Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam poważny problem moje BMW E36 1,8.IS Compac 96.r Zakupiony we Francji przejechane 110 tys.

 

Kiedy ją kupilem a bylo to w czerwcu 2006 opony 225 na 60 jezdzilo sie całkiem całkiem poznije tak jakby (moze moje odczucie) jezdzilo sie coraz gorzej na zakretach ostrych nie szybciej niz 60 km/h bo tyl odrazu lecial

Po zamianie opon na zimowe zaczela sie tragendia samochod wpadal jakby w rotacje raz chcial jechac w jedną raz w druga stron takze przy predkosci 100 km/h srednio sie jechalo (prosta droga) gdy wjechalo sie w koleiny byla tragednia przy 60 km /h samochod jezdzil jak chcial trzeba bylo sie niezle natrudzic by go w nich utrzymac.

 

Była uderzona (dlatego postanowilem sprawdzic czy wymiary sa ok) (lekko w nadkole prawe + opona) w skutek tego kolo o 1,5 cm zostało przesunięte do tyłu. Według zalecen warsztatu wymieniłem belke + wahacz oczywiscie nie na nowy. Po wymianie wymiary zgadzają się co do milimetra. Lecz bujanie nie ustąpiło. Zbierznośc z przodu jest ok z tylu jest rozbierzny po 3 mm na kazdym kole ale niestety w Compactach nie da się regulować zbierzności.

Po zamianie opon na letnie 195x60 (tylko tył) bylo duzooo lepiej ale nadal nie idealnie.

Ale przedwczoraj spadł snieg i się juz nie da jezdzic :( :mad2:

 

Jeżeli ktoś ma jakies sugestie to chętnie wysłucham

pozdrawiam serdecznie wszystkich na forum

Edytowane przez trybektrybek
Opublikowano
Juz mowie bo bylem w dwoch warsztatachw w jednym gosc powiedzial ze jest rozbierzny o 0.12 ale czego to nie wiem - ze to jest na calej osi czyli mowi ze po przejechani 1 km kolo bedzie 12 metrow od prawidlowego jego toru. Mowie tak mniej wiecej bo nie pamietam dokladnie co on mowil. Bylem u drugiego magika i tamten stwierdzil ze na kazdym kole jest rozbierzny po 3 mm czli przod tylniego kola jest bardziej wypchniete na zew niz tyl (tyl jest bardziej schowany) no ale powiedzial ze sie tego nie da zrobic bo w compactach sie nie ustawia z tylu zbieznosci. I co tu zrobic ?????
Opublikowano
Jeśli wahacze są proste to belka musi byc krzywa. Innej możliwości nie ma jeśli silenbloki nie wybite i luzów nadmiernych na łozyskach kół nie ma. Krzywe nadwozie w przypadku kompakta nie ma wpływu na zbiezność z tyłu a moze mieć jedynie wpływ na złe ustawienie osi względem siebie.
Opublikowano

Jeżeli chodzi o silenbloki oraz łożyska to bede sprawdzał. A co to tego nadwozia to faktycznie chyba masz racje no ale belka jest przykrecana do podwozia wiec moze to tam jes cos nie tak (cos może być skrzywione) Nie wiem sam juz moze wymyslam jakies niestworzone rzeczy. Ale proszę uwieżyć ze nie ma mi kto powiedziec co jest nie tak i szukam wszędzie pomocy.

Arton dlaczego twierdzisz ze cos musi byc niezle skrzywione 3 mm to chyba nie jest jakis duza rozbiezność

Opublikowano
Nadwozie w kompakcie dlatego nie ma wpływu na zbieżność z tyłu bo wahacze są mocowane wyłącznie do belki więc jak nadwozie będzie w jakikolwiek sposób krzywe to przestawi się jedynie położenie tej belki względem nadwozia a co za tym idzie względem przedniej osi ale zbieżność się nie zmieni. Inna sprawa to ze właśnie przestawienie osi względem siebie też moze powodować złe zachowanie auta podczas jazdy i najlepiej byłoby jakbys pojechał do warsztatu co robią przy bmw i wtedy wszystko ci posprawdzają i powiedzą jednoznacznie co jest zepsute bo z forum raczej nikt nie zrobi ci pomiarów punktów karoserii.
Opublikowano
Witam, na przykładzie mojego auta podaję: Od ubiegłej wiosny jeździłem na gumach 206/60/15 (używane-ładne bez naocznych wad) i było OK. Od około miesięcy wakacyjnych zaczęło nieznacznie aczkolwiek wyczuwalnie prowadzać tyłem- na drodze nieutwardzonej wystarczyło skręcić zdecydowanie, ale bez przesady i auto jechało"bokiem"prawie. Byłem w warsztacie- powiedziano że luzów w tylnym zawieszeniu nie ma!! Sugerowano, że może to być wina opon. OK odpuściłem temat. W listopadzie 2006 zmieniłem ogumienie na zimowe (trzeci ich sezon)-opony zakupione przeze mnie nowe GoodYear UltraGrip 6, ale rozmiar 185/65/15. I tu miłe zaskoczenie. Auto prowadzi się znakomicie, nie ma najmniejszego prowadzenia i to czy na suchej, mokrej czy nie utwardzonej nawierzchni !!! Czyżby kwestia rozmiaru opon ?? Nie wiem, a może jednak luzy w tylnym zawieszeniu nie są tak odczuwalne przy jeździe na mniejszych gumach. Pytanie pozostaje aktualne, również chętnie poobserwuję wypowiedzi w tym temacie, Pozdrawiam.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano

coś musisz mieć nie tak bo w moiej buni a też compact mam idetyczne gumy 225/60 i prowadzi się pięknie szczególnie zakręty nic a nic,płynnie i gładko,jedyne co to na mokrej nawierzchni slizga się ale to jest spowodowane lichym bieżnikiem,także w najbliższym sezonie letnim muszą iść nowe gumy

Chyba jak przedmówcy tylko porządny pomiar auta coś wykarze

Gregor
Opublikowano
Jeżeli chodzi o silenbloki oraz łożyska to bede sprawdzał. A co to tego nadwozia to faktycznie chyba masz racje no ale belka jest przykrecana do podwozia wiec moze to tam jes cos nie tak (cos może być skrzywione) Nie wiem sam juz moze wymyslam jakies niestworzone rzeczy. Ale proszę uwieżyć ze nie ma mi kto powiedziec co jest nie tak i szukam wszędzie pomocy.

Arton dlaczego twierdzisz ze cos musi byc niezle skrzywione 3 mm to chyba nie jest jakis duza rozbiezność

Z danych wynika że zbieżność z tyłu powinna wynosić ok 3 mm a uwzględniając tolerancję to conajmniej 1.5 mm oczywiście też zbieżności. Jeżeli masz 3mm rozbieżny tył to coś jest nie tak z wahaczami albo belką. Wątpię, żeby było to spowodowane przez wybite tulejki w wahaczach, ja się jeszcze z tym nie spotkałem. Skrzywienie nadwozia odpada. A co do regulacji- słyszałem że są specjalne tulejki do wahaczy z mimośrodowo wykonanym otworem, jest to jedyny sposób na drobne korekty geometrii.

Opublikowano

Witam wczoraj zmieniłem tylne opony na 185/65/15 no i powiem tak różnica jest spora juz da się jeździć po śniegu. I trochę mniej buja tyłem ale nadal nie jest to to co powinno być (przynajmniej tak mi sie wydaje) ale to snieg więc dokładnie sprawdze jak drogi będą czarne.

 

Arton

 

"słyszałem że są specjalne tulejki do wahaczy z mimośrodowo wykonanym

otworem, jest to jedyny sposób na drobne korekty geometrii."

 

Arton możesz dać jakieś namiary na te tulejki bo nie mogę na necie nic znaleść na ten temat.

 

pozdrawim

  • 3 lata później...
Opublikowano
po wyminie tylnich łożysk zaczeło mi bujać autem. czy jest możliwe aby były ukrzywione wachacze? auto na suchej nawierzchni jeździło normalnie po dzisiejszych opadach nie dalo sie jechać powyżej 30 km/h . po najechaniu na coś twardego na drodze tył auta uciekala mi w prawą stroną a przód w lewo. jest go ciężko utrzymać na drodze.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.