Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od paru miesięcy mam problem z moją beemką. Przy ruszaniu albo po zmianie biegu gdy dodaję gazu lekko (tak połowę) to auto przy 2tys.obr przymula się na chwilę po czym zaskakuje i przyspiesza normalnie. Czasem potrafi się tak zmulić że w ogołe nie przyśpiesza.Na biegu jałowym rzuca całym silnikiem i na każedj cewce widać iskierki. Kupiłem drugi komplet cewek z fajkami i jest to samo. Gdy dodam gazu do dechy nie zamula się. Wymieniłem już sonde i świece. Auto nie bierze oleju. Druga sprawa to taka że auto nie przyśpiesza normalnym ciągiem tylko pulsacyjnie. Co to może być? Jestem z Zielonej Góry i może ktoś mi doradzić gdzie najlepiej i niedrogo podłączyć pod kompa i zczytać błędy, bo u Fiałkowskiego chcą 180zł. pozdrawiam
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Witam. Od paru miesięcy mam problem z moją beemką. Przy ruszaniu albo po zmianie biegu gdy dodaję gazu lekko (tak połowę) to auto przy 2tys.obr przymula się na chwilę po czym zaskakuje i przyspiesza normalnie. Czasem potrafi się tak zmulić że w ogołe nie przyśpiesza.Na biegu jałowym rzuca całym silnikiem i na każedj cewce widać iskierki. Kupiłem drugi komplet cewek z fajkami i jest to samo. Gdy dodam gazu do dechy nie zamula się. Wymieniłem już sonde i świece. Auto nie bierze oleju. Druga sprawa to taka że auto nie przyśpiesza normalnym ciągiem tylko pulsacyjnie. Co to może być? Jestem z Zielonej Góry i może ktoś mi doradzić gdzie najlepiej i niedrogo podłączyć pod kompa i zczytać błędy, bo u Fiałkowskiego chcą 180zł. pozdrawiam

 

1. czy te cewki "nowe" są faktycznie NOWE czy używane, jeśli je wymieniłeś dalej widać iskry? jakie dałeś cewki do jakiego modelu silnika?

2. sprawdź generalnie większość rzeczy o których pisze się w tym forum - sprawdź archiwum, dużo piszą o takich sprawach jak falowanie!

Do sprawdzenia są czuniki (weź omomierz i pomierz opory na stykach, na zimnym i ciepłym silniku), sprawdź przepływomierz, wyczyść silnik krokowy, posprawdzaj węże - u mnie z pozoru dobry wąż od "odmy" okazał się po łamiącym się (przy próbie zdjęcia z końcówki). Znalazłem dużo miejsc gdzie silnik łapie lewe powietrze. Można by tak wymieniać bez końca.

Najpierw porób własną diagnostykę, opisz DOKŁADNIE co i jakie kupiłeś i zamontowałeś, podaj nawet numery tych części.. dopiero ktoś Ci odpowie!

Opublikowano

1. czy te cewki "nowe" są faktycznie NOWE czy używane, jeśli je wymieniłeś dalej widać iskry? jakie dałeś cewki do jakiego modelu silnika?

2. sprawdź generalnie większość rzeczy o których pisze się w tym forum - sprawdź archiwum, dużo piszą o takich sprawach jak falowanie!

Do sprawdzenia są czuniki (weź omomierz i pomierz opory na stykach, na zimnym i ciepłym silniku), sprawdź przepływomierz, wyczyść silnik krokowy, posprawdzaj węże - u mnie z pozoru dobry wąż od "odmy" okazał się po łamiącym się (przy próbie zdjęcia z końcówki). Znalazłem dużo miejsc gdzie silnik łapie lewe powietrze. Można by tak wymieniać bez końca.

Najpierw porób własną diagnostykę, opisz DOKŁADNIE co i jakie kupiłeś i zamontowałeś, podaj nawet numery tych części.. dopiero ktoś Ci odpowie!

 

ad1. Cewki kupiłem używane BOSH. Dalej widać na wszystkich iskry. Wcześniej miałem Zundspuhle(oryginalne BMW) i dwie Bremi.

ad2. Falowania żadnego nie mam. Obroty chodzą super. Przepływomierz chyba działa, bo po odłączeniu go na włączonym silniku zaczynają obroty wariować. Silnika krokowego nie ruszałem, węże sprawdzałem nie łamią się ani nie kruszą.

Silnik jak jest zimny chodzi dobrze, równo, dopiero jak się nagrzewa zaczyna lekko poszarpywać.

 

A i jeszcze jedna sprawa, mam zapowietrzony zbiornik paliwa. Może to być jakaś przyczyna?

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano

ad1. Cewki kupiłem używane BOSH. Dalej widać na wszystkich iskry. Wcześniej miałem Zundspuhle(oryginalne BMW) i dwie Bremi.

ad2. Falowania żadnego nie mam. Obroty chodzą super. Przepływomierz chyba działa, bo po odłączeniu go na włączonym silniku zaczynają obroty wariować. Silnika krokowego nie ruszałem, węże sprawdzałem nie łamią się ani nie kruszą.

Silnik jak jest zimny chodzi dobrze, równo, dopiero jak się nagrzewa zaczyna lekko poszarpywać.

 

A i jeszcze jedna sprawa, mam zapowietrzony zbiornik paliwa. Może to być jakaś przyczyna?

 

1. jesli kupiłeś cewki używane i dalej na nich widać iskry to DEFINITYWNIE SĄ DO CHRZANU :-) Wymień na porządne!

Nie chce nic sugerować, ale miałeś różne cewki (ktoś przede mną wymieniał) i z tego co zauważyłem nie iskrzyły tylko BREMI, za to na maxa iskrzyły MŁODSZE od Bremi czyli BOSCHE. Po skompletowaniu samych BREMI problem został rozwiązany, i wogóle już nie zaglądam pod tą pokrywę :-)

2. węze nie muszą być połamane, tylko lekko spękane (sparciałe) w miejscach załamań lub tam gdzie nachodza na końcówki. Sprawdź też osadzenie tych końcówek, czy sie nie ruszają, czy wokół nich jest czysto czy np. widać ślady oleju (napewno oringi wtedy puszczają).

Zimny silnik ma inną mieszankę paliwowo-powietrzną, więc jeśli łapie lewe powietrze to ciężko to wykryć, łatwo to rozgryźć przez SPALANIE. Ponoć więcej powietrza = większe zapotrzebowanie na paliwo, a co za tym idzie większe spalanie. Ja ostatnio miałem wrażenie jakbym miał "wirek" w baku.

Zapowietrzenie baku nie powinno następować gdyż BMW (przynajmniej moje) ma system odpowietrzenia znajdujący się przy silniku. Jest to taka czarna duża puszka, ponoć z wkładem węglowym. Za odpowietrzenie odpowiada czujnik przy puszcze - jeśli silnik pracuje jest on CHYBA zamknięty, przy wyłączonym silniku odpuszcza i odpowietrza bak. Jeśli się mylę to prosze mnie poprawić :)

 

Sugestia? Najtaniej na dzień dzisiejszy bez radykalnych posunięć typu zakup nowych cewek, to kupić za 10 pln IZOLATOR (chyba ISOL to się nazywa) w sprayu, opryskać cewki + fajki i zobaczyć jaka jest różnica w działaniu silnika.

Natomiast następne od czego MUSISZ zacząć to wymiana gów***nych cewek na nowe/używane (ja kupiłem używane) ale całkowicie SPRAWNE!

 

Po zastosowaniu izolatora napsiz jaka jest różnica...

Opublikowano
Spalanie mam na poziomie 13l/100km w miescie a poza jakieś 7-8l/100km niby to normalne, ale kupie najpierw ten Izolator i sprawdze jak mówiłeś. Gdzie można coś takiego kupić? W jakimś motoryzacyjnym czy dostane gdzieś w Tesco||Auchan ?
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Spalanie mam na poziomie 13l/100km w miescie a poza jakieś 7-8l/100km niby to normalne, ale kupie najpierw ten Izolator i sprawdze jak mówiłeś. Gdzie można coś takiego kupić? W jakimś motoryzacyjnym czy dostane gdzieś w Tesco||Auchan ?

 

Ja poszedłem do pierwszego lepszego (tj. LeClerc) i o dziwo odrazu tam znalazlem :-)

Spalanie wygląda nieźle! Jaki masz motor?

Opublikowano
M50B20 bez gazu

 

No to taki sam jak mój.

Poza tym GAZ nie ma tu nic do gadania, więc nie musisz się zarzekać że go nie masz - ja mam i nie będę dyskutował na ten temat :)

Opublikowano
Już chyba znalazłem przyczynę. Wczoraj w nocy zdjąłem pokrywę cewek i wyczaiłem dwie cewki które najbardziej iskrzyły. Wymieniłem je na stare które miałem (Bremi). Dzisiaj zrobiłem około 30km i przestał tak szarpać. Na wolnych obrotach chodzi równiej, ale to nie jest jeszcze perfekt. Jak będę miał więcej pieniędzy zmienie wszystkie cewki na nowe i myślę, że wszystko będzie ok. Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam.
http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Opublikowano
Już chyba znalazłem przyczynę. Wczoraj w nocy zdjąłem pokrywę cewek i wyczaiłem dwie cewki które najbardziej iskrzyły. Wymieniłem je na stare które miałem (Bremi). Dzisiaj zrobiłem około 30km i przestał tak szarpać. Na wolnych obrotach chodzi równiej, ale to nie jest jeszcze perfekt. Jak będę miał więcej pieniędzy zmienie wszystkie cewki na nowe i myślę, że wszystko będzie ok. Dzięki wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam.

 

No cóż. CHociaż chciałem kupić (nawet już prawie zamawiałem w INTERCARS) komplet nowych cewek do mojej buni, to jednak mi się odwidziało kiedy okazało się że te ktore są u mnie najgorsze to te same ktore chce zamowic nowe..czyli BOSCH. A na nowe BREMI to juz napewno nie mam tyle miłości żebym je kupił :-) Używki na allegro z gwarancją są po 250 za szt!

Opublikowano
Panowie, zanim sie zacznie bezsensownie wymieniac cewki nalezy podlaczyc samchod pod komputer i odczytac bledy... bo kto wie? przyczyna takiego zachowania moze byc np. czujnik polozenia walka rozrzadu... ale to tylko gdybanie. Na poczatek zanim sie zacznie wogole grzebac po cewkach nalezaloby zdjac z nich fajki gumowe i nie tylko je dokladnie obejrzec ( jak sa poparciale to od razu wyrzucic ) ale takze pomierzyc ich opornosc..
Opublikowano
INTERCARS ma BERU, EPS, BOSCH z tych to BERU najlepsze i cenowo nie drogie ok 150zł bym je miał u siebie, BOSCH jest sporo tańszy

 

INTERCARS: Bosch do M50B20, cena detal brutto 175 pln - po rabacie propozycja padła na 157 pln.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.