Skocz do zawartości

drgania na kierownicy przy 80km/h - wywazanie kol ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam problem - przy 80km/h odczuwam drgania na kierownicy. Tylko przy tej predkosci sie to objawia. jak jade 90 to juz nie czuc, to samo jak jade 70.....robilem wywazanie kol juz 2 razy - za kazdym razem niestetyu "fachowcow". za kazdym razem podobno byly zle wywazone.....ale zrobili mi to niby i dalej mama ten problem....czasem jak agresywniej przyspiesze do tej 80 to nie czuc .....ale w wiekszosci przypadkow przy tej wlasnie predkosci wystepuja te drgania......sam nie wiem czy to wina "fachowcow" , czy to moze objaw czegos innego niz zle wywazone kola ???
Opublikowano
aha, dodam ze objawilo mi sie to po zmianie opon (z 215/65/16 na 235/60/16).....- pytalem tych od wywazania zeby sprawdzili mi czy opony nie sa walniete - niby wszystko ok.
Opublikowano

Ja miałem podobnie, właśnie pomiędzy 80 a 90km/h drżała mi kierownica.

Znajomy przejrzał mi zawiechę i wymienił mi tuleję prawego wahacza i łączniki stabilizatora oraz ustawił geometrię.

Trochę to pomogło, ale nie do końca. Podjechał na wyważenie, koleś niby młody, ale widać że miał łeb na karku. Od razu się zapytał dlaczego chcę wyważać, jakie są objawy, jak powiedziałem, że trochę bije kierownica to od razu się wziął do roboty.

Wyważył wszystkie koła i tylko przednie prawe koło zamienił z prawym tylnim, bo ciężko przednie się wyważało i powiedził, że jak będą problemy to żebym sprawdził sobie tę felgę bo lekko krzywa.

Zanim mnie skasowałza robotę, powiedział, żeby się przejechał i sprawdził auto.

Bicie kierownicy ustąpiło jak ręką odjął.

Opublikowano

opony sa wlasnie nowe (kumho - podobno nie najlepsze), ale z felga nigdy nie mialem problemow - i nie mialem , mysle, okazji jej wykrzywic.

Caly problem pojawil sie tuz po zmianie opon.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Widzisz tu może być wina kół ale aby mieć 100% pewności

 

Pozamieniaj jeszcze koła stronami - przód tył i obserwuj

 

jeśli nic nie da nałóż stare gumy lub pożycz od kogoś z e 38 i na nich się przejedź

 

Czy masz oryginalne fele B M W czy dokupione ? - jeśli nie masz orginałów - sprawdź pierścienie centrujące - dobry oponiarz ma w zapasie kilka sztuk - to kosztuje kilka złotych a też może powodować podobne objawy

 

potem przeglądasz zawieszenie przód ( tuleje wahacza i inne ) - i jak wszystko będzie grało ...

 

to znaczy że masz do wymiany lub regeneracji ............

drążek środkowy :roll2:

 

Pozdro

Mario Duży Czerwony

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.