Skocz do zawartości

Falowanie obrotów 525 TDS, nie pompa :) CZUJNIK ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam taki problem, samochód to E34 525 TDS 94.

Na postoju auto przy włączonym D i trzymanu nogi na hamulcu przed ruszeniem, także przy włączonym N i np ruszaniu kierownica lewo - prawo, faluje obrotami. Komputer wykazał błąd o kodzie "129 - czujnik prędkości obrotowej". Znajomy elektryk wskazał , ze jest to czujnik jak np z tej aukcji : http://allegro.pl/item174921012_czujnik_obrotu_walu_korbowego_omega_2_5_td_bmw_td.html , znajdujący sie pod alternatorem.

Sprawdziłem go , jego rezystancja powinna zawierać się między 1143 Ω a 1397 Ω , ma 1250 , więc musi byc dobry. Amplitudyprzy włączonym silniku na oscyloskopie nie sprawdzałem jeszcze - powinna wynosić 2V, ale podobno jeśli impedancja jest właściwa , to reszta ma grać.

 

Inna rzecz jaka mi przyszła do głowy przy takich zachowaniach silnika to uszkodzenie pompy wtryskowej. Pompe wysłałem do warsztatu specjalistycznego w Dębicy, zorietowani wiedzą że Pan zna się na swojej pracy, pompa została sprawdzona i nie wykazuje błędów ani elektrycznych ani mechanicznych.

 

W związku z tym mam pytanie , co innego może powodować falowanie silnika, i czy ten kod błędu to rzeczywiści kod tego czarnego czujnika.

Mam w tym samochodzie skrzynie automatyczną 5hp18 , a więc może w niej są jeszcze jakieś inne czujniki i ten kod to nie jest kod czujnika jak wskazanego na aukcji ?

 

Z prądami jest wszystko ok, akumulator nowy 100Ah, brak klimy, która by obciązała.

 

Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Edytowane przez bundy6667
Opublikowano
ruszając kierownicą bardzo mocno obciążasz silnik a jeśli do tego masz za niskie wolne obroty to tym bardziej będzie to odczuwalne
Opublikowano
Wiadomo, tylko że ruszając kierownicą falowanie jest cały czas, a gdy nie ruszam to też występuje co np kilkanascie sekund. Bardzo proszę o odpowiedź na temat tego czujnika, pozdrawiam
Opublikowano
ja oddałem auto do serwisu boscha i zregenerowali mi pompe wtryskową :wink: ale po odpaleniu obroty mi falowały :roll: a cały dół był nowy a góra w dobrym stanie "sztelwerk" . problem znikł jak znajomy na kompie podniusł mi obroty o 43 obr.na min! a u ciebie wygląda na to że sztelwerk ma wytarte ślizgi i dla tego falują obroty :| jeszcze pytanie jak ci odpala na ciepłym silniku :?: :?: :?: :?:
jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano

na ciepłym jak i na zimnym odpala bez problemu.

 

moze troche laickie pytanie, ale co to jest ten "sztelwerk" ? i jak te ślizgi naprawić ?

 

pozdrawiam

Opublikowano
na ciepłym jak i na zimnym odpala bez problemu.

 

moze troche laickie pytanie, ale co to jest ten "sztelwerk" ? i jak te ślizgi naprawić ?

 

pozdrawiam

to jest góra pompy elektronika!!, może być w super stanie ale jak ślizg jest wytarty to [BAD] nic nie zrobisz bo go nikt nie naprawia :| albo nówka koło 1500zł albo używka nie wiem za ile :roll:

mi pomogło podniesienie obrotów :wink:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
pompa w całości była sprawdzana na specjalistycznym stole pobierczym , elektronika i mechanika, więc pompa ma właśnie grać

moja też była na stole i co??? ....

obroty falowały :duh:

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano

powiedz mi w takim razie jakie masz obroty ustawione "na luzie" i czy masz w swoim aucie klimę

 

proszę takze kogoś kto zna sie na kodach błędów , o wypowiedzenie się na temat tego czujnika

 

pozdrawiam

Opublikowano
powiedz mi w takim razie jakie masz obroty ustawione "na luzie" i czy masz w swoim aucie klimę

 

proszę takze kogoś kto zna sie na kodach błędów , o wypowiedzenie się na temat tego czujnika

 

pozdrawiam

obroty na "luzie" mam koło 800rpm. mam klime :wink: i teraz jak wszystko powłanczam klime ,światła ,grzanie lusterek i tylnej szyby to i tak obroty nie faluja :wink: pozdrawiam

jak by BÓG preferował przedni napęd to byśmy chodzili na rękach ;)
Opublikowano
powiedz mi w takim razie jakie masz obroty ustawione "na luzie" i czy masz w swoim aucie klimę

 

proszę takze kogoś kto zna sie na kodach błędów , o wypowiedzenie się na temat tego czujnika

 

pozdrawiam

 

Kolego nastawnik... masz 94 wiec masz HDK. Sprawdzanie pompki na stole MOZE nic nie dac.. stol nigdy nie odda warunkow takich jakie panuja w aucie. Jak masz dostep do oscyloskopiarzy niech Ci przebadaja nastawnik. Pokazesz wykres i wszystko bedzie jasne!

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

O ile się orientuję, stanu potencjometru (nastawnika dawki) w głowiczce pompy, na stole probierczym sprawdzić się nie da. Tak powiedzeli mi w Boshu, kiedy mialem problemy podobne do twoich. Nie wiem czy faktycznie chodzi i to samo: u mnie falowanie występowało przy zmianie obciążenia na jałowym (kierownica, ogrzewanie szyby, światła etc.), oraz po dodaniu i puszczeniu gazu. W dalszej fazie choroby falował właściwie cały czas na wolnych obrotach.

Występował u mnie błąd na sterowniku silnika DDE: "błąd czujnika położenia suwaka" - numeru nie pamiętam. Nazwą alarmu nie ma się co sugerować bo co wersja komputera diagnostycznego to inna nomenklatura ;). Ale chodziło właśnie o nastawnik dawki w "górze" pompy.

Dokładniejszą diagnozę postwili w serwisie z bardzo rozbudowanym komputerem diagnostycznym BMW. Pozwalał on odczytywać sygnał analogowy bezpośrednio z nastawnika. Nie wiem czy to sygnał napięciowy czy prądowy, ale o ile zrozumiałem chodziło o różnicę między stanem zadanym (chyba z DDE) a odpowiedzią nastawnika, oraz o szybkość jego reakcji na zmianę. Mój nie nadążał i stąd brało się falowanie obrotów. Jako że tłokorozdzielacz ("dół" pompy, tam gdzie rodzi się ciśnienie ;) miałem OK - zapalał na dotyk niezależnie od temp. - postawiono przedemną 3 alternatywy:

1. Spróbować podkręcić obroty i na giełdę (ale prawdopodobnie tak mnie właśnie urzadził porzedni właściciel - śwadczyły o tym ponoć spore wycieki paliwa z pompy)

2. Nowy nastawnik, vel sterownik pompy, vel głowiczka, vel góra pompy, vel stahlwerk (słowotwórstwo naszych mechaników w tej dzedzinie jest imponujące) za ok. 2000

3. Cała nowa pompa z programu wymiany BX Bosha za ok. 3000 (bez faktury).

Wybrałem opcję nr. 3 i po kilku jeszcze poprawkach zaczęło być OK.

Zabawę z używkami raczej odradzam, bo pewnie są w takim samym lub gorszym stanie. Straci się tylko kasę na kilka bezskutecznych wymian.

Trzeba po prostu przyjąć, że żywotność pompy w TDS to ok. 250 tkm - zależy jakiego paliwa używał porzednik.

Dodam jeszcze, że od pierwszych objawów (tj. falowania przy zmianie obciążenia na jałowym), poprzez nieustające falowanie, po finał w postaci pomarańczowej kontrolki wtryskiwacza i niemożności odpalenia minęło ok. 30 tkm.

W automacie jest ponoć większy problem, bo jak obroty wariują to skrzynia jeszcze bardziej.

 

Jeżeli zaś chodzi o czujnik położenia/obrotów wału, to znajduje się on w okolicy rozrusznika - nie alternatora. Jest zazębiony bezpośrednio z kołem zamachowym. Jeżeli faktycznie okaże się sprawny to błąd z DDE powinien zniknąć po odłączeniu akumulatora lub 60 włączeniach stacyjki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.