inne podejście do samochodu.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
witam. gadalem z angolem odnosnie 540ia. uzytkuje samochodzik juz ok roku i nie mial zadnych problemow ze skrzynia. wogole powiedzial ze nie mial praktycznie zadnych problemow z samochodem a po tym jak mnie przewiozl widze ze jezdzi dosyc szybko. stare auto regularne wymiany serwis a potrafi sie odwdzieczyc niezawodnoscia. hmmm. no to po powrocie do polski zaczynamy polowanie na 540ia e34. pozdrawiam wszystkich.
Opublikowano
540iA - zwłaszcza w Warszawie :duh:

 

Coś Ci się pomyliło. Automat właśnie sprawdza się w mieście, gdzie stoisz w korkach i ciągła zmiana biegów (zwłaszcza przy dużej mocy) jest męcząca. W trasie jak zmian jest mniej to zdecydowanie lepszy (bo szybszy) jest manual. No chyba, że miasto ma jedno skrzyżowanie to wtedy sprawa wygląda inaczej.

 

Wimbur z tego co piszesz to wynika, że jesteś jednym z tych posiadaczy dużych silników, którzy przemieszczają sie samochodem ze średnią prędkością 50km/h bo wtedy mało pali i skrzynia dłużej pociągnie. Ja mam nieco inne podejście do samochodu.

 

Bartku... co to za gadanie ze automat sie sprawdza w miescie? na trasie? moze na asfalcie tak a na drodze betonowej juz nie (zart).

Automat sprawdza sie ZAWSZE i WSZEDZIE!. Fakt, ze ja jestem! zwolennikiem automatow (jezdzilem wczesniej tylko manualami). Jesli, ktos podczas jazdy lubi "wioslowac" ok - jego sprawa po to sa auta z "kijkiem". Jesli ktos lubi wygode, ktora na pewno zapewnia skrzynia automatyczna wybierze PRND ;D.

Zdziwilbys sie jak na trasie skrzynia spina konwerterek spalanie spada o 20-30% wrzucsz sobie tempomacik i wio. Nie ma nic przyjemniejszego.

Czy sie psuja? oczywiscie. A dlaczego sie psuja? a to juz jest temat na zupelnie inny watek. Jako podpowiedz poczytaj mojego posta o wymianie oleju w 5HP18 ilu ludzi w nim pyta o wymiane bo COS sie zaczyna im dziac ze skrzynia (dotychczas byli przekonani ze oleju sie nie wymienia) auto ma powiedzmy 200-400 przebiegu eksplatowane przez.. wlasnie niewiadomo kogo, niewiadomo jak) - reszte sobie dopowiedz.

Automatom mowimy TAK

E34 540iA mowimy TAK ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Bartek, ty masz wyścigowy styl jazdy to automat Ci sie nie sprawdzi ja to rozumiem, a ja z kolei nienawidzę wahlowania tymi sześcioma biegami - to jest tragedia (20% gorsza ergonomia niż w pięciobiegówce, no bo jest o 20% więcej biegów). Co do 50 kmh rozumiem że to żart, wszyscy wiemy że przy takich prędkościach pali najwięcej.

Każdy lubi co innego, ja to szanuję. A tak na marginesie to w którymś ze swoich postów proponowałem notarialny zakład o 100 tys. zł. że przez 100 tys. km nie rozwali mi się żaden automat w sensownej 540-ce i coś nie było chętnych jak przychodzi do czynów.

Biernus ale w instrukcji stoi jak byk tłustym drukiem że w 540 oleju w skrzyni się nie wymienia, tzn. co? jednak wymieniasz?

Opublikowano
Biernus ale w instrukcji stoi jak byk tłustym drukiem że w 540 oleju w skrzyni się nie wymienia, tzn. co? jednak wymieniasz?

 

Przerabiałem ze znajomymi ten temat. Fachowcy mają różne zdania na ten temat ale większość twierdzi, że ten automat powinien wytrzymać ok. 400tyś km i oleju się nie wymienia. Skrzynia po 400 pada i wtedy wkładasz nową z nowym olejem.

 

Ja nigdy nie wymieniałem, 200 tyś zrobiłem i było w miarę ok. Jeden z kumpli wymienił olej i filtr a skrzynka po 30tyś padła.

 

Co do tematu automat/manual to był poruszany wiele razy. Jak 95% przebiegu robiłem w mieście to moja E34 w automacie się sprawdzała. Teraz robię ok. 50% więc wolę manuala.

Największą moją pomyłką było E38 w steptronicu (na szczęście tylko 2 miesiące). Skrzynia zmienia jak chce, jest wolna jak zwykły automat, zmiana biegów w odwrotną stronę i spalanie w trybie "manualnym" nie spadało mi po mieście poniżej 21 litrów.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Biernus ale w instrukcji stoi jak byk tłustym drukiem że w 540 oleju w skrzyni się nie wymienia, tzn. co? jednak wymieniasz?

 

Ja po wielu rozmowach, wielu przeczytanych informacjach, spedzeniu sporo czasu na roznych forach uwazam ze W KAZDEJ skrzyni wymieniamy olej (mowie o automatycznej). Przebieg zalezy czy olej klasy d2/d3 czy tez "lifetime" syntetyczny, zalezy jak auto jest eksploatowane (jesli np 90% czasu jezdzi po gorach!!! lub ciagnie lawety olej wymienialbym WCZESNIEJ). Jesli ktos nie chce niech nie wymienia trudno. Tak jak pisalem wystarczy poczytac to forum znajdzie sie multum postow gdzie ktos mial jakis mniejszy/wiekszy problem z automatem - wymiana oleju filtra... w wiekszosci przypadkow problem ustepowal. Olej to plyn, ktory w naszym klimacie pracuje w temp np. -30 do +30 stopni temp zewnetrznej jest to sporo. Podczas pracy rozgrzewa sie w upalne, bezwietrzne dni, stanie w korkach, "butowanie" auta... olej po prostu sie "meczy", zuzywa.

Mnie nikt nie przekona do tego aby niewymieniac oleju. Czy jest to TDS z 93 roku czy bedzie to jakis E38 z 2000 roku steptronic. Mam tez kilku znajomych, ktorzy po moich ostrych namowach!!! wymienili olej... skrzynia pracuje LEPIEJ, lagodniej, ciszej... jak po maselku! U niektorych nie bylo zadnych zmian.

Temat naprawde rzeka.

A co do instrukcji, pisza rozne rzeczy w jednych ze sie wymienia, w innych modelach lub markach ze sie nie wymienia... kwestia jak kto do tego podchodzi. Ten kto ma auto - on decyduje.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Jako, ze temat jest o kupowaniu BMW podlacze sie z takim pytaniem: czy samochod, ktory stoi w komisie pare miesiecy (powiedzmy 3-4) moze z tego powodu stwarzac jakies problemy?

 

Pomijam tutaj fakt, ze jesli samochod nie zostal przez tyle czasu sprzedany, byc moze jest z nim cos nie tak. Chodzi mi tylko o wplyw takiego postoju bez odpalania i chociaz krotkiej jazdy na ogolny stan auta.

Opublikowano
Jako, ze temat jest o kupowaniu BMW podlacze sie z takim pytaniem: czy samochod, ktory stoi w komisie pare miesiecy (powiedzmy 3-4) moze z tego powodu stwarzac jakies problemy?

 

Pomijam tutaj fakt, ze jesli samochod nie zostal przez tyle czasu sprzedany, byc moze jest z nim cos nie tak. Chodzi mi tylko o wplyw takiego postoju bez odpalania i chociaz krotkiej jazdy na ogolny stan auta.

 

Nic nie powinno sie stac. Na pewno byl odpalany co jaki czas. Z autopsji wiem ze nawet jak auto stoi 6miesiecy (sprawdozne) po odpaleniu dac mu doprowadzic temp do polowy skali pomalutku ruszyc, wszystko sie "rozbelta" smary w lozyskach etc i tyle. (oczywiscie rdza moze sie pojawic.. nie tylko na tarczach)

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
To ze samochod stoi dlugo w komisie nic nie znaczy. Niema na to reguly. Ja sprzedalem ostanio mercedesa, ktory byl serwisowany (150tys km), bezwypadkowy, pelnym wypasie (avangarde) i mial cene sporo ponizej sredniej w ogloszeniach i stal mi 5 miesiecy. Poprostu niebylo na niego klijenta, albo byl jakis zauroczony :wink: . Wszystko pewnie przez sprzedajacego ktory niechcial opusci mi jeszcze 50 zl :wink: . A co do samochodow to jak stoja to czesto cos sie posypie: a to czujnik abs, a to pompa jakas siadnie... wazne jest wiec zeby co jakis czas przejechac sie nim.
Opublikowano

Bartek, możesz mieć 100% rację...dla niemca przebieg 400 tys km oznacza auto całkiem zużyte i brak wymian w tym okresie jest dla tej skrzyni fabryczną norma i tyle. Później Niemiec nie musi o to dbać bo złomuje lub sprzedaje za "grosze"...Polakowi

Ten kto ma auto - on decyduje - święta prawda, Hough!

Biernus wymienia i chwali automat, ja nie wymieniam i też automat stawiam na pierwszym miejscu...

Natomiast co do jakości i parametrów olejów u nas w kraju co nieco wiem - od lat prowadzę firmę naprawiającą maszyny przemysłowe z olejowymi przekładniami planetarnymi - fabryczne oleje w 20-30 letnich maszynach są lepsze niż ich pseudo-zamienniki u nas w kraju, pseudo bo mają inne parametry i maszyny od razu na nich stają, a oryginałów po prostu nie ma.

Opublikowano
ludu kochany a czy automat w e34 540 jest ten sam co w e32 740 czy to jest zupelnie cos innego??? ktory z nich jest lepszy i jak to sie ma z kosztami eksploatacji e32 a e34 ?? z gory dzieki za odp.
Opublikowano
To jest ta sama skrzynia, tyle że w E34 występowała w opcji z AGS a w E32 nie.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.