Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, mam problem ze swoim BMW.

Po włączeniu klimatyzacji „MAX AC” z nawiewów kierowcy leci bardzo ciepłe powietrze, z nawiewów pasażera już jest normalnie i chłodzi. 
 

Przy AUTO i np 19.5° z pasażera wciaz leci chłodne powietrze, a ze strony kierowcy letnie. 
 

Gdzie szukać przyczyny? Słyszałem że lubią się zacinać klapy przy nagrzewnicy. Podpowie ktoś gdzie szukać tych klap dokładniej, by nie rozbierać pół deski rozdzielczej oraz która dokładniej odpowiada za klapy od strony kierowcy?

Edytowane przez Huberrrt99
Opublikowano

A sprawdzaleś ilość czynnika klimatyzacji? Miałem podobna sytuację kiedyś w Toyocie. Było mało czynnika i tylko jedna strona działała. 

Opublikowano

W sprawnym układzie klimatyzacji nie ma prawa być żadnych ubytków czynnika. 

Natomiast warto podjechać na serwis i niech sprawdzą szczelność układu. 

Opublikowano

Z tym się nie zgodzę. Ubytki czynnika są całkiem naturalne. Nic nie jest szczelne w 100% Przewody metalowo-gumowe, w których "płynie" czynnik nie są wieczne. Z wiekiem pojawiają się mikropęknięcia. Nawet w zupełnie dobrze działającej klimatyzacji zaleca się okresową kontrolę układu (ja to robię raz na dwa lata). Zawsze jest jakiś ubytek. 

Opublikowano
W dniu 30.04.2025 o 21:40, Pokakulka napisał(a):

Ubytki czynnika są całkiem naturalne. Nic nie jest szczelne w 100%

Tak, ale to będzie góra 10-20g. Co nie wpływa na pracę klimatyzacji. 

 

W dniu 30.04.2025 o 21:40, Pokakulka napisał(a):

Nawet w zupełnie dobrze działającej klimatyzacji zaleca się okresową kontrolę układu

Oczywiście. Pełna zgoda. Regularny serwis podstawą sprawnego układu. 

 

W mojej ex E46 pierwszy serwis klimy zrobiłem po 4 latach od zakupu (a kiedy był robiony wcześniej - nie mam bladego pojęcia). Do "dobicia" brakowało 40g czynnika. A to było 20 letnie auto. 

Większy ubytek, to zawsze nieszczelny układ. Taki naturalny ubytek to są śladowe ilości czynnika. 

Opublikowano

Nie twierdzę, że brakuje mu 40 g czynnika ale diagnostykę należałoby zacząć od rzeczy podstawowych. Ogarnięty klimiarz to podstawa. Szukaj kolego dobrego warsztatu i niech przeglądają cały układ. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.