Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Pojawiły się błędy na wentylator, okazało się że niekręci się więc wymieniłem na inny -> test w inpa - załącza się i kręci. Rozgrzałem silnik z podpiętym komputerem i okazało się że temperatura w silniku wzrosła do 104 stopni a w chłodnicy 45 stopni. Gdy odłączyłem wentylator to temperatura silnika zaczęła spadać a w chodnicy zaczęła rosnąć więc z powrotem podłączyłem wentylator. Wentylator schłodził chłodnicę ale temperatura w silniku ponownie zaczęła rosnąć a w chłodnicy około 50 stopni i stoi w miejscu gdy ponownie odłączyłem wentylator to termostat znowu się otworzył, schłodziło silnik a po ponownym podpięciu wentylatora problem wrócił. 

Co już zrobiłem:

1. Podmiana wentylatora na 2 inne ( używane ale sprawne )- bez zmian

2. Wymiana termostatu na nowy (porządnej firmy) - bez zmian

3. Gdy odłączyłem czujnik temperatury chłodnicy to wentylator pracuje na maksa a silnik się przegrzewa - odłączyłem dodatkowo wentylator termostat się otworzył i silnik schłodziło.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu, bo już skończyły mi się pomysły, mechanicy przez telefon mówią, że to niemożliwe a gdy do nich pojadę to rozkładają ręce.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Cześć, dzięki za odpowiedź.

Przed wymianą termostatu objawy były identyczne. Myślałem, że wymiana termostatu rozwiąże problem ale po wymianie brak jakich kolwiek efektów...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale w czym jest problem? Jakie objawy? 

Opublikowano

Gdy wentylator jest podpięty, to termostat się nie otwiera, a jak odłączę wentylator to wtedy termostat się otwiera, wszystko opisałem szczegółowo na samym początku posta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak tego nie opisales i jest to zachowanie, w tym silniku, normalne. Nadal nie wiem gdzie jest problem? Auto sie grzeje? Wywala plyn? 

Opublikowano

Problem polega na tym, że gdy wentylator jest podpięty, to mimo wysokiej temperatury silnika ( 104 stopnie) nie otwiera się termostat , a jak tylko odepne wentylator to otwiera się niemal od razu i trzyma temperaturę silnika około 85-92 stopnie. Nic się nie dzieje więcej, nie wywala płynu, ale 104 stopnie uważamy za temperaturę zbyt wysoką i nie grzeję silnika już dalej aby go nie przegrzać i nie uszkodzić. Moje złożenia są takie, że termostat powinien trzymać temperaturę około 95 stopni, bez względu na to czy wentylator jest podpięty czy nie a tak się nie dzieje. Natomiast nie wiem co by się stało, gdybym dalej czekał z tą temperaturą i czy np termostat nie otworzył by się przy jeszcze wyższej temperaturze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wszystko jasne. Wychodzi brak zrozumienia silnika i eleltroniki wiec tlumacze. 

1. Od 2004 praktycznie kazda jednostka benzynowa bmw "chodzi" na temp 104+, az do 115°

2. Termostat w n46 jest elektroniczny, steruje nim dme. 

3. Jesli sterownik dme widzi blad wiatraka, jako zabezpieczenie, otwiera termostat (dlatego widzisz spadek temperatury) 

 

Opublikowano

Czyli, jeśli wentylator jest odpięty, to sterownik widzi błąd na wentylator i pracuje tak jak by w trybie awaryjnym, dlatego otwiera termostat dużo szybciej? Natomiast gdy wentylator jest podpięty, to wszystko jest ok i termostat otworzy się duży później tj około 115 stopni i to jest normalna temperatura pracy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.