Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aaa, czyli tak jezdzisz autem? Prawa noga w pozycji 0 oraz drugi etap, prawa noga w pozycji 100%. Wszystko jasne. 

 

Dodam iz 520d ma 400nm i 0-100 7.3s, 520i ma 290nm 0-100 7.8s reszte sobie sam dopisz jak to w realu jedzie. 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Elastyczność masz 40-140, 80-120, 80-120 z kick downem i 80-180 w każdym dostaje łomot 520d od 530i.

Nie mówiłem o przyspieszeniu 0-xx. 

Masz grafikę a nie jak jeżdżę autem. Jak chcesz inaczej mierzyć elastyczność nie przyspieszając? 25% mocy stopy w pedale?

Opublikowano

Panowie to ma być rodzinne kombi 😅


Najbardziej interesuje mnie niezawodność, b47 podoba mi się ze względu na ekonomię tylko nie wiem jak to współpracuje z adblue?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 minut temu, Ponta napisał(a):

Elastyczność masz 40-140, 80-120, 80-120 z kick downem i 80-180 w każdym dostaje łomot 520d od 530i.

Nie mówiłem o przyspieszeniu 0-xx. 

Masz grafikę a nie jak jeżdżę autem. Jak chcesz inaczej mierzyć elastyczność nie przyspieszając? 25% mocy stopy w pedale?

Stary, jako moderator, nie strzelaj takich bledow... 520d porowujesz do 530i...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
7 minut temu, czekeusz napisał(a):

Panowie to ma być rodzinne kombi 😅


Najbardziej interesuje mnie niezawodność, b47 podoba mi się ze względu na ekonomię tylko nie wiem jak to współpracuje z adblue?

 

Nie ma problemow z adblue. 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ja mam F11 B47 bez adblue (bo rwd nie miało). W g30 około 100 tys km wytrzymuje sonda nox a tania nie jest (2600zł).

Opublikowano

Pokażcie mi ładną i niekreconą g31 z zadbanym b48 za 100k 🫡 

G31 B47 z interalem 30k + przebieg 170-200k + brak wymian oleju w skrzyni biegów. No super, napewno świeża buda (preLCI na zwykłych lampach) pomoże otrzeć łzy po fakturze za serwis 🙂

nie mówię że się nie da znaleźć w miarę dobrego egzemplarza studiując sztukę wojny i podchodzac na chłodno do poszukiwań, ale tutaj mamy klasyczny błąd "mam kase na super wesje poprzedniego modelu, albo na rzut kośćmi w stronę świeższej budy". 

sory ale " bierz g30 " w tym wypadku to potencjalne pakowanie gościa w kłopoty. 

chyba że chcesz kupić to auto na CHF blachach, to jest cień szansy że pojeździsz, bo tam się mniej oszczędza na serwisie, no i są dużo lepsze drogi. 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ja mam adblue, 145k przebiegu, auto większość życia stoi. Żadnych problemów z adblue/nox od 9 lat. 

Najczęstsze przyczyny początkowo problemu z ad blue to wydmuchanie zbiornika adblue do 0 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
19 minut temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Pokażcie mi ładną i niekreconą g31 z zadbanym b48 za 100k 🫡 

G31 B47 z interalem 30k + przebieg 170-200k + brak wymian oleju w skrzyni biegów. No super, napewno świeża buda (preLCI na zwykłych lampach) pomoże otrzeć łzy po fakturze za serwis 🙂

 

Bo tak to działa.

Albo kupujsze dużo nowszy (roczny dwuletni) i nie masz kosztów serwisu.

Ale jest mega utrata wartości.

Lub kilkulatka z mega przebiegiem i bierzesz na klatę serwis. Ale utrata wartości jest minialna.

Kupiłem roczne 540i przez prawie 2 przejechałem prawie 40 tys km.

Sewis kosztował w tym czasie+/- 6 tys złotych.

Szacunkowawa utrata wartości 60 tys złotych.

Dlatego patrzenie czy auto pali 8 czy 10 litrów jest bez większego znaczenia.

Dlatego kupując takie G31 za 100 tys zlotych nawet wyjdzie mega serwis w ciągu 2 lat 30 tys złotych i utrata wartości 20 tys to i tak wyjdzie to taniej.

Łudzenie się, że wydamy 1/4 ceny nowego i będzie bezawaryjna jazda. Raz się uda, raz nie.

 

 

  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro pisze, z adblue problemow nie ma, to znaczy ze nie ma. Tak samo jak w b48 problemow z podstawa oleju, nie ma. 5% usterek to nie problem auta aby go skreslac. Nie mozesz napisac, nie kupuj b48 bo ma problem z rurka, podstawa, zaslepkami walkow, pekajacymi slizgami, pekajacymi tlokami i pare innych, tak samo z adblue w b47. Rozumiesz. 

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
4 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Stary, jako moderator, nie strzelaj takich bledow... 520d porowujesz do 530i...

A co tu jest błędem? 
mówię, że ma lepszą elastyczność bo użytkownik się pytał jak się ma 530i do 520d.

Pytasz gdzie ma lepszą elastyczność to wstawiam Ci grafikę, a teraz masz do mnie pretensje, że je porównuję :D

Jako wieloletni fachowiec nie strzelaj takich błędów.

Opublikowano
2 godziny temu, Użytkownik525xd napisał(a):

 

chyba że chcesz kupić to auto na CHF blachach, to jest cień szansy że pojeździsz, bo tam się mniej oszczędza na serwisie, no i są dużo lepsze drogi. 

 

Tak jest. Auto chce kupić tutaj i tutaj nim jeździć.

Kupując auto w garażu wykupie dodatkową gwarancję, która w jakimś stopniu zabezpieczy mnie ale liczę się z tym że kupując używane auto coś na pewno trzeba będzie zainwestować na początek.
Pytam ogólnikowo bo wiem, że wszystko zależy od poprzedniego właściciela. Ale tak jak w obecnym modelu, który posiadam czyli w E70 mam M57 bo jest dużo lepszy niż N57 tak chciałbym wiedzieć czym warto się zainteresować w modelu g30 pomijając 540i.

https://www.autoscout24.ch/de/d/11845032/gallery?slide=6
 

Czy ten egzemplarz to całkowity golas?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajny. Tylko gdzies pisales ze chcesz komforty a to sa sportowe fotele. Naprawde bierz g31 i nie zastanawiaj sie nawet nad wczesniejszym modelem. 

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Sportline z dołożonymi zderzakami z m pakietu.

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
10 godzin temu, czekeusz napisał(a):

Problemem jest to zarówno w serii f/g że wszystkie wystawione auta serwis olejowy mają robiony w okolicy 30 tys km.

Co z takim autem przy przebiegu ~150 tys? Robimy płukankę, zmieniamy olej co 15 tys km i jeździmy dalej?

Tutaj to musisz się zdać na sprawdzenie stanu faktycznego danego samochodu.

Wybierając f07 obejrzałem 3 sztuki z przebiegami 150-170 tysi (oryginalnych) co jak na nastoletnią furę (w moim przypadku) i tak już nie jest łatwe, ale sprawdziłem co się dało, żeby się nie wpakować. 2 poliftowe modele miały problemy z silnikami, co było słychać po odpaleniu, ale także przy sprawdzeniu korekt i błedów w ECU. Ten który wwybrałem był biedniejszy (bo bez asystentów i radaru), serwisowany nie po przebiegu 30tysi, a co rok i stan - już po prawie roku mogę określić jako wzorowy.

Po zakupie od razu profilaktycznie zrobiłem 2 wymiany oleju z filtrami i płukaną w odstępie 2 tysięcy km, kolejna po 12, plus wymiana oleju we wszystkich podzespołach napędowych.

  • Dziękuję 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
6 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

chyba że chcesz kupić to auto na CHF blachach, to jest cień szansy że pojeździsz, bo tam się mniej oszczędza na serwisie, no i są dużo lepsze drogi.

Co do dróg to masz rację, zawias praktycznie się nie wybija, w 61 na oryginalnych wahaczach dojeździłem do sprzedaży przy 400 tysiach (wymieniłem tylko 2 tuleje w przednich i pływające z tyłu)

Co do serwidów - "oszczedza się" tak samo jak wszędzie - to znaczy ludzie robią serwis jak już wyskoczy na kompie, kumpel pojechał nowym mercem z check engine na serwis przy 25 tysiach to go wygonili na kolejne 5 tysięcy bez zmiany oleju, mimo, że nalegał.

Przy poszukiwaniach to samo - ciężko znaleźć coklwiek co by miało częściej olej zmieniany niż to co w kompie wyrzuca, chyba że się trafi na kogoś co dawał furę co rok na przykład na przegląd, ale mało takich "upierdasów"

Kręconych też jest o wiele mniej (jeszcze nie spotkałem na swojej drodze skanowania)

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Niestety trzeba sobie odpuścić znalezienie w ogłoszeniu takiej z corocznym serwisem.

U mnie tak było, serwis olejowy co rok, 10k przebiegu rocznie przez pierwsze 5 lat. Kupiłem od kolegi z którym pracowałem, który kupil od 1go właściciela, który sprzedawał akurat dosłownie wszystko żeby dokupić bitcoiny. To było w 2018. Ja kupiłem ja 3 lata później. Powiedzmy że dostałem lakier i skórę w cenie 🙂 Kolega jeszcze więcej pracował odemnie więc w sumie robił może 13k rocznie.

Jednak nie uchroniło mnie to przed wymianą rozrządu. Tak naprawdę od 100k łańcuch górny był luźny. Napinacz wyskoczył i się zablokował na brzegu. Jeżdżiłem tak w sumie ponad 30 tys km,  1.5 roku. 🤯

Pewnie miała wpływ na to mapa 265KM/550nm i przez 20k ruszanie ze świateł z gazem w podłodze, no ale jednak. Wróciłem do ori mapy + XHP 

Więc taka o historyjka gdzie serwis co 10k, przebieg znakomity, ale w silniku i tak już trzeba było pogrzebać 🤷🏻‍♂️🥲

 

Edytowane przez Użytkownik525xd
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

Niestety trzeba sobie odpuścić znalezienie w ogłoszeniu takiej z corocznym serwisem.

U mnie tak było, serwis olejowy co rok, 10k przebiegu rocznie przez pierwsze 5 lat. Kupiłem od kolegi z którym pracowałem, który kupil od 1go właściciela, który sprzedawał akurat dosłownie wszystko żeby dokupić bitcoiny. To było w 2018. Ja kupiłem ja 3 lata później. Powiedzmy że dostałem lakier i skórę w cenie 🙂 Kolega jeszcze więcej pracował odemnie więc w sumie robił może 13k rocznie.

Jednak nie uchroniło mnie to przed wymianą rozrządu. Tak naprawdę od 100k łańcuch górny był luźny. Napinacz wyskoczył i się zablokował na brzegu. Jeżdżiłem tak w sumie ponad 30 tys km,  1.5 roku. 🤯

Pewnie miała wpływ na to mapa 265KM/550nm i przez 20k ruszanie ze świateł z gazem w podłodze, no ale jednak. Wróciłem do ori mapy + XHP 

Więc taka o historyjka gdzie serwis co 10k, przebieg znakomity, ale w silniku i tak już trzeba było pogrzebać 🤷🏻‍♂️🥲

 

sam sobie odpowiedziałeś

 

"Pewnie miała wpływ na to mapa 265KM/550nm i przez 20k ruszanie ze świateł z gazem w podłodze, no ale jednak. Wróciłem do ori mapy + XHP " 

 

na marginesie co do trwałości , nalatane ponad 600 tyś , olej wymiany co 20 tyś km

do autora  tylko i wyłącznie g30/31  .. długofalowo mniej  stracisz  na wartości za kilka lat na F nikt nie spojrzy  chyba, że jakiś "nastolatek" żeby tanio bunie nabyć a , G30 będzie się jeszcze sprzedawać

 

 

 

Edytowane przez Woytas
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.03.2025 o 10:49, kkx5 napisał(a):

to sa dokladnie takiej samej budowy i dzialania jak w g30

Chyba nie. Z materiałów BMW wyczytałem kiedyś że działają odwrotnie.
Tj. w G30 jak nie zakodujesz to jest miękko, a w F10 jak nie zakodujesz to jest twardo.

W F10 miało miękko wybierać, a w G30 chodzi o to by auto utrzymało jakby swoja wysokość przy pokonywaniu nierówności.

W dniu 30.03.2025 o 10:49, kkx5 napisał(a):

Do Ponta: gdzie ty widzisz lepsza elastycznosc b48 nad b47? W jakim zakresie obrotow silnik pb ma wiecej NM niz b47? 

Może i tak jest, ale feeling jest inny. Diesel nei musi redukować, PB musi. Pytanie czy te pomiary były robione z kickdownem, czy auto już jechało na wymaganym (wyzszym) biegu.
Pomijam że przy jeździe spokojnej w tych samych warunkach róźnica spalania to 2,5l-3l.

Jeśli jeździsz dynamicznie (bardzo), testujesz tą elastyczność to róźnica wyniesie 5l.

 

Generalnie.

G30. Tak potaniały że za 90k da radę kupić coś niezłego, a za 100k mozna już coś ponarzekać.

520d czy 530i - oba beda dobre, ja bym wybral raczej diesla.

 

Po lipcu 2019 - istotne zmiany. Mild Hybrid, MGU (a co za tym idzie tez inne audio).

Zalet F10 przy G30 - nie widzę. Bo cena ... też średnio trafiona, wydaje mi się że jednak G30 'mniej jeść woła' czy jest bardziej wytrzymała - nawet jak obie z 2017 r.

 

F10 była bardziej pufiasta, bardziej sprężysta - ok, tutaj zależnie od spręzyn, felg, ale nadal przy takich samych/adekwatnych do G30 - bardziej sprężysta.

Fotele w F10 - bardziej pufiaste jak te w G30.

 

G30 to przede wszystkim - nowsze multimedia, więcej asystentów w standardzie. Lepsze prowadzenie. Prawdopodobnie też większe bezpieczeństwo. Lepsza ekonomia.

No i jeśli PB to 530i w G30 to B48, a w F10 to nadal N20/N26.

Edytowane przez luk_byd
  • Dziękuję 2
  • Moderatorzy
Opublikowano
4 godziny temu, Woytas napisał(a):

na marginesie co do trwałości , nalatane ponad 600 tyś , olej wymiany co 20 tyś km

 

Kumpel kiedyś pracował jako przedstawiciel, dostał Focusa ecoboost i rypał nim 120 tysi rocznie, też mu się nic nie działo. Miałem okazję go obejrzeć zanim go oddał przy przebiegu 250 i byłem w szoku, bo raz, że nawet folii nie zerwał z fotela kanapy i pasażera, to dbał o niego (nie jadł, nie palił w środku) śmialiśmy się, że spokojnie na 10 tysi go skręca zanim pójdzie dalej.
 

Ale to akurat są skrajne przypadki użycia, ilość cykli cieplnych i czas pracy w warunkach optymalnych (temperatura silnika, lepkość oleju itp) ma dużo większy wpływ na to, że tyle przetrwał. Na pewno nie jest porównywalne to nijak do na przykład 10, czy 20-latka z takim samym przebiegiem (o ile by tyle w ogóle dojechał z uwagi na zupełnie inny profil użytkowania).

Druga sprawa to ile takich samochodów własnie kończy w drugich rękach z "przebiegiem dopasowanym pod klienta" i później płacz, że wały się ukręcają 😉

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W serii G ten proceder jest marginalny, dlatego przebiegi w seriach g sa, bardzo czesto, wyzsze niz serii f, raz, liczniki ciezko sie "naprawia", dwa, praktycznie kazda non stop wysyla przebieg na serwer bmw, a tam juz tego nie cofniesz. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.