Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie:

W moim automacie (w aucie jak w opisie profili) jest najprawdopodobniej skrzynka typu A5S 310Z. Poprzeglądałem troche różne posty i w wiekszosci przewija sie ilość od 3,5 do 7 litrów oleju, i to też różnego począwszy od DEXTRON II, poprzez DEXTRON III, a kończywszy na Esso ATF LT 71141. Tymczasem na stronie http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi dowiedziałem sie, że moim typie mieści sie aż....10,6 litra w skrzyni biegów. To jak to w końcu jest? Ile mam go kupić i jaki? I już sam sie pogubiłem jaki typ skrzyni jest u mnie...

I jeszcze coś... czy A5S 310Z to to samo co 5HP18?

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

wejdź pod auto i zerknij na korek spustowy w skrzyni jak jest czarny lub czerwony to Dextron jak zielony to lejesz tzw Longlife orginalny olej BMW jedynym zamiennikiem jest ESSO ATF LT 71141.

10l o ile się nie mylę wchodzi do całego układu ,przy wymianie tylko w skrzyni wchodzi ok 6,5l (u mnie tyle weszło) :D .

A, jak masz Longlifa to zerknij tutaj.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=39586

 

Pozdro.

Opublikowano
Tak A5S 310Z to to samo co 5HP18. I zależy od rocznika. Jeżeli masz na spodzie skrzyni zielony dekielek (plastikowy) to masz olej longlife i do wymiany stosuje się ESSO ATF ... (taki jest zalecany przez producenta tej skrzyni oraz w dokumentacji BMW - patrz TIS). Jeżeli masz czarny dekiel to może być również olej klasy Dextron III (wówczas trzeba częściej wymieniać). W E-39 były już chyba tylko te z zielonym deklem.
Opublikowano

Dzieki Panowie!

Mam na bank taką zieloną zatyczkę no i zaleję Esso atf LT 71141 tak jak mi radzicie. Trudne to chyba nie jest trudne? Tylko czy znajde odpowiednie korki do zlania starego i zalania nowego oleju... Czy nie odkęce czegoś czego nie powinienem... A moze nie...

Jak chcecie to moge fotoreportaż zrobić.

Pozdrawiam

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Ja mam E-39 z 97 roku. mechanicy u których robie przeglądy powiedzieli mi abym nie próbował czasami wymieniać oleju w skrzyni. powiedzieli, że gdy nie ma wycieków to oleju się nie wymienia. Co wy na to????

Opublikowano

Witam!

 

Ja mam E-39 z 97 roku. mechanicy u których robie przeglądy powiedzieli mi abym nie próbował czasami wymieniać oleju w skrzyni. powiedzieli, że gdy nie ma wycieków to oleju się nie wymienia. Co wy na to????

 

Tylko później wymieniasz całą skrzynię :lol:

Poszukaj na forum, było bardzo dużo na temat czy wymieniać czy nie - są również zdjęcia jak to wygląda.

 

Pozdro.

Opublikowano
Niemiec mówił mi,że w skrzyni jest otwór do koła tego przy silniku jest tam w kole otwór.Trzeba wykręcić śrubę i zejdzie jeszcze kilka litrów oleju.Ponoć ciężko znależć jest dostęp w jednym położeniu w tedy wymienisz wszytki olej.Sam nie sprawdzałem,ale chyba warto?
Opublikowano
Witam.

Ja mam E-39 z 97 roku. mechanicy u których robie przeglądy powiedzieli mi abym nie próbował czasami wymieniać oleju w skrzyni. powiedzieli, że gdy nie ma wycieków to oleju się nie wymienia. Co wy na to????

 

Jak ja lubię jasiów-mechaników i ich opinie... Poczytaj archiwum i zobaczysz ile razy wymiana oleju uratowała ludkom kilka tys. w kieszeniach. Jak ja zobaczyłem swój olej w skrzyni po 100k km to się zdziwiłem, że to ma jeszcze jakieś pozytywne właściwości. Ja mówię: zmieniać!

Adi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.