Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zrobione tylke zawieszenie - komplet amorki.

Przud na trzepakach okazal sie w niezlym stanie sworzenie, lączniki, tuleje i amory mają niezly stan. Zdaniem fachowcow nie warto ich jeszcze wymianiać

 

a ale auto dalej mi myszkuje po drodze powyzej 120km/h!:-(

Jest to taka delikatnie wyczuwana i nieprzyjemna niestabilność na prostej równej dordze. Jaby jechac po drobnych koleinach.

Puszczona kierownica nie skreca, odbija prawodlowo. Efekt występuje zarowno na waskich jak i szerokich oponach. sakramentalne pytanie:

 

I co to może być?

 

Podejzany chyba zostal mi tylko układ kierowniczy - maglownica? ale na tym sie malo znam. Moze mi ktoś napisać w kilku zdaniach co tam mozę dawać taki efekt, jak to zweryfikować i jakie są alternatywy/koszty naprawy/wymainy?

Never Say Never Again!
Opublikowano

Sprawdzilbym luz na drazkach kierowniczych - jabluszka:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=32_0630&hg=32&fg=25

sa to te koncowki elementow 5 i 6 patrzac w strone elementu srodkowego (oslon nr 1)

oraz tuleje tylnego wahacza - te, co wlaza pod prog"

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CB11&mospid=47441&btnr=33_1004&hg=33&fg=30

zdajsie, ze na tym rysunku jest to element nr 4

 

Pozdrawiam...

Opublikowano

Co do tulei tylnego zawiesznia to są wymianione niedawno na nowe i raczej zamontowane dobrze. Wiec to nie to.

 

Sprawdze te jabuszka. Wchodzac pod samochód jak poruszam ręką za drążki to powinienem luz wyczuc? Czy ten luz pownien być wyczuwalny tez w kierownicy bo tu luzu prawie nie mam.

 

Czy ten luz podlega regulacji. można go skręcić ? Samemu czy potrzebna tu jakaś wiedza i sprzęt specialny?

 

Dzieki za rade Kolczasty Pozdrawiam!

Never Say Never Again!
Opublikowano
Fachowcem nie jestem, na kierownicy nic nie czulem. I slyszalem, ze trudno jest to zdiagnozowac. Niektorzy poprostu wkladaja lape pod ta gumowa oslone i wyczuwaja luz (jabluszka znajduja sie wlasnie pod tymi oslonami nr 1). Luzu na nich nie skasujesz, wymienia sie albo ten sam krotki element z jabluszkiem albo caly, kompletny drazek kierowniczy. Ja wymienialem kompletne drazki - z Febi'ego za 111 zl/sztuka.
Opublikowano
Witam! zaleciłbym (najpierw) dokładne sprawdzenie ustawienia zbierzerzności kół przednich. Przy rozbierzności autko ma tendencje do "noszenia" to na prawo to na lewo, zwłaszcza na nierównym (koleiny) asfalcie przy większych prędkościach. Podobne objawy dają luzy na drążkach kierowniczych. POZDRO! :doh:
Opublikowano
Ja podepnę się pod temat bo padło w nim słowo "maglownica" :) Jestem po wymianie maglownicy , poprzednia ciekła itd. ale teraz mam pytanie : wcześniej na tej "starej" kierownica chodziła bez problemów ładnie odbijała itd a na tej " nowej" chodzi dużo ciężej i do tego nie chce odbijać :( co to może być? Coś kiedyś słyszałem ,że można ją "za mocno skręcić" czy to możliwe? dzięki !
Opublikowano

Podejzany: Zbierżność

Przy ustawianiu zbierżnośći pozostawilem bodajże +1 % na prawym tyle

bo sroba mimośrodowa była zapieczona i balem się ze artysci mi ja zerwią.

Ale to powinno chyba objawiać się sciaganiem auta w jedna strone a nei myszkowaniem. Chyba że się myle ?

Never Say Never Again!
Opublikowano
Ja podepnę się pod temat bo padło w nim słowo "maglownica" :) Jestem po wymianie maglownicy , poprzednia ciekła itd. ale teraz mam pytanie : wcześniej na tej "starej" kierownica chodziła bez problemów ładnie odbijała itd a na tej " nowej" chodzi dużo ciężej i do tego nie chce odbijać :( co to może być? Coś kiedyś słyszałem ,że można ją "za mocno skręcić" czy to możliwe? dzięki !

 

 

istnieje duże prawdopodobieństwo że nie masz nowej maglownicy tylko ci skręcili twoja lub masz pseudo zregenerowaną tak czy owak to objaw taki nie powinien występować świadczy to o fuszerce

http://img258.imageshack.us/img258/7452/bmw9aq.jpg
Opublikowano
Ja podepnę się pod temat bo padło w nim słowo "maglownica" :) Jestem po wymianie maglownicy , poprzednia ciekła itd. ale teraz mam pytanie : wcześniej na tej "starej" kierownica chodziła bez problemów ładnie odbijała itd a na tej " nowej" chodzi dużo ciężej i do tego nie chce odbijać :( co to może być? Coś kiedyś słyszałem ,że można ją "za mocno skręcić" czy to możliwe? dzięki !

pewnie załadowałeś tam używaną lub po regeneracji,maglownice w bmw mają to do siebie że lubi sie tam czasami wybić listwa ,dostaje luzu,i co niektórzy kapujący temat wiedzą że można docisnąć listwę,jest tam śróba na kolumnie,ale jak dociśnie się za mocno, to efekt jest taki jaki opisujesz,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.