Skocz do zawartości

Witam wszystkich! I na starcie mam kilka pytań :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem świeżo upieczonym właścicielem E34 520i. Wg. dekodera VIN ma ona silnik M50. Autko sprowadziłem z Niemiec, jest w stanie bardzo dobrym, ładnie przyśpiesza (choć na niskich obrotach jest mułowate, zaczyna ładnie rwać po przekroczeniu 3k obrotów a po 5k - marzenie :)). Ale chyba coś jej niedomaga. Przede wszystkim podejrzewam jakiś problem z termostatem - silnik dość szybko łapie temperaturę (po przejechaniu jakichś 5km), wskazówka wtedy trzyma się równo przez cały czas po środku, między niebieskim a czerwonym polem. Ale ogrzewanie nie działa - odkręcone na maxa a mimo wszystko dmucha "letnim" powietrzem (zauważyłem, że dopiero po przejechaniu sporego odcinka - jakichś 25km - zaczyna dmuchać ciepłym, ale tylko na nogi). Nie jestem też pewien, czy nie puściła mi uszczelka pod głowicą. Wydaje mi się, że ubywa płynu chłodzącego a przybywa oleju (zaobserwowałem to dzisiaj rano, a jutro rano sprawdzę żeby potwierdzić swoje przypuszczenia) - choć samochód ani nie kopci, nie zostawia smugi pary za sobą, trzyma równiutko obroty, ani też nie osłabł. Jeżeli możecie, dajcie mi jakieś wskazówki, dotyczące tych dwóch problemów - czy to jest to co myślę?

 

Następna sprawa, to ogólne pytania odnośnie mojego modelu. Interesuje mnie np. to, czy i jakie czujniki ona ma zamontowane - czyli generalnie o co nie muszę się martwić podczas eksploatacji, póki nie zaświeci mi się kontrolka na desce. Precyzując: jest to E34 z 1991 roku, silnik M50 (przebieg nieco ponad 184 kkm), komputer pokładowy w wersji okrojonej (zegar, datownik, czujnik temperatury na zewnątrz). Byłbym tez bardzo wdzięczny, gdybyście mogli napisać mi, coś na temat eksploatacji - na co zwracać uwagę, jak eksploatować ją, by jeździła jak najdłużej i bezawaryjnie.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję!

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Zacznę od kontrolki na desce,bo pewnie jej nie masz,miały tylko wersje na rynek USA,a więc jak coś ci padnie to na słuch,albo po zachowaniu auta.Z tego co piszesz wskazówka temp.stoi ok-to mógł paść zawór elektryczny sterującymi nawiewami.Co do czujników nie ma ich za dużo-przepływomierz,czujnik położenia wału,czujnik przepustnicy,czujniki temperatury.Przede wszystkim nie staraj sie nie oszczedzać na tandetnych tanich częściach.Lac dobrej jakości olej.I szanować swoje BMW jak my wszyscy tutaj.Poszukaj na róznych forach można znależc instrukcje obsługi Edytowane przez piotrek1
Opublikowano

jeśli nie masz instrukcji obsługi, to kup w Allegro, wiele się dowiesz.

Sprawdź , czy nie masz zapowietrzonego układu.

A przede wszystkim gratuluję wyboru i serdecznie witam na Forum :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.