Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Powiedzcie mi czy czy jest dużó ceremonii przy wyjmowaniu wału. Czy da się go wyjąć bez wyjmowania całego silnika, bez zdejmowania głowicy, z tłokami w cylindrach.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

oj wał jest przykręcony do koła zamachowego a do tego jest dostęp po zdjęciu skrzyni z przodu od strony chłodnicy masz na wale koło pasowe do wszystkich pasków no i jeszcze rozrząd,korbowody bez problemu odepniesz i głowicy nie ma po co ruszać

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli wyciągniesz skrzynię to teoretycznie jest możliwe wyjęcie wału, ale będziesz miał problem z wyciągnięciem miski olejowej bez unoszenia silnika... Wg mnie powinieneś wyjąć silnik - w sumie rozpięcie wszystkich podłączeń nie powinno zająć więcej niż 2 - 2,5 godz. ale potem robota będzie dużo bardziej komfortowa. Pamiętaj, że czopu wąłu i korbowodów trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym, a przy silniku w samochodzie będzie to mocno utrudnione. Wyjęcie silnika z e34 wymaga mniejszego zachodu, niż wyjęcie z e28 - wiązka elektryczna jest na złączce więc nie trzeba tracić czasu na kłopotliwe wywlekanie kabli od wtryskiwaczy.

 

Nie wiem, jak zachowuje się Twój silnik, ale jeśli bierze olej, to warto zdjąć głowicę i za jednym zamachem zmienić pierścienie i uszczelniacze zaworów. Robiłem coś takiego kiedyś w e28. Przy własnej robociźnie koszt i tak przekroczył 1200 zł (uszczelki, pierścienie, panewki, uszczelniacze) ale warto, bo potem silnik odzyskuje wigor :D

Opublikowano
dobrze sylwek radzi wyjmnij silnik bo i tak w końcu go będziesz musiał wyjąć bo będzie przeszkadzało zawieszenie , rama pomocnicza itd
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wlasnie wyciagalismy wal korbowy z TDSa

Okazalo sie ze wal jest dobry! Panewki tez! (po pomiarach w warsztacie ktory sie tym zajmuje, nie suwmiarka :D)

 

Problem jest z korbowodami! Okazalo sie ze zrobilo sie jajo i przez to tworzyly sie luzy - po regeneracji luzu nie ma - silnik jeszcze nie zlozony ale na pewno bedzie chodzil duzo lepiej.

 

Dlatego sprawdzajcie korbowody (oczywiscie w wyspecjalizowanym warsztacie) a nie bierzcie sie od razu za szlif walu i wymiane panewek bo tanie to nie jest, a najwazniejsze ze nic to moze nie dac

 

 

Mam pytanie - zna ktos momenty dokrecania walu i panewek? (TDS 2.5)

 

P.S

Przebieg 295 tys - na 100% oryginalny

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano

Jeśli jeszcze aktualne to wg. danych które posiadam :

panewki główne :etap 1 20Nm

etap 2 50 stopni

pokrywa panewki korbowodu ( wymienić śruby )

etap 1 5Nm

etap 2 20Nm

etap 3 70 stopni

jeśli nie Tobie to może komuś w przyszłości się przyda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.