Skocz do zawartości

czy to sprzeglo czy skrzynia BMW e36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

posiadam BMw 318i M43 z lutego 94r po 3 miesiacach od sprowadzenia zaczely sie problemy :mad2: jak 4 dni nie jezdze nia wogole to zaden bieg nie chce mi wejsc i nie moge wyjechac z garazu, jakies 3 minutu pochodzi to biegi z mozolem wchodza.

a jak wrzucam jedynke czy wsteke na wycisnietym sprzegle to mam takie delikatne pchniecie do przodu przy jedynce a do tylu przy wstece

co to moze byc?

z gory dzikowa za odpowiedzi:)

BMW- Bedziesz Mial Wrazenia
Opublikowano

anjinsan a do wysprzeglika trzeba rozbierac sprzego...wydaje mi sie ze tak, ale nie jestem pewien

jaki koszt moze byc tej naprawy biarac pod uwage cene wysprzeglika i kompletnego sprzegla?

BMW- Bedziesz Mial Wrazenia
Opublikowano

ja na wtorek jade na wymiane sprzegla( u mnie nei ma tegoco opisujesz jest tylko kangur po nagrzaniu sie mocno auta-w korku itp) sprzeglo sachs 500zł

LUK 450 wymiana w szczecinie jedne powiedzial ( znany ni polecany warsztat na forum 500zł :mad2: a inne chlopaki tez polecane na forum 250....brak logiki)

Opublikowano
tzw kangur-szarpania autem przy powolnym puszczaniu sprzegla.........auto strasznie szarpie....tacza krzywo przylega do kola dwumasowego czy tez zwyklego, lyb tez docisk sprzegla jest krzywo wypalony i nie dociska odpowiednio
Opublikowano
stawiam na pompke sprzegla (ta przy pedale sprzegla), lub cos zwiazanego ze sterowaniem sprzegla (pompka, przewody, wysprzeglik, ramie lozyska oporowego)...sprawdz czy nie masz wyciekow pompka-wysprzeglik (objawy "pocenia sie" itp)
Opublikowano
przy pedale sprzegla.....pompka tloczy plyn ktory wyciska silownik w wysprzegliku (ktory znajduje sie przy skrzyni biegow)...byc moze plyn cofa Ci sie z powrotem do zbiorniczka z powodu nieszczelnej uszczelki na tloczku pompki (niewystarczajace cisnienie w ukladzie), lub poprostu uklad Ci sie zapowietrzyl (ale to odczulbys odrazu podczas wyciskania sprzegla)
Opublikowano
Ja tak miałem jak brakowało mi płyni hamulcowego. Sprawdź to. Na oko wydaje się że płynu w zbiorniczku jest dużo ale jak zacząłem dolewać do weszło 0,5 litra. Po tym zabiegu było ok. Po tygodniu okazało się że płyn uciekał przez wysprzęglik i był do wymiany. Koszt 250 zł
Opublikowano

aha:)

no ale jak dlugo stoi w korku to mam problem z ruszeniem mam tkz kangura jak kolega wczesniej powiedzial i to napewno jest wiana sprzegla prawda a nie pompki?

BMW- Bedziesz Mial Wrazenia
Opublikowano
Jerry ale ja mowie o sprzegle, a nie o uciekajacym plynie hamulcowym :nienie:
BMW- Bedziesz Mial Wrazenia
Opublikowano
mi tak powiedzili mechanic-i po analizie opini na forum twierdze ze to sprzeglo( tarcza lub docisk) wysprzeglik nic si enie poci-nic z niego nie kapie.Jesli on bylby winny to objawy te pojawialyby sie od razu.......a nie kiedy auto zostaje mocno nagrzane
Opublikowano (edytowane)

podłącze sie do tematu poniewaz mam podobny problem z którym sie juz bujam od pół roku.

objawy sa takie ze po uruchimieniu auta cos rugota w okolicach skrzyni biegów/sprzęgła. dzieje sie to tylko na odpuszczonym sprzęgle kiedy auto jest na biegu jałowym po wcisniecu sprzegla slychac tylko prace silnika. po przejechaniu ok 50 km rugot sie wycisza i trzeba sie wsłuchac zeby to uslyszec natomiast tuz po uruchomieniu rugota strasznie glosno slychac wyrazny halas nawet stojąc obok auta .mialem ostatnio okazje kupic skrzynie biegów za 170zl tylko nie jestem na 100% pewien ze to wlasnie wina skrzyni kiedys juz poruszalem ten temat i sporo wypowiedzi wskazywalo na łozysko na wałku głównym w skrzyni ale opinie osób obserwujących to zjawisko są rózne.

Czy da sie to zidentyfikowac bez wymontowywania skrzyni??

Czy moze to być jednak koło zamachowe. dodam ze wszystkie biegi wchodzą bez problemu podczas jazdy jest cisza tylko nieraz przy hamowaniu lub ruszaniu cos delikatnie puknie wlasnie w okolicach sjkzyni

Edytowane przez tomect
Opublikowano
jesto moja pierwsza Beema :arrow: i stat moja pomylka

JA na twoimi miejscu sprawdził bym najpierw ten płyn i wysprzęglik zanim w warsztacie będą chcieli ci wymienić skrzynię lub sprzęgło. Moja diagnoza może okazać się trafna i najmniej kosztowna. Dodam że miałem ten sam objaw co ty.

Opublikowano
ale wysprzeglik uzywa tego samego plynu co uklad hamulcowy.....sluchaj sie expertow..wsadzisz kilka stowek i przyznasz mi racje..;)
Opublikowano

No kurde ale jesli to wysprzeglik jest walniety-ma nieszczelnosci-to klopot szarpania wystepowalby ciagle a nie KIEDY AUTO OSIAGA TEMPERATURE ROBOCZA na sprzegle............TAK CZY NIE????? :worried:

 

jesli wysprzeglik puszczalby to bylo by mokro pod nogami-i plynu by ubywalo a to skutkuje zla praca ukladu rowniez hamulcowego.........

Opublikowano
temperatura silnika nie ma nic do wysprzeglika................jedynie do docisku który sie nagrzewa od silnika wiec odpowiedz jest jasna i zbedne sa głupie przypuszczenia i wprowadzanie chlopaka w bład zastanówcie sie nad tym co piszecie (nie wszyscy) SITEK masz racje tylko nie wszyscy o tym wiedza
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
podłącze sie do tematu poniewaz mam podobny problem z którym sie juz bujam od pół roku.

objawy sa takie ze po uruchimieniu auta cos rugota w okolicach skrzyni biegów/sprzęgła. dzieje sie to tylko na odpuszczonym sprzęgle kiedy auto jest na biegu jałowym po wcisniecu sprzegla slychac tylko prace silnika. po przejechaniu ok 50 km rugot sie wycisza i trzeba sie wsłuchac zeby to uslyszec natomiast tuz po uruchomieniu rugota strasznie glosno slychac wyrazny halas nawet stojąc obok auta .mialem ostatnio okazje kupic skrzynie biegów za 170zl tylko nie jestem na 100% pewien ze to wlasnie wina skrzyni kiedys juz poruszalem ten temat i sporo wypowiedzi wskazywalo na łozysko na wałku głównym w skrzyni ale opinie osób obserwujących to zjawisko są rózne.

Czy da sie to zidentyfikowac bez wymontowywania skrzyni??

Czy moze to być jednak koło zamachowe. dodam ze wszystkie biegi wchodzą bez problemu podczas jazdy jest cisza tylko nieraz przy hamowaniu lub ruszaniu cos delikatnie puknie wlasnie w okolicach sjkzyni

tomect albo masz posadzone ktores lozysko w skrzyni biegow (stawiam na lozysko na walku sprzeglowym),podczas wycisniecia sprzegla nie slyszysz "rugotu" poniewaz w tedy odlanczasz naped silnik-skrzynia,moze byc tez przesuwka, na poczatku zmien olej w skrzynce (proponuje dextron2-po kilku setkach przejechanych km powinna ujawnic sie poprawa), czy walek sprzeglowy a glowny to ten sam???nie wiem:) (kwestia opisu )..ale na pewno nie jest to na walku zdawczym...moze tez byc to "specyficznie posadzone" lozysko wyciskowe (jest to zadki przypadek)...ciezko zdjagnozowac to bez wyciagania skrzynki....oraz bez obsluchania "rugotu"....stawiam 97%skrzynka-3 % lozysko sprzegla

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.