Skocz do zawartości

[ E39 ] Olstand motor prufen - czy moze byc przy za wysokim?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy komunikat moze pojawic sie, przy stanie zbyt wysokim oleju? Czy wlasiciwy poziom oleju na miarce to srodek pomiedzy znacznikami w odleglosci 1 cm czy znaczniki sa jakies 3-4 cm od siebie?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
tylko przy niskim stanie oleju pojawia sie taki komunikat. jezeli pojawia sie przy stanie oleju pomiędzy lub wyzszym to uszkodzony jest czujnik poziomu

Przed wymiana oleju nigdy to sie nie zdarzalo. Teraz zdarza sie po zakonczeniu jazdy i wylaczeniu silnika.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
sprawdz stan oleju jak zbliża sie do "minimum" to może np. przy hamowaniu przez moment czujnik być nie zanużony a jak wyłączysz kluczyk to pokazuje ostatnie zapamientane błędy-komunikaty
Opublikowano
A czy jest mozeliwe, ze po dluzszej jezdzie 140-150 pojawi sie taki komunikat, a po spokojniejszej jezdzie nie?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
może faktycznie masz niski stan oleju , kiedyś znajomy mnie petał o to ale w maluchu : co przyhamował to oświecała się kontrolka ciśnienia oleju a twierdził że oleju jest "MAX" to pokazałem mu że oberwała się ta gumka na bagnecie i poprostu za głęboko wciska bagnet a z tego co wyczytałem na forum w BeeMach też tak może się stać z bagnetem
Opublikowano

%5B640%3A437%5Dhttp%3A//lanciapolska.nazwa.pl/tomek/bagnet.jpg

Tak wyglada miarka oleju.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Jeśli wszystko z bagnetem w porządku (a na to wygląda) to radzę ci upuścić trochę oleju jeśli chcesz zachować uszczelnienia w dobrej kondycji, poważnie.

 

PS. właściwy poziom oleju to środek na środkowym prostokącie.

 

Cytat z manuala:

 

"The quantity of oil between the two

dipstick marks is approx. 1 litre

(1.8 pints). Do not add oil above the

upper dipstick mark. Adding too much

oil will harm the engine."

Opublikowano

Fomicz, nie sugeruj się wskazaniami kompa !!!

 

W BMW to niedoróbka, nie pierwsza, z tym czujnikiem poziomu.

 

A czemu zapala się po jeździe dopiero komunikat ?

Bo według mnie to kolejna niedoróbka BMW, po prostu tak jest zrobiony soft, że ten komunikat pokazuje się WYŁĄCZNIE przy zgaszonym silniku.

 

Patrz na bagnet, olej komunikaty kompa.

Opublikowano
Fomicz, nie sugeruj się wskazaniami kompa !!!

 

W BMW to niedoróbka, nie pierwsza, z tym czujnikiem poziomu.

 

A czemu zapala się po jeździe dopiero komunikat ?

Bo według mnie to kolejna niedoróbka BMW, po prostu tak jest zrobiony soft, że ten komunikat pokazuje się WYŁĄCZNIE przy zgaszonym silniku.

 

Patrz na bagnet, olej komunikaty kompa.

 

A wg mnie to logiczne- jak silnik pracuje olej jest w obiegu i mierzenie jego poziomu nie ma wiekszego sensu- wtedy zawsze wywalałoby POING !! ze za niski stan. POdczas pracy motoru najwazniejszy czujnik to ten od cisnienia oleju. A jak sie zatrzymamy i zgasimy engine to olej spływa szybciutko do misy i wtedy zaczyna do akcji wchodzic czujnik poziomu oleju.

U mnie tez padł ten czujnik poziomu oleju i miałem PING BING !! przy kazdym wejsciu do auta , wymieniłem na nowy i juz mam spokój.

Opublikowano

 

A wg mnie to logiczne- jak silnik pracuje olej jest w obiegu i mierzenie jego poziomu nie ma wiekszego sensu- wtedy zawsze wywalałoby POING !! ze za niski stan. POdczas pracy motoru najwazniejszy czujnik to ten od cisnienia oleju. A jak sie zatrzymamy i zgasimy engine to olej spływa szybciutko do misy i wtedy zaczyna do akcji wchodzic czujnik poziomu oleju.

Natychiast po zarzymaniu i zgaszeniu auta podaje komunikat - czy wiec zdazy olej splynac z silnika? NIEMOZLIWE!

 

Ps.Dzieki za pocieszenie. Co do stanu oleju - sprobue go jakos upuscic.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Olej szybko spływa, to nie kisiel...

 

A czujnik jest walniety to automatycznie wywala błąd, tak juz jest.

 

Nie martw sie , sprawdzaj stan na bagnecie i poszukaj nowego czujnika. Wymienisz przy nastepnej zmianie oleju.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Dzisiaj myslalem ze mnie szlag trafi jak sprawdzilem poziom oleju. Jestem w Wielkiej Brytanii. Niedawno wymienialem olej w swojej E36. Dzisiaj sprawdzilem stan i okazalo sie ze oleju mam znacznie ZA DUZO. Olej siega tego takiego smigielka w gornej granicy miernika na bagnecie. Czy to moze zaszkodzic?? Dodam ze silnik nie bierze mi oleju.
Opublikowano
Witam. Dzisiaj myslalem ze mnie szlag trafi jak sprawdzilem poziom oleju. Jestem w Wielkiej Brytanii. Niedawno wymienialem olej w swojej E36. Dzisiaj sprawdzilem stan i okazalo sie ze oleju mam znacznie ZA DUZO. Olej siega tego takiego smigielka w gornej granicy miernika na bagnecie. Czy to moze zaszkodzic?? Dodam ze silnik nie bierze mi oleju.

 

Zaszkodzi, zaszkodzi. Na pewno powinno być pomiędzy tymi wartościami. Jak jest za duzo to ciśnienie jakie jest wywala uszczelniacze.

A płynu z chłodnicy nie ubywa?? Ktoś już pisał tutaj na forum o zbyt wysokim poziomie, i okazało sie o ile pamietam ze miał walnietą uszczelke pod głowicą.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.