Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Słabo mi się robi jak czytam te Wasze wywody na temat homologacji. "Masz mieszany zestaw: musisz, napisze raz jeszcze, musisz zakladac z gwiazdka ponieważ sa robione inaczej " co za bzdury. Nie są robione inaczej tylko chodzi oto że masz "pewność" identycznych obwodów. Co pisałem że wyżej przestaje być normą. Moje goodyeary RF z homologacją nieznacznie ale przekraczają dozwolone 2% różnicy obwodu między przednią i tylną osią. Dwa zestaw zimowy mam bez homologacji. Trzy zrobiłem 80 tys serią F w xdrive na oponach bez homologacji mając dwa rozmiary. Jedynie czego wymagasz od siebie kupując opony np XL czyli wzmocnione by zmierzyć obwody przed założeniem. Tyle i aż tyle.

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
35 minut temu, derlysy napisał(a):

Nie są robione inaczej tylko chodzi oto że masz "pewność" identycznych obwodów.

Polecam obejrzeć ten sam model w tym samym rozmiarze z tymi samymi indeksami opony z homologacją i bez (ROF i nonROF). Potrafią mieć nawet inny bieżnik 🙂

 

Ja też w xdrive mam opony bez homologacji ale pisanie, że homologacja to tylko zapewnienie obwodów to bzdura.

Edit. Miało być o homologacji a nie ROF...

spacer.png

Opublikowano

Chłopie mówimy o homologacji a nie oponie RF. Tak homologacja to tylko obwody. Natomiast RF o czym wspominasz to inna budowa opony i inna mieszanka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
19 minut temu, derlysy napisał(a):

Słabo mi się robi jak czytam te Wasze wywody na temat homologacji. "Masz mieszany zestaw: musisz, napisze raz jeszcze, musisz zakladac z gwiazdka ponieważ sa robione inaczej " co za bzdury. Nie są robione inaczej tylko chodzi oto że masz "pewność" identycznych obwodów. Co pisałem że wyżej przestaje być normą. Moje goodyeary RF z homologacją nieznacznie ale przekraczają dozwolone 2% różnicy obwodu między przednią i tylną osią. Dwa zestaw zimowy mam bez homologacji. Trzy zrobiłem 80 tys serią F w xdrive na oponach bez homologacji mając dwa rozmiary. Jedynie czego wymagasz od siebie kupując opony np XL czyli wzmocnione by zmierzyć obwody przed założeniem. Tyle i aż tyle.

 

JPR, ty tak na prawde? Juz dawno tak glupiej odpowiedzi nie czytalem. Przeciez wszyscy wiedza ze chodzi o obwody opon a ty radzisz kupowac, zakladac, wtedy sprawdzic i w razie by nie pasowaly, odeslac do sprzedawcy? 

Opublikowano

Oczywiście nie musisz, każdy kupując oponę bez homologacji wie na co się pisze. Ale pisanie że MUSISZ mieć homologacje jest odklejeniem mocnym.

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
17 minut temu, derlysy napisał(a):

Chłopie mówimy o homologacji a nie oponie RF. Tak homologacja to tylko obwody. Natomiast RF o czym wspominasz to inna budowa opony i inna mieszanka.

Haha, masz rację. Myślę jedno piszę drugie. Miałem na myśli homologację oczywiście.

Więc poprawię się,

Polecam obejrzeć ten sam model w tym samym rozmiarze z tymi samymi indeksami opony z homologacją i bez. Potrafią mieć nawet inny bieżnik 

🙂

spacer.png

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
18 minut temu, derlysy napisał(a):

Chłopie mówimy o homologacji a nie oponie RF. Tak homologacja to tylko obwody. Natomiast RF o czym wspominasz to inna budowa opony i inna mieszanka.

Homologowane opony to nie tylko obwód, ale inna mieszanka i inne opory toczenia. Różnic jest więcej.

RPorGnLR.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Ponta napisał(a):

Homologowane opony to nie tylko obwód, ale inna mieszanka i inne opory toczenia. Różnic jest więcej.

RPorGnLR.jpg

tylko czy zwykły zjadasz chleba to odczuje? Te same opony idą do zwykłego 2,0 diesela i do M5 ...

Edytowane przez Galba
Opublikowano

Dobra niech będzie ale zamysłem dla zwykłego użytkownika jest to by nie martwił się o obwody 😉 A co do mieszkanki to opony XL np Micheliny pilot sport 4s które są dla mnie topką, przykrywają czapką te mieszanki homologowanych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A przestan, takie Conti s7 bija Micheliny w kazdym aspekcie. Mialem 4s i zlapac trakcje w aucie rwd z 700nm to dramat. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, derlysy napisał(a):

Oczywiście nie musisz, każdy kupując oponę bez homologacji wie na co się pisze. Ale pisanie że MUSISZ mieć homologacje jest odklejeniem mocnym.

Musisz miec homologacje aby miec pewnosc ze bedzie wszystko ok. Siedze w reduktorach xdrive od 15tu lat wiec cos o tym wiem. To ze komus w jakiejs efce zadziala to czy tamto, kogo to interesuje? Mowimy o ogolnej zasadzie zwyklego zjadacza, ktory pyta o opony. Twoje rady typu, kup i sprawdz, no prosze cie.... 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, Galba napisał(a):

tylko czy zwykły zjadasz chleba to odczuje? Te same opony idą do zwykłego 2,0 diesela i do M5 ...

Diesel dostanie run on flat, M5 nigdy.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Ponta napisał(a):

Diesel dostanie run on flat, M5 nigdy.

Pirelli twierdzi inaczej 

image.thumb.png.6289d4e7397b465d3180b3ecbefd0146.png

Żle zaznaczyłem. Zwracam honor 

Edytowane przez Galba
  • Moderatorzy
Opublikowano

Panie kolego, M5 to nie M550i. Szukaj pod F90.

image.thumb.png.fa0d143e076a717520adf28a4a28f976.png

  • Dziękuję 1

spacer.png

Opublikowano
7 minut temu, Kuj0n napisał(a):

Panie kolego, M5 to nie M550i. Szukaj pod F90.

image.thumb.png.fa0d143e076a717520adf28a4a28f976.png

faktycznie źle zaznaczyłem. Zwracam honor 

Opublikowano (edytowane)

Pewnie i tak większość uszkodzeń napędu wynika z niepilnowania ciśnienia oraz głębokości bieżnika. Nie z obecności lub nie homologacji (przy zachowaniu fabrycznych rozmiarów).

Edytowane przez kossaa245
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiekszosc uszkodzen napedu wymika z jego nietrwalosci co. Iezmienia faktu ze na gwarancji jak nie masz homologacji na oponach to mozesz zapomniec o wymianie rozdzielacza x drive. A wracajac do tematu czesc z nas to dinozaury i ciezko nam przestawic sie ze jakis nexen daje opony do porsche czy bmw na pierwszy montaz i ja takim dinozaurem rowniez jestem. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano

Szukanie oszczędności przez producentów samochodów i ich księgowych nabiera tempa. Jedyny scenariusz w którym średniak Nexen jest montowany w markach premium to, że dostał się tam dzięki atrakcyjnej cenie, którą gdyby zaoferowały Michały i spółka to nikt by się nad Nexenem nie zastanawiał.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.