Skocz do zawartości

Drgania na kierownicy przy hamowaniu,co to moze byc?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczow :D Mam taki problem ze podczas hamowania lekko drga mi kierownica i to sie dzieje zarowno przy malej predkosci jak i przy duzej,jak jade normalnie bez uzywania hamulcow to jest OK.Co to moze byc? :cry: Wydaje mi sie ze to wina lezy po stronie hamulcow poniewaz tyl mi prawie wcale nie hamuje bo widac to po tarczach i wydaje mi sie ze cala sila hamowania idzie tylko na przednie hamulce.Czy mam racje,czy tez sie myle? :duh:
Opublikowano
Widze ze tarcze z przodu sa prawie nowe ale troszke przypalone :( Tez mi sie wydaje ze moga byc delikatnie krzywe bo przeciez tylko przod hamuje a po tylnych tarczach widac ze tylne hamulce juz od dawna ledwo co hamuja.Tak to jest jak ktos zydzi kasy na czesci zeby auto bylo sprawne i pozniej je w takim stanie sprzedaje.Nie lubie ludzi ktorzy nie dbaja o sprzet :evil: Ale jako nowy wlasciciel tej buni to zadbam o nia i wymienie co trzeba i wszystko bedzie oki a hamulce musze zrobic jak najszybciej bo to podstawa :)
Opublikowano
Tez nie wykluczone ze to luzy w zawieszeniu.Przydalo by sie na szarpaki pojechac ale to chyba dopiero na nastepnym urlopie w Polsce bo tu w Anglii te nieroby na niczym sie nie znaja i nie powiedza mi dokladnie co jest nie tak w zawieszeniu :(
Opublikowano
Prawdopodobnie tarcze są Krzywe ale najpier tak jak koledzy radzą sprawdź czy nie ma luzów na wahaczach potem na drążkach itp co ma wspólnego z układem co by mogło rzutować na takie objawy. Swoją drogą kupiłem ATE POWER DISC od nowości czuje drgania :duh: moja wina dałem się naciąć na bardzo niską cenę.
Opublikowano
Kola byly wywazone miesiac temu po tym zaraz jak kopilem auto poniewaz zmienialem wszystkie opony bo byly juz do bani.Zalozylem opony 225/45/17R lub 225/50/17R nawet teraz dokladnie nie pamietam :mad2: Moje tarcze z przodu sa w miare nowe bo poprzedni wlasciciel je zmienial ale daje sobie glowe uciac ze zalozy byle tanie gowno.Tak samo jak zalowal pieniedzy na nowa pompe paliwowa ktora sam regenerowal a niestety akurat mi padla i musialem wymienic na nowa.
Opublikowano

Witam ja tez stawiam na tarcze ale nie trzeba odrazu wymieniać jesli są grube mozna dać do przetoczenia zapłacisz mało a pojeździsz na nich jeszcze dlugo.

 

Co do tylnych hamulców to normalne ze słabiej hamuja bo hamulce działają przód 70% tył 30%.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
kup nowe tarcze i klocki. Przetaczanie jest dobre ale na chwile, wyboczenie tarcz nastepuje najczescie gdy przy rozgrzaniu ich wjedziemy w wode, jezeli je przetoczysz to i tak bedzie naruszona struktura stali i to nie bedzi ejuz ten sam material co nowe tarcze, spadnie ich wytrzymalosc na cieplo i beda bardziej podatne na skrzywienie. Nowe to nie ejst wielkie wydatek a warto je kupic
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Opublikowano

Podczas sprawdzania zaiweszenia szczególną uwagę zwróc na drązki kierownicze.

Wewnętrzne sworznie kuliste potocznie zwane jabłuszkami są trudne do zdiagnozowania pod względem luzów, gdyż osłaniają je gumy harmonijkowe, które są zastosowane na maglownicy celem ochrony przed czynnikami zewnętrznymi wewnętrnej listwy.

Luzy na nich nawet minimalne w 80 % przyczyniają się do drgania kierownicy podczas hamowania.

Opublikowano

Miałem to samo.

Wymieniłem: tarcze (kupuj tylko orygianlne bmw!!!), klocki (już nie tak koniecznie oryginalne, ale nie pierwsze lepsze, np ATE są podobno za twarde..), sworznie na wahaczach, końcówkę drążka keirowniczego.

 

I mam spokój hamuje idealnie gładko :)

 

Luzy na sworzniach się pojawiły dopiero od tego że koła drżały (po prostu rozwaliło mi je od tego drgania, więc zrób to jak najszybciej),

 

Natomiast drganie kierki mogło być zarówno spowodowane luzem na drążku jak i krzywymi tarczami.. U mnie to były tarcze..

Ale jeśli już będziesz to naprawiał wymień też wszystkie luźne elemnty zawieszenia, bo potem się okaże że drgania pozostały, więc lepiej odrazu zrobić wszystko na cacy.

pozdro

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
Witam, u mnie też tak miałem, koła wyważone, tarcze proste. Winna okazała się jedna z opon - miła pęknięcie wzdłuż bieżnika jakieś 7cm prawie niewidoczne, jednak przy hamowaniu jak na oponę działały większe siły dawało to o sobie naprawdę mocno znać, wymiana opon pomogła
www.turboBMW.pl
Opublikowano
Witam !! Możesz mieć tarcze krzywe, nie wywarzone koła lub luzy w zawieszeniu sprawdź sworznie dolne i końcówki drążków i drążki czy na kulkach nie mają luzów !!!
Opublikowano
Wiem ze tylne hamulce hamuja o wiele slabiej tylko w mojej buni nie hamuja prawie wcale poniewaz klocki z tylu nie biora cala swoja szerokoscia bo na tarczy widac tylko pasek o szer. 3cm.Dzieki za wszytkie porady :cool2: Czas zabierac sie do pracy :)
Opublikowano
Na 90%tarcze zwinklowane.Przerabialem te tematy w e36.Podnies auto na lewarku i obracaj tarcami( zdejmij kola).Sprawdz czy szoruja.Jak sie zatrzymuja w tym samym miejscu to juz wiadomo ze do wymiany.
te gusta conducir? BMW
Opublikowano

Dziekuje wszystkim za pomoc i rady :cool2:

Jezeli tylko znajde chwilke to zabieram sie za autko :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.