Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co moze byc przyczyna bardzo delikatnego falowania obrotów w 320d?

Obroty wahaja sie mnimalnie (w przedziale 800-900obr/min), mozna to poczuc i zauwazyc na wskazowce obrotomierza. Chodzi tu tylko o pojedynczy, delikatny spadek obrotow o bardzo mala wartosc, ktory trwa ok sekundy, po czym wskazowka powraca na 900obr/min.

 

Mozna to zauwazyc tylko na zimnym silniku (wtedy kiedy pracuje jeszcze webasto), przy czym wahanie obrotow wystepuje co jakies 3minuty.

Opublikowano
Co moze byc przyczyna bardzo delikatnego falowania obrotów w 320d?

Obroty wahaja sie mnimalnie (w przedziale 800-900obr/min), mozna to poczuc i zauwazyc na wskazowce obrotomierza. Chodzi tu tylko o pojedynczy, delikatny spadek obrotow o bardzo mala wartosc, ktory trwa ok sekundy, po czym wskazowka powraca na 900obr/min.

 

Mozna to zauwazyc tylko na zimnym silniku (wtedy kiedy pracuje jeszcze webasto), przy czym wahanie obrotow wystepuje co jakies 3minuty.

 

Jest to skutek otwierania bądz zamykania EGR. W kazdym razie u mnie po odlaczeniu egr falowanie ustepuje. Pozdr

Xdrive

Koder

Opublikowano
Wobec tego, gdzie znajde zawor egr w tym silniku?
Opublikowano
Nie wykazuje ci błędu po odłączeniu EGRa?

 

Nie, nic mi nie wyskakuje, ale pewnie spaliny na zimnym silniku normy juz nie trzymają. EGR jest pod srodkową pokrywna, miedzy rura od IC a kolektorem ssacym. Bynajmniej w M47

Xdrive

Koder

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Co moze byc przyczyna bardzo delikatnego falowania obrotów w 320d?

Obroty wahaja sie mnimalnie (w przedziale 800-900obr/min), mozna to poczuc i zauwazyc na wskazowce obrotomierza. Chodzi tu tylko o pojedynczy, delikatny spadek obrotow o bardzo mala wartosc, ktory trwa ok sekundy, po czym wskazowka powraca na 900obr/min.

 

Mozna to zauwazyc tylko na zimnym silniku (wtedy kiedy pracuje jeszcze webasto), przy czym wahanie obrotow wystepuje co jakies 3minuty.

 

Witam, mam podobny problem też w 320 diesel 136 KM, tylko że u mnie dzieje się to częściej, co jakieś 10s, po odłączenie przewodu od EGR'a proble ustępuje. Czy może ktoś pomóc by rozwiązać ten problem ?? EGR raczej powinno być podpięte, wtedy auto mniej pali .

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Czy może ktoś pomóc by rozwiązać ten problem ?? EGR raczej powinno być podpięte, wtedy auto mniej pali

 

Nowy egr ? co do spalania, kwestia sporna

Xdrive

Koder

Opublikowano
Hmmm, no nie wiem EGR'a przeczyściłem, powinno być dobrze, zastanawiam się nad tym elektrozaworem z filterkiem, który steruje EGR'em, o którym pisał "robertbmw", może to jego wina ? Chyba jeszcze to sprawdze ...

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Hmmm, no nie wiem EGR'a przeczyściłem, powinno być dobrze, zastanawiam się nad tym elektrozaworem z filterkiem, który steruje EGR'em, o którym pisał "robertbmw", może to jego wina ? Chyba jeszcze to sprawdze ...

 

Zagladalem do tych zaworkow, nawet jeden sterujacy turbina wyminilem na nowy (profilaktycznie, mial brudny filterek). Ten od egr byl w czystym stanie, wiec stwierdzialem ze dziala poprawnie (ta czesc sie zadko psuje). Czyszczenie samego filterka zaworu to dosc ciezka sprawa bo latwo go uszkodzic, ciezko sie do niego dostac (zdjac z zaworka) i nie ma jak go wyczyszcic (drobiny sa bardzo male).

 

Wracajac do egr - u mnie czyszczenie nie wiele pomoglo

Xdrive

Koder

Opublikowano
Kolego "e46" to jak rozwiązałeś ten problem ? Kupiłeś nowy EGR ? Czy po prostu jeździsz z odłączonym ? Swoją drogą ciekawe ile kosztuje nowy ...

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano

Czy ktoś może sprawdzić u siebie te dwa połączenia ze schematów 320 diesel 136 KM ? Bo u mnie chyba jakoś inaczej te połączenia wyglądają. Podaje linki http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Opublikowano
Kolego "e46" to jak rozwiązałeś ten problem ? Kupiłeś nowy EGR ? Czy po prostu jeździsz z odłączonym ? Swoją drogą ciekawe ile kosztuje nowy ...

 

Jezdze z odlaczonym (przewod zaslepiony). Do tej pory nie mialem z tym problemow. Silnik po odlaczeniu zmienil nieco brzmienie i jest latwiej ruszac (mniejsze specyficzne "turbo zdlawienie"), co do spalania, jesli jezdzisz na trasach tak jak ja to nie powinienes odczuc zmiany (spalanie w normie). Powiedzialbym nawet ze silnik szybciej nagrzewa sie bez egr niz z (dziwne, ale takie mam odczucia)

Xdrive

Koder

Opublikowano
Czy ktoś może sprawdzić u siebie te dwa połączenia ze schematów 320 diesel 136 KM ? Bo u mnie chyba jakoś inaczej te połączenia wyglądają. Podaje linki http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45

 

Tak to sa dokladnie schematy od silnika m47 100kw 136koni 280nm ;)

Xdrive

Koder

Opublikowano
"e46" w takim razie może zerknąłbyś do siebie pod maske i zobaczył jak wygląda połączenie z tego pierwszego linka, dokładnie chodzi mi o to jak jest połączony zbiorniczek ciśnieniowy przy turbinie, bo u mnie w aucie wygląda to nieco inaczej, mianowicie u mnie jest on obrócony o 180 stopni, tzn że wąż nr 10 wchodzi z drugiej strony, a ten nr 11 zamiast niego.

Były:

E30 324d '87

E36 325td '91

E36 318tds '96

Passat B5 1,9 TDI '97

E46 320d '00

Audi A4 1,9 TDI Multitronic '03

Mazda 6 1,8 '05

E46 320d '03

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.