Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

BMW E90 2005r. 95kW. Mam problem z akumlatorem i muszę na kilka dni go wyciągnąć naładować i sprawdzić. Zakodowany był na 80Ah 740A i mam drugi akumlator Varta 60Ah 540A. Chciałbym na ten czas sprawdzenia 1 akumlatora 80Ah wsadzić tam tą Vartę bo auto musi jeździć. Na aku nie ma systemu IBS nic nie ma na klemie ujemnej. Podejrzewam, że kodowanie ma na celu to aby alternator podawał odpowiedni prąd. Czy na kilka dni mogę wsadzić tą Varte i za kilka dni akumlator 80Ah na który został komputer zakodowany czy coś się pokaszani ? Wiem, że bez IBS można wyciągnąć aku i naładować prostownikiem bez konieczności ponownej rejestracji ale no tutaj wsadzić chce o innych parametrach na kilka dni a może na dłużej jak pójdzie ten 80Ah na reklamację. Nie chciałbym płacić za kodowanie i rejestracje za Varte 60Ah i z powrotem na 80Ah bo to mi się nie opłaci i czas i 300zł za kodowanie 2 razy. Co myślicie jak to rozwiązać i czy da się to olać i nic się wielkiego nie stanie. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak naprawdę to zależy co znaczy te kilka dni bo jeden przejedzie przez te kilka dni 50~100 kilometrów i tu bym olał a drugi z 1500 kilometrów i to już może mieć znaczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kodowanie 300zl? Nawet prowadząc dzialalnosc w dobrej lokalizacji niezły rozboj w bialy dzień 😬

 

Kup kostkę elm327 (icar pro za 70 zł na aliexpress) i apke naszego kolegi Pawła- bimmertool i będziesz w stanie takie tematy sam sobie robic 

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Ok dzięki chyba wsadzę akumlator Varty 60Ah ale dalej nie wiem czy trzeba będzie kodować wcześniej zakodowany akumlator 80Ah jak go wsadzę z powrotem za tydzień a km to zrobię w sumie może 300. Czy tam się coś nie popsuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic sie nie stanie. 20to letnia 3ka to nie statek kosmiczny. 

Opublikowano

Krzyś111685053072 Czyli kodować trzeba jak się wsadza o większej pojemności ? Teraz wsadzić chcę o mniejszej pojemności 60Ah a zakodowany jest na 80Ah. Jak się tak da to tak zrobię i wsadzę z powrotem 80Ah jak mi oddadzą na GW nowy aku i bez kodowania i nic nie ruszam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TRZEBA ZROBIĆ REJESTRACJE NOWEGO AKUMULATORA... BEZ WZGL NA POJEMNOSC..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OK, przeoczyłem trochę fakt że może wjechać nowy aku. Jak będzie nowy to trzeba go zarejestrować a właściwie jego wymianę ale jak będzie o tych samych parametrach to nic nie trzeba kodować. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gosc nie ma ibsa, nie ma odzysku energii, stale napiecie ladowania wiec nie piszcie glupot ze cos musi kodowac. Nic nie robi. Wyciaga stary, zaklada nowy i tyle. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.