Skocz do zawartości

740d dylemat, uzytkownicy 740d ujawnijcie sie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przeszukalem cale forum szukajac informacji na temat tego samochodu, a dokladnie dotyczacych awaryjnosci silnika w nim montowanego - niestety moja wiedza szczegolnie sie nie wzbogacila.

Dzisiaj ogladalem taki samochod, jestem wprost zakochany.

E38 jest moim samochodowy marzeniem od lat, a wersja 740d od kiedy przeczytalem o nim w AMiS w 2000 roku majac 13 lat :D

Rodzice uwazaja ten samochod za totalny bezsens i ,ze sie rzuca za bardzo w oczy, doradzaja mi zakup Renault Megane (choc lubie Renault) :duh:

Nie chodzi mi w 740d o jakas ekonomie, nie ma ona dla mnie jakiego szczegolnego znaczenia (bede tym autem jezdzil moze 0,5 - 1,5 tyś. km/mies), a bardziej o prestiz posiadania tak nowoczesnego diesla (biturbo, 560 Nm.. i ten dzwiek...)

Teraz wreszcie mam kase, pozostaje mi jeszcze kwestia sprzedazy poprzedniego autka, ale to kwestia 2-3 tygodni.

Co sie moze w nim popsuc ?

Turbiny, wtryski, pompa, cos jeszcze ?

Moze ktos wie ile kosztuje calosciowo przecientny remont takiego silnika jak zaczynaj sie problemy ? (nie chodzi mi o ceny ASO)

W 5 kPLN sie ew. zmieszcze? jakos jeszcze to przezyje :mrgreen:

Przy tak malych przebiegach jakie mam zamiar robic moze nawet nie wystapia zadne problemy ?

Do jakiego stapnia ASO jest w stanie okreslic stan silnika, co moze wynikac z jakis bledow ??

Ile kosztuje przeglad okresowy, zawierajacy podstawowe czynnosci (oleje, filtry, plyny) w ASO, miesci sie w 800 netto ??

Opublikowano

Witam.

Słusznie się ekscytujesz . 740D to wyjątkowy samochód - i ten dżwięk v8.Bajka.Olbrzymia moc.W automacie , jeszce na 2 biegu drze asfalt.

Co do kosztów, nie są małe.Do silnika wchodzi 9 l. oleju,do układu chłodzenia-ok.15 l.Tanie sa filtry.Ale ja sam sobie robię obsługę więc te koszty pomijam.

Silnik jest nie do zajeżdzenia.Można nim zrobić spokojnie 600-800 tys kilometrów.Musisz zwrócić uwagę na jego pracę. Musi być równomierna.

Przy ok. 1500 tys. obrotów włacza się turbina - specyficzny świst.

Silnik musi wchodzić na obroty bez zająknięć.Sprawdz czy wciśnięciu pedału do dechy nadmiernie nie dymi.

Ale możesz podjechać do aso na komputer .Najlepiej go przetestować Modikiem. Wszystko będziesz miał jak na dłoni.

Więc nie zastanawiaj się , tylko bierz.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Z tego co wiem jeden wtrysk 1200 złotówek kosztuje. A ponoć czasem lubią klęknąć. To jest także mój samochód MARZEŃ no ale cóz na razie stać mnie było tylko na 725 tds z 97 roku. Ale cieszę się i tym co mam.Pozdrawiam i życzę udanego zakupu tej pięknej pani o nazwisku BMW 740d.( UUU aż się podjarałem na samą myśl)
Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Opublikowano

A tu troszkę danych i opini:

 

BMW 740d

Silnik:

widlasty, 8-cylindrowy, 32-zaworowy o pojemności 3901 cm3

Moc maksymalna:

258 KM (190 kW) przy 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy:

600 Nm przy 1900 obr./min

Prędkość maksymalna:

250 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h:

7,4 s

Skrzynia biegów:

6-stopniowa, automatyczna

Pojemność zbiornika paliwa:

88 l

Zużycie paliwa:

9,7 l/100 km

Cena:

75 700 euro (w Niemczech, z 25.09.2002 r.)

Gwarancja:

2 lata bez limitu km

Konkurencja:

Mercedes-Benz S 400 CDI

BMW 730d

Silnik:

rzędowy, 6-cylindrowy, o pojemności 2993 cm3

Moc maksymalna:

218 KM (160 kW) przy 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy:

500 Nm przy 2000 obr./min

Prędkość maksymalna:

235 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h:

8,0 s

Skrzynia biegów:

6-stopniowa, automatyczna

Pojemność zbiornika paliwa:

88 l

Zużycie paliwa:

8,5 l/100 km

Cena:

58 000 euro (w Niemczech, z 25.09.2002 r.)

Gwarancja:

2 lata bez limitu km

Konkurencja:

Mercedes-Benz S 320 CDI

 

 

740d - DUMA BMW

 

Pod maską tej limuzyny pracuje ośmiocylindrowa jednostka napędowa. Z 3,9 l pojemności "wyciśnięto" 258 KM (191 kW). W systemie common rail (drugiej generacji), przygotowanym przez firmę Bosch, podczas jednego cyklu pracy silnika paliwo jest wtryskiwane w czterech porcjach i pod jeszcze większym ciśnieniem - 1600 barów (w poprzedniej generacji 1350 barów). Dzięki temu silnik pracuje ciszej i niemal w zupełności wyeliminowano jego głośne klekotanie podczas zimnego rozruchu. Zniknął też typowy dla diesli czas potrzebny na rozgrzewanie świec żarowych. Według zapewnień BMW nowe diesle można uruchamiać od razu i to przy temperaturze otoczenia do -5°C. Przy niższych temperaturach czas rozgrzewania świec wynosi 2 s.

 

W praktyce ośmiocylindrowy diesel imponuje osiągami i spokojną pracą. W modelu 740d silnik, układ kierowniczy i sześciobiegowy automat firmy ZF idealnie harmonizują ze sobą. Olbrzymi moment obrotowy 600 Nm osiągany już przy 1900 obr./min pozwala rozpędzić ponaddwutonowego kolosa przy każdej prędkości. Nawet powyżej 200 km/h po dodaniu gazu wciska nas w fotel. Silnik właściwie wydaje się pozbawiony wad. Jedynie większa masa własna jednostki, która naciska na przednią oś, odbiera trochę zwinności serii 7. BMW 740d cierpi przez to na lekką podsterowność, w szczególności na śliskiej nawierzchni. Jeśli wierzyć pomiarom komputera pokładowego, podczas pierwszej jazdy "740d" średnio zużywał 9-10 l/100 km. Motor jest niemal niesłyszalny, pozbyto się również typowego stukania diesla przy niższych prędkościach, które można było wyraźnie usłyszeć jeszcze w poprzedniej generacji silnika.

 

 

 

730d - CICHY STUKOT DIESLA

 

Na wolnych obrotach, tak na postoju, jak i podczas jazdy z małą prędkością, wyraźnie słychać stukot diesla. To właściwie jedyna wada "730d". Rzędowy sześciocylindrowy diesel (218 KM - 161 kW) zapewnia wspaniałe osiągi i niewielkie zużycie paliwa. Maksymalnie wersją 730d rozpędzimy się do 235 km/h (740d - 250 km/h), a na uzyskanie pierwszych 100 km/h potrzebujemy 8 s (740d - 7,4 s). Według danych fabrycznych zużycie paliwa wynosi 8,5 l/100 km (740d - 9,7 l/100 km/h).

 

1000 km - BEZ TANKOWANIA

 

Obydwoma modelami podczas spokojnej jazdy możemy pokonać 1000 km bez tankowania. Luksusowa limuzyna BMW z silnikiem Diesla jest więc idealna na długie trasy. Do tego wymiana oleju odbywa się średnio co 40 tys. km. O nowym BMW pisaliśmy obszernie w "Motomagazynie" 12/01.

 

Limuzyny z takimi silnikami mają coraz większy sens. Potężny moment obrotowy dostępny już przy niskich obrotach silnika oraz równa i coraz cichsza praca sprawiają, że jest w nich coraz mniej wad. Przewaga diesla przejawia się przede wszystkim w jego potężnym momencie obrotowym, a tym samym w znakomitej elastyczności, np. 333-konny silnik z modelu 745 ma 450 Nm. Wadą pozostaje wyższa cena od modeli benzynowych. Dlatego dieslami interesują się przede wszystkim dużo podróżujący biznesmeni.

 

Jeżeli ktoś nadal patrzy sceptycznie na kombinację diesla z luksusową limuzyną, tego model 730d, a zwłaszcza 740d, powinien przekonać do takiego połączenia: luksusowo, cicho, dynamicznie i "tanio".

Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Opublikowano

Musisz zwrócić uwagę na jego pracę. Musi być równomierna.

Przy ok. 1500 tys. obrotów włacza się turbina - specyficzny świst.

Silnik musi wchodzić na obroty bez zająknięć.Sprawdz czy wciśnięciu pedału do dechy nadmiernie nie dymi.

Ale możesz podjechać do aso na komputer .Najlepiej go przetestować Modikiem. Wszystko będziesz miał jak na dłoni.

Więc nie zastanawiaj się , tylko bierz.

Pozdrawiam.

 

Autko odpalil zimne i chodzilo bardzo rowno, nie nie gazowalismy.

Czy najlepiej sprawdzac to na cieplym silniku ? Czy praca zimnego wiecej nam powie o samochodzie?

Opublikowano
wiku czy to nie sa dane z 740d E65 ?

Ale przecież silnikowo e65 od e38 w 2002 roku się nie rózniło , to jest ten sam silnik.

Podjechali ułani pod okienko beemką siódemką.
Opublikowano

Oczywiście,że zimny silnik powie więcej niz ciepły.Równa praca na zimnym silniku oznacza,że np. wtryskiwacze są dobre , stopień spręzania OK itd.

Ale musisz się nim sam przejechać i dać mu " popalić".Dopiero taka próba powie więcej.

Pozdrawiam i życze udanego zakupu.

Z którego roku jest ta Beemka?

Opublikowano
wiku czy to nie sa dane z 740d E65 ?

Ale przecież silnikowo e65 od e38 w 2002 roku się nie rózniło , to jest ten sam silnik.

 

Silnik moze i ten sam, ale inne paremetry - pewnie jakies modyfikacje zaszly w E65.

 

kriss54 auto jest z 1999

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
E31 850CI jakie posiadam jest mocne ale ten silniczeK W 740 z racji sentymentu do diesli jest wspaniały!kusi jak cholera wiem ,ze jest to coś co rozpatrze jako ewentualnie następny model BMW.Coś wspaniałego!I to spalanie!:).....czy to autko ma jakies powtarzające sie w tym modelu wady?Mam na myśli takie jak np typowe w V12 branie lewego powietrza i konieczność ,,poprawienia,, uszczelek kolektora ssącego lub wymianę kilkunastoletnich uszczelniaczy zaworowych będących wraz z pierścieniami sprawcami brania oleju?Jak spisuje sie automat?
Opublikowano

Mamy takiego dieselka od ponad poł roku i co moge powiedzieć:

-pracuje rowno, choć dzwiekiem nie ma tej siły co np 4.4Pb

-automat jak da mnie jest przecietny, dośc wolno zmienia biegi i daleko mu do idealnie płynnej pracy (poprzednio w Oplu aut. Japonskiej produkcji był dużo szybszy), odbiera sporo wigoru silnikowi

-spalanie, średnio 10-11lON, to duży plus

-jego dzwiek nawet po zimnym rozruchu nie przypomina żadnego z wcześnij znanych mi diesli (nie wazne czy to R4, czy V6)

PS Gdyby to odemnie było zależne brałbym 4.4:) lub 5.4

Aha, zapomniałem dodać, ze wszystko zalezy od paliwa, jak tankujesz markowe paliwo, nie powinno być kloopotu!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mój egzemplarz pochodzi z 2000 roku, jeżdżę nim blisko rok. Zrobiłem ok. 30 tys. km i jak do tej pory (odpukać) wszystko w jak najlepszym porządku. Bardzo ważny jest serwis i obsługa - tutaj potrzeba fachowca. Ja miałem jedną niemiłą niespodziankę. Silnik stracił moc, zaczął dymić. Diagnoza jednego "fachowca" zwaliła mnie z nóg - uszkodzone wtryskiwacze po jednej (prawej) stronie silnika - koszt spory (ok. 1500 zł/szt.!). Bogu dzięki, trafiłem do dobrego warsztatu który zdiagnozował usterkę (wręcz banalną) - pękł przewód od prawej turbiny - stąd złe parametry spalania w jednym rzędzie cylindrów (za mało powietrza) - koszt przewodu 66 zł. A warsztat chciał mnie naciągnąć na 6000 zł! Dlatego samo wpięcie komputera to nieco za mało. A naciągaczy nie brakuje!

A poza tym - auto super: w miarę oszczędne, dynamiczne, bardzo komfortowe, świetnie wyposażone. Polecam tą wersję każdemu - na pewno nie zawiedzie (nie tylko miłośników diesli)!

Opublikowano
OT ale jak to mówi mój kolega: "Mówią że w Polsce bieda a tu młodzi ludzie 7-kami" jeżdżą (chcą jeździć) :D:D

 

 

Pozdrawiam

 

no maja maja :) dzis spotaklem na trasie z warszawy do wroclawia mlodego czlowieka w e38 z poznania i na swiatlach sobie pogadalismy to mowil ze wlasnie kupil :) ja jechalem e36 cabrio

 

pozdrawiam jesli tu zaglada :)

 

e38 to popularne auto sie robi wsrod mlodych :) bo jest najtansze z najbardziej wypasionych, za a6 w dieslu trzeba dac wiecej a nie ma porownania w ogole :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Dzieki za wszystkie odpowiedzi, ale niestety nie zdecydowalem sie jeszcze w tym roku - powod oczywisty (kasa)

Dysponowalem kaska na 740d z roku 1999, doszedlem do wniosku, ze doloze z 10-15 kPLN w przyszlym roku i kupie "igle" z roku 2001 - choc chodzi po glowie Quad :mrgreen:

Opublikowano
No więc jako użytkownik może i ja się wypowiem. Samochód w naszych rękach od 50000km i jak do tej pory odpukać nie ma żadnych problemów, rocznik koniec 99. Przy okazji ma jedną niepodważalną zalete, dzisiaj bujając się po dróżkach w okolicach zalewu średnie spalanie było 6,9 l/100km, tak chciałem sprawdzić ile może najmniej, dodam że prędkość relaksacyjna bo okolice 60 - 70 km/h, bez korków, świateł i zatrzymywania się. Miasto i napięte terminy mogą dać nawet i 15 litrów, ale średnio jest prawie zawsze od 9.8 do 10.5. Problemem jest tylko zawieszenie, teraz będzie robione 2 raz od zakupu bo coś niemiło puka i troszke coś piszczy z tyłu. No cóż za komfort się płaci, w każdym razie polecam jak najbardziej..:) A nie ma co narzekać na dźwięk bo też potrafi zaśpiewać i to mocno, a w środku świetnie wyciszony. Trzeba pamiętać tylko o dobrym oleju, dbaniu o turbinki i ON tylko z zaufanych stacji, no i nie ma się co okłamywać, mechanika trzeba też znaleźć dobrego który się nie zgubi już po otworzeniu maski. Jeżdżony na Mobil 1, syntetycznym, w planach wymiana płynów w moście i skrzyni, ale waham się... Może już ktoś to robił w tym dokładnie modelu ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.