Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Opiszę ciekawostkę:Dzisiaj podczas odśnieżania auta z chodzącym silnikiem po pewnym czasie włączyła sie żarówka świateł drogowych w prawej lampie.Wszelkie manipulacje wyłacznikiem od świateł nie dają rezultatu.Wyłączenie silnika też nic nie daje.Musiałem wyjąc wtyczkę aby jechać normalnie.Reszta świateł działa normalnie ale po mimo wyjętej wtyczki i przerwania obwodu system wykrywania przepaloenj żarówki ni daje znaku awarii.Jeżeli ktoś się z ty,m spotkał to bardzo proszę o rad ę .Bardzo teżproszę o informacje gdzi eznajduje sie ten moduł świateł i jak go mozna wyjąć.
Opublikowano

Witam!

Tak na poczatek mały opierd............używaj opcji :search:

bo było juz o tym pisane kilka razy.

Najprawdopodobnej padł Ci moduł swiateł.Znajduje się w prawym dolnym rogu tak gdzie pasażer lub pasażerka trzyma swoje nogi.Musisz zdemontować boczek i masz już moduł świateł.Jesrt przymocowany dwoma nakrętkami M6.

Podzro!!!!!!!!

Opublikowano
Oczywiście.Zawsze zanim zadam pytanie szukam na forum odpowiedzi.Nigdy znaleźc nie mogę bo wyświetla mi się wszystko tylko nie to.Może ja źle szukam? Jak zawęzić poszukiwania aby nie było tylu postów? A wracając do meritum to..temat jest zamkniety :-)).Wydłubałem moduł świateł i zrobiłem pomiary.Jestem elektronikiem więc ustaliłem że uszkodził się układ scalony (power switch) BTS425L1 i przepuszczał napięcie na lampę świateł drogowych.Po wymianie scalaka(jest w obudowie To220 i wygląda jak tranzystor mocy)problem ustapił i jest ok.W ten oto sposób zaoszczedziłem na uzywanym LCM prawie 500zł a o nowym nawet nie wspomnę.Wzruszyło mnie tylko to że to się popsuło a nie powinno to jednak nie"made in japan".Miałem nową H.Civic od 99 roku.Była fajnym autem bez wyrazu z wiotką blachą z bezawaryjna elektroniką.W BMW czuje sie lepiej bo lepiej jeździ i jest tak jak trzeba.JEdnak awarie chyba sa wpisane w markę.No cóż szlachetnośc kosztuje.POzdrawiam i Dziękuję za pomoc.
Opublikowano

Miałem podobny problem po grzebaniu przy lampach z ringami (włączonymi).

Padł moduł i jeśli chodzi o naprawę klubowiczów w wielkopolski to polecam Pawła z przeźmierowa (ul. rynkowa - vis a vis kościoła) - elektromechanika pojazdowa.

w razie czego mogę wspomóc telefonem.

a, koszt naprawy ok. 100 zł

pozdr,

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Opublikowano
Reszta świateł działa normalnie ale po mimo wyjętej wtyczki i przerwania obwodu system wykrywania przepaloenj żarówki ni daje znaku awarii.

A czy w E39 takie coś jak system wykrywania przepalonej żarówki istnieje ?

 

Jak już jest po temacie to pozwolę sobie zadać pytanko. Patrzyłem tak z ciekawosci na Allegro za tym LCM i faktycznie jest na dwoch aukcjach za 500 zł. I moje pytanie, niezalenie czy jest to LCM czy nie LCM to niewystarczy ze ktos napisze ze np do E39 jest to to jeszcze podaje jakies numery ... PO CO te numery ?

Opublikowano
Reszta świateł działa normalnie ale po mimo wyjętej wtyczki i przerwania obwodu system wykrywania przepaloenj żarówki ni daje znaku awarii.

A czy w E39 takie coś jak system wykrywania przepalonej żarówki istnieje ?

 

Jak już jest po temacie to pozwolę sobie zadać pytanko. Patrzyłem tak z ciekawosci na Allegro za tym LCM i faktycznie jest na dwoch aukcjach za 500 zł. I moje pytanie, niezalenie czy jest to LCM czy nie LCM to niewystarczy ze ktos napisze ze np do E39 jest to to jeszcze podaje jakies numery ... PO CO te numery ?

Witam!

isnieje takie cudo

Opublikowano
W E39 istnieje system monitorowania prądu przepływającego przez żarówki.Jeżeli prąd na skutek przerwy w żarówce nie płynie to Board Computer wyświetla informację np w postaci ideogramu światła mijania dla okreslonej żarówki.Monitorowane sa światła mijania,hamowania ,pozycyjne,swiatła cofania i dodatkowe światło stopu (trzecie).W zalezności od modyfikacji systemu oświetlenia w aucie a dotyczy to liftingu technicznego w okreslonych rocznikach,zmienia się także stopień zaawansowania LCM.Pierwsze moduły były od poczatku produkcji do roku 09.1996 .Potem nastepne do roku 2001 i ostatnie od 2001 do 2003.Zmiany wynikały z zastosowania oświetlenia ksenonowego i np.oświetlenia LED (lampy tylne).LCM to powazna sprawa bo np w oświetleniu tylnej lampy świateł pozycyjnych (zarowych) w wyniku przepalenia się dwóch żarówek pozycji w jednej lampie,funkcję światła pozycyjnego przejmuje żarówka świateł hamowania zasilona specjalnie zanizonym napięciem przez LCM w wyniku czego swieci jak 5W.W czasie hamowania podawane jest pełne napięcie i wszystko wygląda normalnie.Stąd różne numery modułów LCM ,bo w róznych systemach i rocznikach były stosowane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.