Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam Bmw 330 Coupe ze Stanów. Wg danych ma ona 225 KM natomiast wersja europejska ma 231 KM. Zastanawiam się czemu wersja z USA ma 6 KM mniej i gdzie się one podziały? :shock:
Opublikowano
Wydawało mi się, że niektórzy usuwają katalizator aby zyskać więcej mocy /chyba, że się mylę/. Z Twojej odpowiedzi wynika, że brak katalizatora powoduje zmiejszenie mocy. Cholera nie wiem co mam myśleć :shock:
Opublikowano

na rynek USA bez katalizatora ? :lol: pierwsze słysze.

 

ja natomiast wiem ,ze w USA podają moc wg normy pomiaru SAE a u nas w wg normy DIN .Stąd np E 32 740 w USA ma 282 bhp a u nas 286 bhp ( brake horsepower)

Opublikowano

Oj kurde. Źle przeczytałem, ale gafa :oops:

 

Gdzieś wyczytałem ze na rynek USA auta trafiają bez katalizatora...

 

Jeśli się myle to przepraszam. :modlitwa:

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak Frank napisał.

Ostatnio byłem przy pomiarach 540i E34 na hamowni Maha i wg normy europejskiej wyszło 280KM, a wg SAE 274KM (wprowadzenie współczynnika korygującego).

NSW
Opublikowano
Też myśle, że to kwestia normy nasza DIN jest bardziej optymistyczna :wink: Dokładniejsze i bardziej prawidłowe jest podawanie mocy w [kW].
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Jest tak jak pisze Frank, one maja taka sama moc tylko w "jewnited states" moc podawana jest w SAE HP natomiast reszta swiata uzywa DIN HP lub JIS HP. Stad ta mala roznica w numerach.

 

1 SAE HP = 33000 ft*lbf*min-1

 

natomiast

 

1 DIN/JIS HP = 75 kp*m/s = 735.49875W

 

po przeliczeniu

 

1 SAE HP = 1.014 DIN/JIS HP

 

Podobnie jest w przypadku przeliczania liczby oktanowej paliwa, odszczepiency zza oceanu uzywaja innych metod pomiaru i w inny sposob obliczaja liczbe oktanow. Dlatego w USA nie mozna uswiadczyc paliwa chociazby 98. :duh:

Opublikowano

 

Podobnie jest w przypadku przeliczania liczby oktanowej paliwa, odszczepiency zza oceanu uzywaja innych metod pomiaru i w inny sposob obliczaja liczbe oktanow. Dlatego w USA nie mozna uswiadczyc paliwa chociazby 98. :duh:

w jakich Stanach ?????????????????

a vpower ile ma ?

Kalifornia 2004

Artur

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img183.imageshack.us/img183/5243/benzynakp9.jpg

Opublikowano

Dzięki za info. Teraz wiem, że ogólne przeświadczenie o tym, że samochody z USA mają mniejszą moc niż ich europejskie odpowiedniki nie jest do końca prawdziwe.

Pozdrawiam

Opublikowano
W połowie macie rację, tyle, ze po uwzględnieniu tej drugiej połowy o której nie mówicie sytuacja się odwraca. Według normy DIN moc silnika jest mierzona na sprzęgle po uwzględnieniu strat wynikających z pracy takich urządzeń jak wentylator, pompa wtryskowa, pompa wodna i innych. Według amerykańskiej SAE moc mierzy się na gołym silniku bez uwzględniania poboru mocy przez osprzęt. Po uwzględnieniu tej drobnej różnicy silniki według SAE będą miały więcej, a nie mniej koni. W praktyce to wcale nie tak mało. Ten sam silnik będzie według SAE od kilku do kilkunastu koni silniejszy niż według DIN. Różnice w mocy tego samego modelu mierzone według tej samej normy wynikają z konieczności dostosowania do odmiennych norm ochrony środowiska, lub dostosowania do wymagań odbiorcy np. mniejsza moc, ale większy niżej położony Nm i co zatym idzie lepszy dół lub z jeszcze innych powodów. Liczba oktanowa czyli odporność na spalanie stukowe jest mierzona na podstawie metody badawczej- RON lub motorowej- MON stąd tu też wyjdą różnice .
Opublikowano

Coś pomieszałes :D mierzenie mocy silnika bez pompy wodnej czy wtryskowej ? :lol: nie przegrzewają się im ? :D

 

DIN i SAE wykorzystują te samą metode pomiaru - mierzenie mocy na kole zamachowym. Roznica jest ,jak Łukasz napisał w jednostkach -

1 PS (DIN) = 75 kp·m/s = 0.73549875 kW = 0.9863201652997627 hp (SAE)

 

 

norma pomiaru ECE zakłada pomiar bez wentylatora stąd ciut lepsze wyniki....

Opublikowano

DIN to moc na kołach ? :lol: wiesz jaka jest moc silnika po uwzglednieniu strat na przeniesieniu napędu ? wtedy taka 540 z 286 koni miałaby ok 250...

 

ten słownik co przytoczyłes to jakies bzdety...

wg tego norma SAE zawyzałaby moc a wcale tak nie jest....

 

kto w ogóle napisał ten słowniczek i na podstawie czego?

 

zajrzyj sobie chociazby tu -

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower#Measurement

 

a szperac nie musze w literaturze bo juz dawno temu to robiłem i wiem,ze nie jest tak jak piszesz.

 

chcesz polemizowac to przytocz jakies wiarygodne źródło a nie byle co..

"Bez pompy wtryskowej".... :duh:

 

norma SAE gross horsepower do 1972 roku uwzgledniała pomiar bez akcesoriów ( wentylator,alternator, wydech) ale to sie skonczyło ponad 30 lat temu...

Opublikowano
Natomiast w HISZPANII pomiar mocy silnika samochodowego dokonuje sie wg. norm hiszpanskich i tak np. moje e46 320 Ci normalnie ma 170 ps natomiast wg nich mam 12.76 CV .I co wy na to? Co kraj to obyczaj!!
te gusta conducir? BMW
Opublikowano

hiszpanskie CV ( od włoskiego CAVALII , hiszp- caballos) to odpowiednik niemieckiego PS , natomiast francuskie cv to chevaux vapeur i jest to tzw fiscal power :D obliczana do celów podatkowych.

(P/40)1.6+ U/45 , gdzie P to moc w kW a U to CO2 emitowane w g/ km.

Opublikowano
Pracuje w firmie gdzie mamy 8 chamowni silnikowych i mierzy się je z pompą wtryskową i wodną, ale już bez alternatora, pompy wspomagania czy sprężarki od klimy.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

 

Podobnie jest w przypadku przeliczania liczby oktanowej paliwa, odszczepiency zza oceanu uzywaja innych metod pomiaru i w inny sposob obliczaja liczbe oktanow. Dlatego w USA nie mozna uswiadczyc paliwa chociazby 98. :duh:

w jakich Stanach ?????????????????

a vpower ile ma ?

Kalifornia 2004

Artur

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img183.imageshack.us/img183/5243/benzynakp9.jpg

 

V-power ma 93 oktany , Plus ma 91 a Regular ma 88.

Tak jak pisalem roznice biora sie glownie ze sposobu przeliczania liczby oktanowej w Europie i USA.

Opublikowano

nie będę sie z Tobą spierał (jesteś na miejscu) nie pamiętam tych cyfr szczególnie jak tankuje sie do auta z wyporzyczalni chociaż przekonany byłem że 91 to Regular

ale zdjęcie zrobiłem z innego powodu różnica ceny jak samemu wlewasz paliwo a jak robi to pracownik stacji

Pozdrawiam Artur

Opublikowano

Link który podesłałeś Frank wiele wyjaśnia. Okazuje się, że normy się zmieniają , a źródła o tym milczą (np:Młody Technik z września 2001)

 

http://www.mt.com.pl/num/09_01/mommoc.htm

 

Stara norma SAE J 1995 lub inaczej SAE Brutto nakazywała mierzyć moc silnika bez osprzętu czyli tak jak napisałem. Przy okazji. Można zmierzyć moc silnika bez pompy wtryskowej. Silnik w czasie badania pracuje oczywiście z pompą, a po badaniu odejmujemy moc jaka zabiera pompa i załatwione.

Wracając do tematu po 1972 zmodyfikowano normę SAE wprowadzając oznaczenie J 1349 lub SAE Netto i ta norma faktycznie niewiele różniła się od normy DIN. Tyle, że stara norma była i jest w użyciu nadal zerknij tu :

http://www.volvo.com/dealers/pl-pl/Volvo/Products/CompactWheelLoaders/L30B+Pro/specifications.htm

 

Co ciekawe norma J 1349 na którą się powołujesz też ma swoją zastępczynię przynajmniej tak wynika z linku który podałeś.

Wprowadzona w 2005 nowa metoda oznaczona została jako SAE J 2723.

To już kompletne zamieszanie skoro zmierzona tą metoda moc silnika V8 Northstar Cadillaca wzrosła z 440 do 469 KM , a silnika Toyoty V6 3,0 l spadła z 210 do 190 KM..

 

Pozdrawiam i dzięki za ciekawy link

Opublikowano
hiszpanskie CV ( od włoskiego CAVALII , hiszp- caballos) to odpowiednik niemieckiego PS , natomiast francuskie cv to chevaux vapeur i jest to tzw fiscal power :D obliczana do celów podatkowych.

(P/40)1.6+ U/45 , gdzie P to moc w kW a U to CO2 emitowane w g/ km.

 

Dokładnie tak, przerabiam to teraz z włoskim dowodem.

 

Tak niska moc w CV jest to MOC PODATKOWA i przy 520i wynosi 20 cavalli fiscali - koni podatkowych (dosłowne tłumaczenie).

 

Ale w dowodzie w innej rubryce jest podana oczywiście max moc 110kW.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.