Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej. Jeśli nieodpowiedni lub trywialny temat to przepraszam.

Mam mały mętlik w głowie - nowa G60 z salonu z 4 letnią gwarancją za 320 tys zł po dużym rabacie czy używana 5 G30 LCI 530d jeszcze na 15 miesięcznej gwarancji BMW bezwypadkowa z przebiegiem 40 tys km za 230 tys zł? Podobne wyposażenie, może ciut lepsze w starszej G30. Co sądzicie, co wg Was się lepiej opłaca i sprawdzi na kilka lat jazdy?

Opublikowano
7 minut temu, zalezi napisał(a):

Hej. Jeśli nieodpowiedni lub trywialny temat to przepraszam.

Mam mały mętlik w głowie - nowa G60 z salonu z 4 letnią gwarancją za 320 tys zł po dużym rabacie czy używana 5 G30 LCI 530d jeszcze na 15 miesięcznej gwarancji BMW bezwypadkowa z przebiegiem 40 tys km za 230 tys zł? Podobne wyposażenie, może ciut lepsze w starszej G30. Co sądzicie, co wg Was się lepiej opłaca i sprawdzi na kilka lat jazdy?

w grudniu 2021 kupiłem G30 przed lift - auto 3 letnie, 46 tys. przebiegu. Nawet nie pytaj co w tym aucie się zepsuło przez 100 tys. km, bo łatwiej byłoby mi powiedzieć, co się nie zepsuło 🙂

Dla mnie wybór byłby oczywisty - G60 z 5-letnią gwarancją. Z drugiej strony mówimy o różnicy 100 tys. złotych - to bardzo dużo pieniędzy.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wolalbym nawet golasa g60 520d z duzym rabatem wyrwiesz za okolo 250tys. Za kilka lat to nadal bedzie swiezo wygladajace auto. Do tego zawsze to nowe. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
8 minut temu, J.D. napisał(a):

w grudniu 2021 kupiłem G30 przed lift - auto 3 letnie, 46 tys. przebiegu. Nawet nie pytaj co w tym aucie się zepsuło przez 100 tys. km, bo łatwiej byłoby mi powiedzieć, co się nie zepsuło 🙂

Dla mnie wybór byłby oczywisty - G60 z 5-letnią gwarancją. Z drugiej strony mówimy o różnicy 100 tys. złotych - to bardzo dużo pieniędzy.

 

No właśnie, też się tego obawiam. Gwarancji zostało dokładnie 13 miesięcy, a inna, druga sztuka G30 LCI 530d za 210 tyz zł ma już przebiegu 57 tys i olej zmieniany tylko jak system wzywał przy przeglądach…

Nie chciałbym miny, a jak piszesz - można się czasami mocno zdziwić kosztami, szczególnie w 3-4 letnim dieslu z 3.0 🙂

Opublikowano
6 minut temu, kubul napisał(a):

Wolalbym nawet golasa g60 520d z duzym rabatem wyrwiesz za okolo 250tys. Za kilka lat to nadal bedzie swiezo wygladajace auto. Do tego zawsze to nowe. 

Coś w tym jest. Nowa buda, jednak jednak z czasem bardziej będzie pożądana i ten fakt nowego auta jest nie do podrobienia. Zakup w leasingu jak coś obu opcji 🙂

Opublikowano

Ja na przyklad w 2021r kupilem 530xi z 2017r jako uzywane z 2 letnia gwarancja z przebiegiem 100tys. Obecnie mam 160tys nalatane i odpukać nie dzialo się nic takiego.

Jedynie na gwarancji poszla pompa wody, tzn ubywalo plynu chlodniczego i stwierdzono nieszczelnosc pompy wody. Wymienili, przeszlo. Poza aso i poza gwarancja nie bylyby to jakies ogromne koszta. Takze ja na awaryjnosc nie narzekam. Teraz stalem przed wyborem kupna uzywanej m850i lub m550i lub nawet m5 i nowej g60 540d. Budzet mialem do 400tys wiec moglem w sumie wybierac. Wybralem g60. Jezdzilem pare dni testową i bylem milo zaskoczony. Na minus wykonanie wnetrza wzgledem g30. Ale niestety takie mamy czasy. 

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
1 godzinę temu, zalezi napisał(a):

 

Mam mały mętlik w głowie - nowa G60 z salonu z 4 letnią gwarancją za 320 tys zł po dużym rabacie czy używana 5 G30 LCI 530d jeszcze na 15 miesięcznej gwarancji BMW bezwypadkowa z przebiegiem 40 tys km za 230 tys zł? 

Jaki silnik w G60?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Zależy jak długo chcesz jeździć autem. Jak 2-3 latach brałbym G30.

Jak dłużej to G60. Większą utrata wartosci rozłoży się w czasie. 

Pytanie czy jest sens pchać się w diesla. Na rynku wtórnym jest odwrót od diesla.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 21.01.2025 o 19:55, Rufio napisał(a):

Zależy jak długo chcesz jeździć autem. Jak 2-3 latach brałbym G30.

Jak dłużej to G60. Większą utrata wartosci rozłoży się w czasie. 

Pytanie czy jest sens pchać się w diesla. Na rynku wtórnym jest odwrót od diesla.

odwrot od diesla? hmm niekoniecznie a może nawet wprost przeciwnie .. chyba jakieś zmiany wiszą w powietrzu patrząc na geopolitykę która kto wie co przyniesie

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Obostrzenia ekologiczne dla diesla duże większe, dlatego robi to się problematyczny silnik. Na rynku niechętnie patrzą na potencjalne awaryjny silnik, kosztowowny w naprawach.

Jak Trump zaleje ropą świat benzyna wróci do łask.

Opublikowano
4 minuty temu, Rufio napisał(a):

Obostrzenia ekologiczne dla diesla duże większe, dlatego robi to się problematyczny silnik. Na rynku niechętnie patrzą na potencjalne awaryjny silnik, kosztowowny w naprawach.

Jak Trump zaleje ropą świat benzyna wróci do łask.

myślę że ogólnie spalinowki mogą wrócić do łask..  diesel i tak znosi lepiej wyższe przebiegi i ma dobre wartosci rezydualne. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
14 minut temu, Rufio napisał(a):

Obostrzenia ekologiczne dla diesla duże większe, dlatego robi to się problematyczny silnik. Na rynku niechętnie patrzą na potencjalne awaryjny silnik, kosztowowny w naprawach.

Jak Trump zaleje ropą świat benzyna wróci do łask.

pamietaj że dla koncernów liczy się calkowita emisja co2 a tu najwieksze wcale nie generują diesle tylko benzyny w szczególności czyste benzyny w nadwoziach typu suv

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Wbrew pozorom pytanie w tym przypadku nie jest takie głupie. Pomijając wygląd G60, który mi osobiście nie leży, ale powiedzmy, że to kwestia gustu i o tym się nie dyskutuje. Jeśli zależy Ci na lepszych silnikach, lepszym wykończeniu wnętrza i na bogatszym wyposażeniu, a także na eleganckiej i ponadczasowej linii nadwozia - wybierz G30LCI. Jeśli zależy Ci tylko na tym, żeby mieć nowszą budę (dla sąsiada lub dla kolejnego kupującego, bo da więcej kasy) albo z jakiegoś powodu podoba Ci się G60 - bierz G60. Jednak w obu przypadkach raczej nie warto dziś brać diesla, który od przynajmniej 10 lat jest w odwrocie. Tak, wiem - w Polsce ciągle Janusze kręcą wąsem i chwalą "dyzle" i ich mityczny zasięg (jakby każdy codziennie jeździł trasy na strzała po 1000km) albo jakoby diesle nadal mało paliły. Ale tak ogólnie diesel od lat ssie.

Edytowane przez s0nar
  • Lubię to 2
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
22 minuty temu, s0nar napisał(a):

Ale tak ogólnie diesel od lat ssie.

Cóż za fantastyczna rzeczowa porada.

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
6 minut temu, Randall napisał(a):

Cóż za fantastyczna rzeczowa porada.

Myślę, że każdy wie o co chodzi 🙂 Władze jakiś czas temu w końcu się wzięły za kopciuchy, jest ich coraz mniej na drogach i dobrze. Moda na diesle też już przeminęła i jeszcze dogorywa w określonych środowiskach. Nie przeczę, nowoczesne diesle są zdecydowanie lepsze niż te stare, ale to i tak wciąż diesle. Zdecydowanie wolę benzynę. A BMW znowu coś przebąkuje o wodorze, więc może dopracują tą technologię i będzie jakaś alternatywa dla elektryków.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Myślę że każdy kupuje to co najbardziej mu pasuje. Niestety niedługo nie będzie to takie oczywiste.

Opublikowano
2 godziny temu, s0nar napisał(a):

Wbrew pozorom pytanie w tym przypadku nie jest takie głupie. Pomijając wygląd G60, który mi osobiście nie leży, ale powiedzmy, że to kwestia gustu i o tym się nie dyskutuje. Jeśli zależy Ci na lepszych silnikach, lepszym wykończeniu wnętrza i na bogatszym wyposażeniu, a także na eleganckiej i ponadczasowej linii nadwozia - wybierz G30LCI. Jeśli zależy Ci tylko na tym, żeby mieć nowszą budę (dla sąsiada lub dla kolejnego kupującego, bo da więcej kasy) albo z jakiegoś powodu podoba Ci się G60 - bierz G60. Jednak w obu przypadkach raczej nie warto dziś brać diesla, który od przynajmniej 10 lat jest w odwrocie. Tak, wiem - w Polsce ciągle Janusze kręcą wąsem i chwalą "dyzle" i ich mityczny zasięg (jakby każdy codziennie jeździł trasy na strzała po 1000km) albo jakoby diesle nadal mało paliły. Ale tak ogólnie diesel od lat ssie.

Dzięki za opinię. Niełatwo znaleźć w uczciwej cenie 540ix, a diesel jakoś mi leży, lubię tą charakterystykę, mocny dół, mniejsze jednak spalanie ( 3-4 l jednak mniej ), a rzadko ścigam się w zakresach 100-200 km/h, aby zauważyć, że bardziej elastyczne jest 540i od 530d 🙂

Te nowe diesle są bardzo ekologiczne, nie będę jeździć tym 10 lat, tylko czuję max 3, więc się może nie zdąży wyeksploatować. G30 LCI to jednak dopracowana "buda", a w G60 nieco obawiam się problemów wieku dziecięcego, jakichś awarii elektroniki itd.

I przyznam, że G60 z pakietme M-Pro na 20" w ładnym kolorze mocno mi siedzi wizualnie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

W aplikacji macie pokazane nie tylko spalanie paliwa, ale też emisję CO2. Polecam uwadze ile emituje diesel a ile duża benzyna, zwłaszcza poganiana "na niemieckiej autostradzie". Na forum jest kilka wątków a tam sporo screenów.  To nie tylko chodzi o zasięg. Czasem chodzi o obciążenie środowiska też. To temat niemodny u nas. A szkoda. 

Opublikowano
1 minutę temu, Hernandes napisał(a):

W aplikacji macie pokazane nie tylko spalanie paliwa, ale też emisję CO2. Polecam uwadze ile emituje diesel a ile duża benzyna, zwłaszcza poganiana "na niemieckiej autostradzie". Na forum jest kilka wątków a tam sporo screenów.  To nie tylko chodzi o zasięg. Czasem chodzi o obciążenie środowiska też. To temat niemodny u nas. A szkoda. 

rozwiń prosze, bo ja nie w temacie 🙂

Opublikowano
2 minuty temu, zalezi napisał(a):

rozwiń prosze, bo ja nie w temacie 🙂

po każdej jeździe w apce masz podsumowanie ile C02 wywaliłeś w atmosferę 🙂 

Opublikowano

W aplikacji My BMW można podejrzeć ile CO2 zostało wyemitowane. V8 kotłuje dużo paliwa przy szybkiej jeździe i stąd emisja jest duża mimo tego, że paliwo szlachetniejsze. Kiedyś w konfiguratorze niemieckim przy każdym silniku była podana klasa energetyczna i paradoskalnie przy dieslach była ona najbardziej zielona. Ja parę lat temu przy kupnie diesla robiłem sobie nawet jakieś amatorskie symulacje tych emisji i doszedłem do wniosku (może błednego, nie wykluczam - nie jestem ekspertem), że bardziej ekologiczny dla moich potrzeb będzie właśnie diesel. Gnieciesz a on nie chce skotłować więcej niż 8 litrów. A że ma wszystkie te filtry, moczniki i co tam jeszcze, to nie obciąża tak środowiska.

Opublikowano

Nowe diesle są bardzo ekologiczne, taka prawda. Spełniają rygorystyczne normy, emitują mało NOXów. Co innego te 20 letnie truchła z wyciętym DPFem, za to bym się natychmiast wziął.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
27 minut temu, zalezi napisał(a):

Dzięki za opinię. Niełatwo znaleźć w uczciwej cenie 540ix, a diesel jakoś mi leży, lubię tą charakterystykę, mocny dół, mniejsze jednak spalanie ( 3-4 l jednak mniej ).

I przyznam, że G60 z pakietme M-Pro na 20" w ładnym kolorze mocno mi siedzi wizualnie.

To bierz co ci się bardziej podoba.

Co do spalania w aplikacji BMW.

Wszyscy zarejstrowani użytkownicy G30 mają następujące średnie spalanie:

540i 9.5 litra

540d 7,4 litra

Różnica jest bardziej 2 litry droższego paliwa +adblue.

Niż 3-4 litry.

Opublikowano
8 minut temu, Rufio napisał(a):

To bierz co ci się bardziej podoba.

Co do spalania w aplikacji BMW.

Wszyscy zarejstrowani użytkownicy G30 mają następujące średnie spalanie:

540i 9.5 litra

540d 7,4 litra

Różnica jest bardziej 2 litry droższego paliwa +adblue.

Niż 3-4 litry.

a ile bierze 530d? Bo ten silnik bardziej pasuje mocą do tego 540d z G60.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.