Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jak w temacie. Mój silnik (n46b20) pracuje jak traktor. Z odczutu elm wyszło wypadanie zapłonu na 1 i 3 cylindrze oraz błąd p0300 dotyczacy nieprawidłowej pracy cylindra. Przy czym ma cylindrze nr 3 jest to błąd staly. Podmienilem cewke i swiecie na trzecim cylindrze, niestety nic to nie dalo. Silnik pracuje nie rowno, trzesie sie i faluje. Przebieg 328 tys km. Olej czysty, stan płynu chłodzącego bez zmian.  Ciśnienie w układzie chłodzenia nie rosnie.  Załączam link do filmiku z pracy silnika. Co byście obstawiali? Rozrzad przeskoczyl (m od wymiany ma około 160 tys przelotu), valvetronik pada czy dół silnika i pierścienie tłokowe? Awaria wystąpiła nagle. Zdarzyło mi się miesiąc temu że przy ciśnieniu do odcinki (test po regulacji lpg) wyrzucało na gazie i benzynie wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze. To było tylko raz a przy normalnej jeździe błąd nie wystąpił.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uszkodzony lub zablokowany popychacz / zawór na 3. cylindrze

 

Objawy pasują: stałe wypadanie zapłonu, szczególnie przy niskich obrotach

 

Może być zapieczony zawór wydechowy lub nieszczelność zaworu dolotowego

 

Możliwe zużycie elementów Valvetronic – szczególnie przy takim przebiegu

 

Szybka weryfikacja: pomiar kompresji i próba olejowa (czyli ciśnienie + kilka kropel oleju do cylindra i ponowny pomiar)

 

 

2. Rozrząd – możliwe przestawienie

 

160 tys. km po wymianie to już na krawędzi żywotności łańcucha w N46

 

Przeskok rozrządu może powodować niską kompresję na jednym/dwóch cylindrach

 

Typowy objaw: praca jak „traktor”, falowanie, wypadanie zapłonów na sąsiadujących cylindrach

 

 

3. Problem z zaworem Valvetronic lub czujnikiem wału/wałka

 

Nierówna praca silnika, falowanie obrotów

 

Sprawdź adaptacje Valvetronic (można je skasować i zrobić od nowa)

 

 

4. Problemy LPG – kalibracja lub wypalenie zaworu

 

Sygnał: raz przy „odcięciu” wypadło na LPG i benzynie – możliwe wypalenie gniazda zaworowego

 

Przy takim przebiegu + LPG to realne

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Dzięki za info. Będzie drogo.

Zdemontuje Ci pokrywę zaworów, będzie coś widać. Ale coś czuje, że skończy się zdjęciem głowicy. 

Zastanawiam się, czy bez blokad sprawdzę ustawienie rozrządu. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Diagnoza. Brak kompresji ma trzecim cylindrze. Po wlaniu oleju Tal samo, czy raczej glowica. Ma ktoś dostęp do dokumentacji serwisowej? Potrzebuje momenty dokręcania srub. 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam.

Poniżej przesyłam foto głowicy, jak widać brakuje kawałek zaworu na trzecim cylindrze. Wszystkie zawory wydechowe i ich prowadnice poszły nowe. Koszt obróbki w Warszawskie 1250 zł. 

Jednocześnie prószę o podesłanie momentów dokręcania śrub głowicy, kolektorów dolotowego i wydechu oraz wałków rozrządu. 

image.thumb.jpeg.c105d375301a103951f71f0b8c280966.jpeg

Edytowane przez wojtek78
Opublikowano

 

  Type Thread Tightening specification Torque
         
  Cylinder head bolts
N40 / N42 / N45 / N46 M8 / M10

Tightening specifications for M8 and M10 screws are identical:

Replace, wash and oil screws

 
      Jointing torque 30 Nm
      Torque angle 90 °
      Torque angle 90 °

 

Kolektor dolotowy - 15Nm

Kolektor wydechowy - 20Nm 

Stopki wałków rozrządu - 8Nm

Opublikowano

Dziękuję. 

Podpowie mi ktoś czy do wymiany rozrządu konieczny jest demontaż miski i ustawiania wałków wyrownowazajacych ?

Na yt niektórzy tego nie robią, tylko wyciągają cały rozrzad i montują nowy

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy mam pytanie. Wytłumaczy mi ktoś jak dokręcać glowice ? Zgodnie z informacji z instrukcji od srub to po kolei 30 bmw, 2 razy 90 stopni i raz 45 stopni. W informacjach w necie nie ma 4 kroku (45 stopni). Zdjeice poniżej..

20250616_182216.jpg

Opublikowano

Czy dobrze rozumiem: sruby m10 czyli od 1 do 6 kręcę na 30 nm później 2 x90 st i na koniec 45 st. Sruby m9 czyki 7-10 kręcę na 30 nm później 90 st i 45 st, a sruby 11 i 12 10 nm i 90 st ?

Poprawcie mnie jeśli sie mylę 

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. Czyli postępujemy wg wskazań producenta srub I uszczelki. 

Podpowiecie jak czyścić blok ? Narazie zjechałem delikatnie papierem 600 na prostym dewnianym klocku, następnie będę docierał jeszcze paoierem 1000 i 2000. 

Sprawdzałem szczelnomierzem i listem 0,03 nigdzie nie wchodzi.. mniejszego nie mam niestety..

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy i koleżanki auto obecnie jeździ. Przyczyną była wypalony zawór, o czym juz informowałem..gdyby ktoś miał podobne problemy albo chciał sie dowiedzieć cos o procesie naprawy glowicy w bmw z silnikami n46 (n42 to prawie to samo) to piszcie na priv albo w tym temacie. Dziękuję wszystkim za rady i pozdrawiam..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.