Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
apropos techniki jazdy to wyczytałem, że można przedłużać poślizg dociskając równocześnie prawą nogą hamulec, jadąc oczywiście z wciśniętym odpowiednio gazem. próbowałem zimą to testować, ale nic dobrego z tego nie wyszło. może ktoś z was ma to opanowane i się podzieli doświadczeniami.

 

Technika hamowania lewą nogą sprawdza się bardziej w przednionapędówkach i służy do ustawiania auta w zakręcie. Wjeżdżając szybko w zakręt często okazuje się, że się w nim nie zmieścisz, trzymając gaz klepiesz lewą nogą w hamulec i powodujesz dwie sytuacje:

1. dociążasz przód i poprawiasz przyczepnośc napędznych kół.

2. lekko blokują się tylne koła, a hamulec nie działa na przednie ponieważ jest neutralizowany przez napęd, autem lekko zarzuca w kierunku wyjścia z zakrętu. Resztę zrobią przednie koła, które go z zakrętu wyciągną.

 

W tylnonapędówce ta technika (według mnie) nie ma sensu, lepiej operować pedałem gazu. Oczywiście jeśli masz ABS technika lewej nogi nie ma wogóle sensu ani w przednim, tylnym i 4X4 napędzie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widze, ze jedni pisza o wpadaniu w poslizg a inni o wprowadzainu samochodu w poslizg. Opanowanie samochodu ktory przy predkosci 160km/h WPADA w poslizg ( bo np. pojawil sie piasek na jezdni o ktorym kierowca nie wiedzial ) raczej nie jest mozliwe ( mozna poogladac na Eurosporcie dzwony na rajdach i wyscigach ). Jezeli sami wprowadzimy samochod w poslizg to jest to oczywiscie sytuacja o wiele lepsza: po pierwsze wiemy kiedy wystapi poslizg i jestesmy na to przygotowani, po drugie jest duze prawdopodobienstwo, ze robimy to w miejscu gdzie raczej sobie krzywdy nie zrobimy jak cos sie nie uda. Jedyna rozsadna metoda nauczenia sie prowadzenia samochodu to zapisanie sie do jakiejs szkoly jazdy i treningi ile sie tylko da i na ile nas stac.
Opublikowano

wreszcie coś zrozumiałem

jeśli tył mnie wyprzedza umiejętnie kątrować i nie puszczać całkowicie gazu tylko spokojnie dozowac

musze troche potrenowac.

Jeśli wiecie gdzie w W-wie sa takie kluby to podajcie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeśli wiecie gdzie w W-wie sa takie kluby to podajcie.

 

Np. Rajdowa Szkoła Jazdy Piotra Wróblewskiego...

Fajny gość i sporo ciekawych informacji przekazuje :cool2:.

Pozdrawiam

Rafał F.

Opublikowano
wreszcie coś zrozumiałem

jeśli tył mnie wyprzedza umiejętnie kątrować i nie puszczać całkowicie gazu tylko spokojnie dozowac

musze troche potrenowac.

Jeśli wiecie gdzie w W-wie sa takie kluby to podajcie.

 

Sęk w tym, że jak tył cię wyprzedza to jest już trochę za poźno na kontrę (zależy od prędkości). Krzysztof Hołowczyc powiedział kiedyś ważną rzecz o pozycji za kierownicą. Jest bardzo istotne aby lewą nogę trzymać piętą na podłodze (prawą też) ponieważ jesteśmy w stanie odbrać "wczesne sygnały" z podłogi o tym, że auto zaczyna się ślizgać. O tym, że w fotelu siedzimy, a nie leżymy oraz że kierownicę trzymamy obiema rękami to nawet nie wspominam.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Od miesiąca jestem szczęśliwą posiadaczką BMW po 8 latach przerwy i dzisiaj po wejściu bokiem w zakręt na skrzyżowaniu w centrum Poznania doszłam do wniosku, że tylko bezpieczna jazda w ruchu publicznym już mi nie wystarczy :D

Potrzebuję kogoś kto w praktyce pokaże mi jak wykorzystać możliwości mojej Buni i oczywiście miejsca na trening.

Znacie takie miejsce w okolicach Poznania?

Opublikowano
Ale zapewniam Was że przy 160km/h jak już fura na zakręcie (jeszcze na dodatek źle wyprofilowanym jak to w Polsce bywa) bokiem pójdzie to amator nie da rady (...)

 

mam wrazenie ze jesli sie jest amatorem, to jazda z predkoscia 160 km/h na zle wyprofilowanym zakrecie to szybki sposob na samobojstwo

Opublikowano
Od miesiąca jestem szczęśliwą posiadaczką BMW po 8 latach przerwy i dzisiaj po wejściu bokiem w zakręt na skrzyżowaniu w centrum Poznania doszłam do wniosku, że tylko bezpieczna jazda w ruchu publicznym już mi nie wystarczy :D

Potrzebuję kogoś kto w praktyce pokaże mi jak wykorzystać możliwości mojej Buni i oczywiście miejsca na trening.

Znacie takie miejsce w okolicach Poznania?

wklej swoją fotke w profil jak bedzie ok to chętnie ci pokaże jak wykorzystać mozliwości w bmce-mogą być wejścia bokiem tak jak mówisz, przodem lub tyłem :mrgreen: a z tyłu miejsca jest przecież dużo :norty: :norty:

pozdr

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano

wklej swoją fotke w profil jak bedzie ok to chętnie ci pokaże jak wykorzystać mozliwości w bmce-mogą być wejścia bokiem tak jak mówisz, przodem lub tyłem :mrgreen: a z tyłu miejsca jest przecież dużo :norty: :norty:

pozdr

 

To widze ze kolega pojechal po calosci :jawdrop: Ciekaw jestem jaka bedzie riposta :norty:

Opublikowano

Szok!

 

Padłem z fotela jak to przeczytałem, zwłaszcza, że wątek czytałem po raz pierwszy ciągiem od początku.

 

:)

"... Jednością Silni, Rozumni Szałem... "
Opublikowano
wklej swoją fotke w profil jak bedzie ok to chętnie ci pokaże jak wykorzystać mozliwości w bmce-mogą być wejścia bokiem tak jak mówisz, przodem lub tyłem :mrgreen: a z tyłu miejsca jest przecież dużo :norty: :norty:

pozdr

 

Normalnie szok :jawdrop: teraz BeEmWu brzuch mnie boli przez Ciebie :cool2:

Kamil
Opublikowano
BeEmWu pojechał po bandzie. Mam nadzieję, ze nie zniechęci Koleżanki :) a ja dodam od siebie (niestety co do techniki sie nie wypowiem, bo sam muszę się podszkolić, a nie będę kopiował wypowiedzi Kolegów) że po Polskich drogach ani amator ani zawodowiec nie powinien "latać" 160, a jesli chodzi o drifciki to też nie popierałbym takich zachować w ruchu ulicznym, a na jakiś zamkniętych placykach :) U mnie pod domem kiedyś był takowy, ale ogrodzili siatką... :/ i teraz można w nią wlecieć...

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Od miesiąca jestem szczęśliwą posiadaczką BMW po 8 latach przerwy i dzisiaj po wejściu bokiem w zakręt na skrzyżowaniu w centrum Poznania doszłam do wniosku, że tylko bezpieczna jazda w ruchu publicznym już mi nie wystarczy :D

Potrzebuję kogoś kto w praktyce pokaże mi jak wykorzystać możliwości mojej Buni i oczywiście miejsca na trening.

Znacie takie miejsce w okolicach Poznania?

wklej swoją fotke w profil jak bedzie ok to chętnie ci pokaże jak wykorzystać mozliwości w bmce-mogą być wejścia bokiem tak jak mówisz, przodem lub tyłem :mrgreen: a z tyłu miejsca jest przecież dużo :norty: :norty:

pozdr

Jak taki romantyk z ciebie, to propozycje randkowe wysyłaj na priv. Nast. razem polecą ostrzeżenia...

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano

jasne... jeśli w grę mają wchodzić fotki to prędzej ja będę na nie czekać :naughty:

 

a tak poważnie to zapisałam się już na kurs na Bednarach :dance:

 

słyszeliście coś o nim?

Opublikowano

no i rozeszlo sie po kosciach... :cool2:

a kolezance nie doradze bo nie kozystalem...moze koledzy sie wypowiedza

 

pozdro

Opublikowano
jasne... jeśli w grę mają wchodzić fotki to prędzej ja będę na nie czekać :naughty:

 

a tak poważnie to zapisałam się już na kurs na Bednarach :dance:

 

słyszeliście coś o nim?

jak nasz kolega polecił to napewno jesthttp://img139.imageshack.us/img139/9783/palecgifxm2ls3.gif

 

mam nadzieje ze nauczysz sie tam kilku fajnych sztuczek i sie potem podzielisz

buziaczkihttp://img407.imageshack.us/img407/6445/usmiechsn5.gif

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

miałam podzielic się wrażeniami... więc...

 

mimo celu szkolenia, czyli nauki bezpiecznej jazdy sądziłam, że szkolenie będzie dotyczyło raczej reagowania na sytuacje awaryjne, np. wychodzenia z poślizgu... a wylądało trochę inaczej...

Szkolenie dotyczyło praktycznie bezpiecznego zachowania na drodze i nie doprowadzania do sytuacji niebezpiecznych... Te 4 godziny jazdy miały nas przekonac do zmiany nawyków i wolniejszej, bezpiecznej jazdy... Mnie niestety nie do końca przekonało...

Instruktor stwierdził, że powinnam iśc na szkolenie innego typu (którego jednak w standardowej ofercie nie mają). Pozostają tylko zajęcia indywidualne... co mnie z resztą bardzo cieszy, na pewno skorzystam :dance: mam nadzieję, że z tym samym instruktorem :dance:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.