Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam kłopocik a więc: zawieszenie wporzadziu zrobione,zbierzność ustawiona idealnie a tu ciekawostka! tylne lewe koło jest wysuniete o 1.5cm bliżej zewnetrznej strony?co to?

Założyłem fele ET35 17" i niestety wpadłem na to przypadkiem że jedno kolo obciera lekko oponą o błotnik a drugie nie.

Wiem że auto tą strone miało robioną,ale czy 1.5 cm błotnik może być głebiej zatopiony(nadkole) od drugiej strony.?

Jak wyżej pisałem,zbierznośc ok,nie sciaga idealnie sie prowadzi.Czy to błotnik? tak spieprzony?

Jesli tak to czy jakoś samemu mozna go lekko naciągnąć dosłownie oć 0.5cm.(mowa o tyle)

Nie chce klepać rantu od srodka. wiec co dalej?

Opublikowano

Prawdopodobnie masz założony błotnik zamiennik i dlatego może się różnić od oryginału. Podobny kiedyś miałem przypadek z fiatem punto jedynką. Oddałem do warsztatu i jak odbierałem to coś mi nie pasowało. Musieli kupić błotnik w fiacie i pasował jak ulał.

Zaklep rant młotkiem gumowym aby nie uszkodzić lakieru. Inaczej bez wymiany i lakierowania się nie obejdzie.

pozdr.

Opublikowano
pierwsze co sprawdzilbym geometrie.... jesli ok to jest jak napisali poprzednicy... nieoryginalne czesci blacharskie....pzdr
Opublikowano
pierwsze co sprawdzilbym geometrie.... jesli ok to jest jak napisali poprzednicy... nieoryginalne czesci blacharskie....pzdr
Opublikowano

prawdopodobnie przy dzwonie dostała ława przednia i może być przesunięta,

przerabiałem to u siebie bo zauważyłem że patrząc od przodu koło od kierowcy jest schowane pod błotnik a od pasażera wystaje tylko nie było to aż 1,5 cm. I też jechał prosto i nie ściagał.

Opublikowano

Dzwon był jakiś napewno,ale nie jest to możliwe ponieważ nic nie jest klepane prostowane itp>wszystko orginał,podłużnice,podłoga nietykana,ślady naprawy widoczne są tylko na zewnetrznej czesci blacharskiej.

Co do geometrii kół to jest idealnie,zbierzność i kąty pasuja co do 1mm.Tył względem przodu idzie idealnie wiec ten dzwon nie mógł naruszyć całości o 1.5cm. Sprawdzałem to na 2 stacjach diagnostycznych i obie wydały jedną opinie jest ok geometria.

Więc chyba pozostaje zle spasowany błotnik,zobacze czy podklepe rant troszke,jak nie pozostaje blachara do zmiany.

 

:(

 

Jeszcze pytanko czy jesli przypoścmy byl taki dzwon to zbierzność i geometria była by tak dobra? z tego co wiem po dzwonach ciezko jest ustawić?! chyba że sie myle/.?

Opublikowano

jak bym ci pokazał moje wydruki geometrii ( robione 3 razy w różnych stacjach, w tym jedna to gość bardzo kumaty na temat BMW ) to wszyscy się dziwili jak tylo letnie auto ma tak idealną geometrie ale...

na warsztacie stwierdziliśmy że śruby od ławy nie idą idealnie w pionie tylko lekko na ukos w jedną stronę i na potwierdzenie przypuszczenia odkreciłem ławę "pożyczyłem ze sklepu" nową i nie mogłem jej przykrecić bo otwory nie zgrywały się z otworami w budzie.

Opublikowano
jak bym ci pokazał moje wydruki geometrii ( robione 3 razy w różnych stacjach, w tym jedna to gość bardzo kumaty na temat BMW ) to wszyscy się dziwili jak tylo letnie auto ma tak idealną geometrie ale...

na warsztacie stwierdziliśmy że śruby od ławy nie idą idealnie w pionie tylko lekko na ukos w jedną stronę i na potwierdzenie przypuszczenia odkreciłem ławę "pożyczyłem ze sklepu" nową i nie mogłem jej przykrecić bo otwory nie zgrywały się z otworami w budzie.

 

Może masz racje,sprawdze to co mówisz zobaczymy.Jeszcze podjade raz sprawdzić geometrie kół tzn kąty pochylenia a niestety w mniejszym miasteczku mało kto kuma o co chodzi na stacjach diagnostycznych.Nie wiedzą ze istnieje taka regulacja.Ehh sami fachowcy,,,, :mad2:

 

Lecz jak koledzy wyżej pisali błotniki wchodzą w gre,czyli jest zle dopasowany i zbyt wciagniety.Jeśli już coś sie dowiem bede informował,może komuś na przyszłość sie to przyda.(zawsze to błotnik 0.5cm zle dopasowany,przesunieta ława o 0.5cm i kąt pochylenia o kolejne 0.5 i sie uzbiera 1.5cm!!)

Jeszcze raz dzieki za podsuniete pomysły.Zawsze to lepiej wiedząc gdzie szukać.

C.D.N jak znajde

Opublikowano
To chyba sie mylisz mowa oczywiście o tyle....jest cos takiego jak mimośroda na której ustawiamy kąt pochylenia koła.Więc regulacja kątów z tyłu istnieje.Zresztą gdzieś na forum nawet to jest.,chyba że myle pojecia,prosze o oświecenie mnie.
Opublikowano

Więc dziś ze znajomym pomierzyliśmy prowizorycznie błotnik,a wzasadzie nadkole i chyba wskazuje wszystko na to.Tzn była chyba wstawiana aparaturka nadkola,samo to wygięcie (profil błotnika,nadkola) wyszło ewidentnie że jest załamana pod mniejszym kątem w dół co do przeciwnej strony około 1cm.Stąt tarcie jednego koła o nadkole od środka.Ponieważ jest to mało widoczne zjechałem rant środkowy o 0.5cm(tak aby pozostawić troszke rantu i nie osłabić nadkola) i porzadnie zakonserwowałem.Mam nadzieje że obejdzie sie bez wydatku związanych z blacharzem.Teraz koło powinną wejść na styk,wszystko w praniu wyjdzie.

Klepac nie dało sie ze wzgledu iż cholernie jest gruba blacha i bałem sie że lakier odskoczy,a wiadomo potem dodatkowe koszty., :mad2:

Opublikowano

Boggy:= więc sanki,ławe też sprawdzałem,nie widać nic aby coś wskazywało że śruby mocujące czy inne elementy były pod kątem(skrzywione) wszystko gra i buczy jak powinno być.

Jak narazie ciesze sie że to błotnik,a nie właśnie techniczna strona. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.