Skocz do zawartości

318i M40 syczący motor ??? czy to normalne?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam następujące pytanie: czy owy silnik ma to do siebie ze podczas pracy syczy? Coś jakby powietrze sie przemykało i powodowało owe syczenie. ale czy to normalne?

Pozdrawiam i dziękuję.
Opublikowano

Paweł, a powiedz w którym miejscu u Ciebie syczało i czy syczenie słychać było przy puszczaniu przepustnicy/gazu czy jak naciskałeś na gaz? Zerknij na link mojego silnika

 

http://img442.imageshack.us/img442/2139/swistakte5.jpg

 

U mnie słychać świst przy puszczaniu gazu i dobywa się jakby z tej okolicy zaznaczonej na zdjęciu. Dodam, że prawdopodobnie przez to silnik nierówno pracuje. Nawet zamieściłem temat dot. mojego problemu, ale nikt nie był w stanie mi pomóc :(

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=340547&highlight=#340547

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano

Witam

moj tez syczy i za cholere nie moge znalezc jakiejs nieszczelnosci :P

Pytalem mechanika .Posluchal i stwierdzil,ze to normalne w tych silnikach.

Mam podejrzenia w stosunku do tego calego ustrojstwa od par paliwa.

Ten syk u mnie raczej umiejscawiam w kolektorze dolotowym.Zobaczymy ,moze ta zagadka sie kiedys wyjasni.

Silnik praccuje dosyc rowno,wiec sie nie przejmuje.

Jak ktos ma jakis pomysl,to niech napisze,nawet gdyby sie wydawal nienormalny!

pozdrawiam

Opublikowano
Paweł, a powiedz w którym miejscu u Ciebie syczało i czy syczenie słychać było przy puszczaniu przepustnicy/gazu czy jak naciskałeś na gaz? Zerknij na link mojego silnika

 

http://img442.imageshack.us/img442/2139/swistakte5.jpg

 

U mnie słychać świst przy puszczaniu gazu i dobywa się jakby z tej okolicy zaznaczonej na zdjęciu. Dodam, że prawdopodobnie przez to silnik nierówno pracuje. Nawet zamieściłem temat dot. mojego problemu, ale nikt nie był w stanie mi pomóc :(

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=340547&highlight=#340547

 

Twoj silnik jest inny niz moj. ja mam 1.6 m40 w zasadzie to ten syk z takim zadlawieniem metalicznym slychac u mie jak kiedy przepustnice mam calkowicie zamknieta i auto ciagnie na LPGnie moge go w tym polozeniu przepustnicy za cholere wyregolowac. i dlatego mam caly czas otwarta przepustnice ( srubka-co nie jest dobrym rozwiazaniem w momecie pracy na PB)

 

u mnie przepustnica jest pod deklem z BMW

http://images21.fotosik.pl/192/f950e366ef2d8101.jpg

Opublikowano
Dzięki chłopaki. Tak czy inaczej czeka mnie rozebranie kolektora, bo może faktycznie jakiś wężyk pękł przy wcześniejszym jego zdejmowaniu. U mnie one są ukryte pod koletorem i innego wyjścia nie ma jak zdjęcie góry i ich sprawdzenie po kolei.

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano
Pwale zgadza sie że nie możesz wyregulować. Zobacz gdzie gazownik wsadził Ci mikser. Według mnie powinien byc przed przepływką. Jak masz zamknieta przepustnice to przepływka oblicza dawke powietrza z benzyna i błędnie regukuje krokowcem ;) W momencie gdy mikser jest przed przepływka to oblicza dawke powietrza i tak reguluje obroty jałowe a ile dostanie gazy do powietrza to juz powinien ustawic komp od gazu bąź sruba regulacyjna ;)
Pozdrawiam i dziękuję.
Opublikowano
Zobacz gdzie gazownik wsadził Ci mikser

 

Na zdjeciu widac, ze ma przed przeplywka. Ja tez mam przed przeplywka i tez mam nieco wykrecona srube przy przepustnicy, bo inaczej nie chce chodzic na gazie.

E30 318IS Rally
Opublikowano

Na mój gust i pewnie mam racje mikser powinien być podpięty miedzy przepustnicą a przepływomierzem. Komputer wtedy dostaje prawdziwa informacje ile dostał powietrza. Mikser działa na zasadzie zwężki aby przed nim robiło się podciśnienie i wysysało odpowiednią dawką gazu adekwatną do ilości zasysanego powietrza. Konstruktorzy tak opracowali system zasilania silnika aby przy danej ilości powietrza, obrotów, podciśnienia, komputer dozował dawkę paliwa. W tym przypadku konstruktorzy mikserów poszli na łatwizne i zrobi jak najłatwiejszy w adaptacji. Komputer dostaje informacje błędne informacje gdyż wydaje mu się ze dostaje za dużo powietrza i zamyka krokowca :| (krokowiec przy zamkniętej przepustnicy steruje dopływem powietrza biegu jałowego). Próbując zahamować przepływ powietrza, obniżyć cienienie w kolektorze. W sytuacji gdy mikser jest wpięty za przepływką pęd powietrza (zwiększony) już nie oddziaływuje na ten czujnik i podaje on faktyczna wartość zasysanego powietrza. mikser daje tyle gazu ile potrzeba (regulacja śrubą bądź sterownikiem lambda).

 

To wszystko. Pozdro dla wszystkich.

Pozdrawiam i dziękuję.
Opublikowano

Tak widziecie na zdjeciu - mikser jest miedzy puszka filtra a samum przepywomierzem i nie ma za cholere opcji wyregulowania biegu jalowego na LPG kiedy przeustnica jest calkowicie zamknieta.I jak zauwazylem metoda prob i bledow ze opcja wkrecenia srubki regulacyjnej czyli uchylenie przepustnicy tylko ratuje sprawe........i tak tez mam

ale kiedy jade na Bp z tak ustawiona przepustnica TPS jest w bledzie i po rozdrzaniu silnika obroty spadaja do 500/600 czyli jakby zadlawial sie , gdy wlaczanm LPG zaraz obroty sa na poziomie takim jaki ustawilem czyli 700/750

pytalem juz wiele razy co i jak z tym ale nik mi nie potrafil tego logicznie wytlumaczyc....to co piszecie jest nie glupie wiec chyba macie racje ze w takiej sytuacji mozliwosc regulacji gazy jest mozliwa tylko na otwartej przepustnicy

 

 

A CO RADZICIE na problem z falowaniem obortow przy jezdzie na luzie z predkoscia powyzej 20km/h...mam wrazenie ze ped powietrza jakby przedlawial silnika, bo jak sie juz zatrzyma auto to oborty wskakuja na swoj poziom???

Opublikowano

Tak.kiedy jade na LPG i powiedzmy sie rozpedze i dam na luz bo sie zblizam do swiatel( czerwone) to silnik przygasa tak jakby go cos dusilo do tych 500/600 po czym gdy pretkosc maleje ( czasem dodatkowo sa falowania ) az do zero powraca do swojego stanu

 

bo kiedy jade nonstop na biegu-hamuje silnikiem i daje na luz juz pod swiatlem kiedy obroty sa rzedu 1000 i dam na luz to tego nie onjawu nie ma.KIedys cos mowili ze to wynik malego podcisnienia i w rezultacie zbyt uboga moieszanka powietrza z gazemplece powietrze nie zasysa tyle ile powinien gazu

Opublikowano

Wiec nie masz sie co martwic to standardowa przypadłość tych instalacji gazu. Pęd powietrza wpada do puszki z filtrem powodując cisnienie, tym samym uniemozliwia wysysanie gazu z miksera -> mieszanka gaz-powietrze ubożeje. Wszystko jest sprawne, poprostu tak to dziala.

 

Jedyna sposób zeby temu zapobiec to: Wywalić ta gume która kieruje owietrze do filtra i ustawić ja tylem do jazdy, przerobnić. W moim polonezie pomogło.

 

Pozdro

Pozdrawiam i dziękuję.
Opublikowano

Mikser powinien być przed przepływonierzem. Niestety, instalacje tego typu faktycznie mają problem z pędem powietrza, co skutkuje przyduszeniem silnika przy zdjęciu nogi z gazu i dodatkowo puszczeniu sprzęgła. Można walczyć z tym efektem przez zmianę rur układu dolotowego tak, żeby powietrze nie wpadało bezpośrednio do filtra tylko było zasysane przez silnik. Następna sprawa to średnica otworu miksera, jeśli będzie za duży to efekt "duszenia" będzie się nasilał. Wynika to niestety, z zasady działania instlalacji II generacji. Ja w ramach walki z przypadłościami instalacji tego typu zainwestowałem w BLOS-a. Zainteresowanym polecam lekturę:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=49096&highlight=

Opisałem tam mniej więcej, co zrobiłem, i jakie zauważyłem zmiany. Wg mnie jest to chyba jedyny sensowny sposób aby zagazowane BMW dawało "radość z jazdy" za rozsądne pieniążki. No chyba że kogoś stać na sekwencję... ;)

Opublikowano

Ja juz nawet wymienilem filtr powietrza na ten stary( bo kupilem nowy i zalozylem) jest bardziej przytkany juz i zauwazylem ze lepsza efektywnosc zasysania LPG-radze sobie na wszelkie sposoby

 

im cieplej -zadsze powietrze silnik chodzi wyzej- trzeba sie jakos meczyc

zalozylem nawet na silniczku krokowym ten trujnik ze sruba regulacyjna-zeby zwiekszyc juz w samym wezy dolotowym mieszy mikserem a reduktorem cisnienie gazu prze taka zwezke

Opublikowano
No to wszystko wskazuje na to, że masz za dużą średnicę miksera. Zainwestuj w BLOS-a - samochód lepiej gania na benzynce, nie wspominając o gazie, na którym fura wreszcie zaczyna jeździć jak samochód :):). Tak jak wcześniej wspomniałem, zainstalowałem i teraz wreszcie mam samochód o właściwych osiągach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.