Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem, z którym nie potrafię sobie poradzić. Chodzi o świecąca się jeszcze przez jakieś 3 sekundy pod odpaleniu auta kontrolkę oleju. Zmieniłem pompę oleju z nowym zaworkiem i nic to nie pomogło już nie wiem, co robić.

Mówili mi żeby wymienić zaworek w korpusie filtra, ale u mnie takie coś nie występuje, a może nie mogę znaleźć. Proszę mądre głowy o pomoc.

Opublikowano
Ja się podłanczam pod temat - przez 3 sec. od odpalenia nadal swieci mi sie inspekcja oleju. Co to oznacza? Pozdrawiam.
http://www.toya.net.pl/~yeahman/00/bmw4.jpg
Opublikowano

chodzi wam o kontrolke cisnienia oleju?

Na forum było napisane ze jak nie pali sie ponad 10 sekund od odpalenia na zimno to nie ma sie co martwic. U mnie pali sie ok 5-7 sekund. Zobacze co bedzie jak zmienie olej.

Audi S4 Avant 2,2T
Opublikowano
U mnie czy cieply czy zimny kontrolka gasnie juz podczas krecenia rozrusznikiem a co do inspekcji nie bede sie wypowiadal zaraz bedzie pytanie czemu jak drzwi otwierasz to lampki sie zapalaja.
Opublikowano

Mi chodzi o kontrolkę oleju, po uruchomieniu silnika świeci się jeszcze prze jakieś 3 sekundy. Wiem, że to jest nie dobrze, bo wtedy układ praktycznie chodzi na sucho.

Ja mam poważny problem a koleś mówi o pierdołach.

Proszę o pomoc. :cry:

Opublikowano

To kto tu o inspekcji pisał? :nienie:

 

Inspekcja świeci jeszcze przez chwilke i nie jest to żadnym niepozadanym objawem.

Co do kontrolki cisnienia oleju to u mnie gasnie juz przy przekreceniu rozrusznika i mysle ze to jest prawidlowy objaw. Jesli swieci jeszcze po zapaleniu auta trzeba to zbadac jak najszybciej!

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

To o inspekcji bylo do yeahman-a.

Podjedz gdzies do warszatu zeby sprawdzili Ci cisnienie oleju, moim zdaniem kontrolka powinna gasnac od razu jezeli tak nie jest to znaczy ze jest cos nie tak z cisnieniem.

Opublikowano

Olej to pełny syntetyk mobil.

Panowie ja naprawdę orientuję się że to jest usterka. Dlatego o tym napisałem bo szukam pomocy.

Opublikowano

Moze to Ci pomoże

Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej

Przegrzanie silnika

Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju

Zagnieciony przewód czujnika ciśnienia oleju

Zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przelewowy

Zatkany smok pompy olejowej

Uszkodzona uszczelka pompy oleju

Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca

Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe

Zbyt niskie obroty biegu jałowego

Nieszczelność przewodu wskaźnika ciśnienia oleju

Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału korbowego

 

 

Uwaga:

 

Niskie ciśnienie oleju w silnikach po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego) nie musi być powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. W każdym przypadku, zanim uzna się silnik za uszkodzony, należy wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno naty-chmiast wzrosnąć.

Opublikowano
U mnie w czasie jazdy jest wszystko w porzadku tylko po dłuższym postoju i odpaleniu samochodu kontrolka nie gaśnie przez jakieś 3 sekundy. Po tych 3 sekundach później wszystko chodzi elegancko. Przejechane mam jakieś 230 tys.
Opublikowano
Jezeli nie masz jeszcze zadnych niepokojacych odglosow to nie ma co sie martwic ale przez kompa nikt Ci usterki niestety nie zdiagnozuje trzeba jechac do mechanika i on stwierdzi moim zdaniem nie ma na co czekac i zalatwic ta sprawe od razu moze to byc glupota ale cisnienie oleju to dosyc wazna sprawa i szkoda silnika.
Opublikowano
Byłem właśnie u mechanika zalecił wymianę zaworku w pompie oleju. Zaworek został wymieniony i usterka też została.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
- sprawdż panewki i przy okazji pompę, potem czujnk cis. oleju, wymień olej i wtedy jeśli nic sie nie zmieni szukaj dalej w\g wskazań kolegi z powyższego postu-wydaje mi sie że cos jest nie tak ,silnik zachowuje się tak jak przy rozruchu po zalaniu nowego oleju, czyli chyba!? nie smaruje przez jakiś czas-to moje sugestie, musisz powoli eliminować usterkę ,ja szedłbym w kierunku panewek :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

TAk jak pisał kolega, poniżej 0.5 bar, nie ma co sie przejmować na jałowym, chyba, ze posiada sie automat, bo wtedy silnik pracuje pod obciazeniem w pozycji D i powinno być troche wiecej niż 0.5!

Pierw wymien olej, jesli bedzie to samo sprawdz cisnienie, bądz zamontuj sobie wskaźnik CIsnienia, bedziesz dokłądnie wiedział co sie dzieje z silniczkiem podczas jazdy (koszt ponizej 100zł), potem już tylko panewki!

Opublikowano
Witam,a ja bym stawial na filter oleju maiłem podobny przypadek z kontrolka cisnienia oleju i po wymianie filtra oleju ale kupilem innej firmy niz ten co byl załozony wszystko dziala juz normalnie.pozdro
Opublikowano
brat w kadecie miał tak że kontrolka gasła dopiero po 10 sek. i wystarczyło wykręcić czujnik i go wyczyścić bo ta dziurka w czujniku zatkała się tym śluzem co wytrąca się z oleju
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja też taki maiłem problem i wszystko znikło p wymianie oleju i filtra a co najważniejsze trzeba trzymać stan oleju powyrzej połowy a raczej miedzy fulem a połową i wtedy oleju jest tyle ile beemka LUBI :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.