Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

(E92 N53B30)
Cześć,

Jak w tytule, od jakiegoś czasu, sporadycznie borykam się z błędem katalizatora 29F4. Auto po rozgrzaniu ma moc. Na zimnym silniku podczas postoju występują lekkie wibracje (Jakby były zbyt niskie obroty).

Czy to katalizator? Od czego zacząć? Mam inpe, sondy wydają się być sprawne i pracować poprawnie (nie jestem ekspertem). Wtryski mam wszystkie nowe, zakodowane, nowa pompa paliwa, wody oraz sonda NOXEM o cewkach i świecach nie wspominam. Wcześniej pojawiał się jeszcze błąd 3104 (nawet po wymianie wtrysków i pompy), ale zniknął na dobre. Po ważniejszych wymianach, pompa paliwa i wtryskiwacze robiłem adaptację z instrukcją z Bimmerprofs. Nie robiłem adaptacji po ostatniej wymianie cewek i świec. 

Z góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba do mnie dzwoniłeś przed chwilą:-) także zapraszam

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 13.02.2025 o 13:26, lukaszewski napisał(a):

Chyba do mnie dzwoniłeś przed chwilą:-) także zapraszam

Domyślam się, że każdy na forum zna kompetencje Łukaszewskiego. Mimo wszystko chciałbym dodać od siebie, że BARDZO polecam tego forumowicza, jeśli chodzi o diagnostykę naszych aut, szczególnie silników N53 – jednostek zbyt skomplikowanych dla większości mechaników „uniwersalnych”, a nawet tych, którzy na co dzień serwisują BMW. Ogromna wiedza i dyspozycyjność. Nawet po zakończonej, płatnej diagnostyce, gdy miałem dodatkowe pytania, nie zostałem bez odpowiedzi.

Diagnostykę można zamówić zdalnie lub, z tego co zrozumiałem, także na miejscu. Podczas badania znalazł się również czas na rozwianie różnych wątpliwości dotyczących silnika. Po wszystkim otrzymałem szczegółowy raport z zaleceniami na maila. Zdecydowanie polecam!


Mam nadzieję, że tą opinią nie łamię żadnego punktu regulaminu. 🙂 To nie reklama, a opinia.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co z 29F4? Naprawiłeś, nie naprawiłeś, jaka przyczyna?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zostały wymienione dwie sondy za katalizatorem. Błąd do tego czasu nie powrócił. Natomiast każdy błąd trzeba traktować indywidualnie, u mnie były uszkodzone sondy u kogoś może to być nawet zła mieszanka a jeszcze w innym przypadku, po prostu katalizator. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.