Skocz do zawartości

G30 540i, automatyczna zmiana świateł (długie) led adaptacyjny, 5AC.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej, proszę napiszcie jak u Was działają "długie" kiedy przełączycie w tryb A, czyli auto, samoczynne przełączanie długie/krótkie, wycinanie długiego strumienia światła, led adaptacyjny, kod wyposażenia 5AC i 5AP. Bo u mnie działa to tak, że widzę że wycina ładnie, coś tam się dzieje, ale pomimo wszystko co czwarte auta jadące naprzeciw mruga, czyli jednak oślepiam.... także wtedy przełączam na manual i sam zmieniam krótkie/długie. Dodam, że auto jest z USA, ale już 6 lat w kraju jeździ, tylne lampy oczywiście po konwersji (kierunki pomarańczowe).  Zastanawiam się, czy to nie kwestia jakiegoś przeprogramowania lamp przednich ?

Edytowane przez Mariojr
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wielokrotnie o tym czytałem, ale osobiście się z tym nie spotkałem. 5 lat śmigałem w G30 z adaptacyjnymi LED-ami, teraz 1,5 roku z laserami i jeszcze nikt mi nie mrugał z przeciwka. System wycinania ładnie działa, bo nawet potrafi oświetlać tablice informacyjne, gdy za kimś jadę (i to auto nie jest oświetlane, bo następuje jego "wycięcie" w snopie światła).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 minuty temu, Mariojr napisał(a):

Hej, proszę napiszcie jak u Was działają "długie" kiedy przełączycie w tryb A, czyli auto, samoczynne przełączanie długie/krótkie, wycinanie długiego strumienia światła, led adaptacyjny, kod wyposażenia 5AC i 5AP. Bo u mnie działa to tak, że widzę że wycina ładnie, coś tam się dzieje, ale pomimo wszystko co czwarte auta jadące naprzeciw mruga, czyli jednak oślepiam.... także wtedy przełączam na manual i sam zmieniam krótkie/długie. Dodam, że auto jest z USA, ale już 6 lat w kraju jeździ, tylne lampy oczywiście po konwersji (kierunki pomarańczowe).  Zastanawiam się, czy to nie kwestia jakiegoś przeprogramowania lamp przednich ?

Przednie reflektory powinny być wymienione na europejskie - przede wszystkim.

Jedź na stacje aby je ustawić - wysokosć i kąty.

Jak są dobrze ustawione - nie ma opcji aby mrugali.

 

To ważne, nie jest fajne jak ktoś jedzie z naprzeciwka i daje po oczach, a często w Toyotach tak jest 😞

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Chyba już rozwikłałem zagadkę, to wyposażenie oznaczone kodem 5AP - to nic innego, jak właśnie wykodowanie funkcji, która sama wycina te długie światła i to całe 5AP jest dodawane obligatoryjnie w standardzie dla aut w USA. Mówiąc krótko, ta funkcja automatycznego zmieniania świateł z długich na krótkie w USA jest zabrana, bo takie jest prawo, zmieniać światła ma człowiek - a nie automat (bo może oślepić i dojść do nieszczęścia tak domniemam). W Europie takiego przepisu nie mamy i możemy używać tych funkcji i powierzyć zmianę dla automatu - co jest legalne w 100%.  W związku z tym, trzeba zrobić kodowanie i pozbyć się tego 5AP i dopiero wtedy będzie wycinać automat i nie będzie oślepiać kierowców z naprzeciwka. Kierowcy w USA muszą to robić ręcznie. 

Edytowane przez Mariojr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
51 minut temu, Mariojr napisał(a):

Chyba już rozwikłałem zagadkę, to wyposażenie oznaczone kodem 5AP - to nic innego, jak właśnie wykodowanie funkcji, która sama wycina te długie światła i to całe 5AP jest dodawane obligatoryjnie w standardzie dla aut w USA. Mówiąc krótko, ta funkcja automatycznego zmieniania świateł z długich na krótkie w USA jest zabrana, bo takie jest prawo, zmieniać światła ma człowiek - a nie automat (bo może oślepić i dojść do nieszczęścia tak domniemam). W Europie takiego przepisu nie mamy i możemy używać tych funkcji i powierzyć zmianę dla automatu - co jest legalne w 100%.  W związku z tym, trzeba zrobić kodowanie i pozbyć się tego 5AP i dopiero wtedy będzie wycinać automat i nie będzie oślepiać kierowców z naprzeciwka. Kierowcy w USA muszą to robić ręcznie. 

Napisałeś również:

Cytat

Bo u mnie działa to tak, że widzę że wycina ładnie, coś tam się dzieje

 

Podsumowując, nie wiem kto i jak Ci spieprzył kodowanie przy konwersji.

 

Nie mniej jednak - automat nie powinien działać tak że kogokolwiek oślepia.

Więc na pewno i to czym prędzej - wizyta na SKP celem regulacji reflektorów,

Dalej opcjonalnie kodowanie.

Opublikowano
39 minut temu, luk_byd napisał(a):

Napisałeś również:

 

Podsumowując, nie wiem kto i jak Ci spieprzył kodowanie przy konwersji.

 

Nie mniej jednak - automat nie powinien działać tak że kogokolwiek oślepia.

Więc na pewno i to czym prędzej - wizyta na SKP celem regulacji reflektorów,

Dalej opcjonalnie kodowanie.

Tak, napisałem że wycina ładnie, że coś tam się dzieje 🙂 bo tak mi się wydaję, że jednak wycina, widzę ewidentnie że zmienia tą wiązkę światła, ale najwidoczniej coś jest nie halo, skoro mrugają..... Masz rację, trzeba pojechać na ustawienie świateł, aczkolwiek mi to w czerwcu na badaniach sprawdzali i było wszystko dobrze, więc nie wiem czy to coś wniesie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, Mariojr napisał(a):

Tak, napisałem że wycina ładnie, że coś tam się dzieje 🙂 bo tak mi się wydaję, że jednak wycina, widzę ewidentnie że zmienia tą wiązkę światła, ale najwidoczniej coś jest nie halo, skoro mrugają..... Masz rację, trzeba pojechać na ustawienie świateł, aczkolwiek mi to w czerwcu na badaniach sprawdzali i było wszystko dobrze, więc nie wiem czy to coś wniesie.

Może jest coś luźnego w reflektorze od strzała i soczewka/moduł sobie lata na dziurach i świeci róźnie.

A dwa, ludzie na stacji też mogą się mylić - a skoro jest coś na rzeczy - warto sprawdzić.

Inna mozliwość to zabrudzona szyba (np. od wewnątrz, lub coś na soczewce) od kamery kafas i załamuje swiatło - ale to raczej byłby błąd i inne systemy miały problem.

Tu nie ma o czym pisać, często za to kasy nie biroą nawet.

Trzeba sprawdzić ustawienie reflektorów, a warto również do kogoś podjechać na sprawdzenie/poprawienie kodowania.

Opublikowano

Zrobiłem testy i jechałem po drugiej stronie innym autem by zobaczyć w końcu czy wycina i jeśli tak to jak to się dzieje. Fakty są takie, że nie wycina, dosłownie prawie już na koniec, tj. przy samym mijaniu sie, widać jakby ta jedna bliższa lampa G30 swiatlo drogowe wylacza/wycina, ale to mówię, tak na 1, moze 2 metry przed samym mijaniem się obu aut.

Pojadę na stację na regulacje, to pewne, ale najbliższy jestem wersji, że muszę wykodowac to 5AP, mam już człowieka który mi to za 300zl zrobi. Dam znać co będzie dalej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, Mariojr napisał(a):

Zrobiłem testy i jechałem po drugiej stronie innym autem by zobaczyć w końcu czy wycina i jeśli tak to jak to się dzieje. Fakty są takie, że nie wycina, dosłownie prawie już na koniec, tj. przy samym mijaniu sie, widać jakby ta jedna bliższa lampa G30 swiatlo drogowe wylacza/wycina, ale to mówię, tak na 1, moze 2 metry przed samym mijaniem się obu aut.

Pojadę na stację na regulacje, to pewne, ale najbliższy jestem wersji, że muszę wykodowac to 5AP, mam już człowieka który mi to za 300zl zrobi. Dam znać co będzie dalej.

Ale z funkcją 5AP działa po prostu zmiana mijania/drogowe - bez wycinania. Tak jak w zwykłych LED'ach. To nadal nie jest powód że auto oślepia.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Chciałbym powrócić do tematu, może coś pomożecie ustalić więcej, na dziś fakty są następujące

1. byłem na stacji diagnostycznej, chłopaki sprawdzili światła mijania wszystko jest super, ustawione bardzo ładnie, gość mówi, że on mi "długich" to nie ustawi w żaden sposób, nie ma na to wpływu.

2. auto wczoraj odebrane od kodera czy programera 🙂 w każdym bądź razie kolegi, który jest szanowanym w branży,  także on stwierdził wczoraj, że to kodowanie na wycinanie było coś grzebane, ale nie dokończona robota.  Jak twierdzi poprawił i będzie wszystko dobrze.

3. dodatkowo zrobił reset kalibracji kamery kafas, robi się to chyba nawet w trakcie jazdy.

Nie mogąc doczekać się oczywiście nocy, w końcu pojechałem na próbę i gdzie tam..... pierwsze 5km nikt nie mruga, widać auto wycina ta wiązkę, niestety w dalszej drodze już ze 2 osoby mi mrugały że oślepiam....

Nie wiem już gdzie szukać przyczyny, gdzie usterka, kafas żadnych błędów nie pokazuje, także chyba czas się poddać. 

Możecie macie jeszcze jakiś pomysł czy podpowiedź, jeśli tak to bardzo proszę. 

Opublikowano

A na ile łącznie miniętych aut te dwa mrugnęły? Mi się też zdarzyło że tiry mrugały jak miały światła za wzniesieniem, a kabinę już było widać, więc kafas ich nie wyciął, albo kiedy barierki oddzielały ich przeciwny pas i zasłaniały kafasowi ich światła. Ogólnie w Twoim odczuciu poprawiło się po kodowaniu? Może jeszcze można to bardziej poprawić, a może to już jest to, nic nie jest idealne.

Opublikowano

To była zwykła droga wojewódzka, także zakładam, że moje światła oślepiają i auto nie wycina jednak tej wiązki z jakiegoś powodu. 

Poddaje się i temat zostawiam, będę zmieniał ręcznie "długie" bo do serwisu BMW na pewno nie pojadę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Serwis ASO nawet by Ci nie pomogl w takiej sprawie. Ja mam wprawdzie lasery ( jedna bajka) ale nikt nigdy mi nie migal no moze kilka razy jak w 2014 w f11 mialem ledy ( to byla wtedy ultra nowosc ). 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, saab napisał(a):

Serwis ASO nawet by Ci nie pomogl w takiej sprawie. Ja mam wprawdzie lasery ( jedna bajka) ale nikt nigdy mi nie migal no moze kilka razy jak w 2014 w f11 mialem ledy ( to byla wtedy ultra nowosc ). 

Chyba nie do końca ultra nowość. Nie wiem czy jakieś inne marki jeszcze przed 2010 nie miały tej technologii

Od lipca 2012 w F01 były, ale i od wtedy nawet xenon miał dostosowywanie wiązki światała - taki protoplasta wycinania i działało to na prawdę nieźle moim zdaniem.

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano
W dniu 6.03.2025 o 14:32, Mariojr napisał(a):

To była zwykła droga wojewódzka, także zakładam, że moje światła oślepiają i auto nie wycina jednak tej wiązki z jakiegoś powodu.

a jak jedzie samochód przed Tobą to wycina? Najlepiej nagraj na telefon lub rejestrator jak działa to wycinanie. Raz, że będzie Tobie lepiej zobaczyć na nagraniu, a i jak tutaj wrzucisz to będzie wiadomo o czym rozmawiamy.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.11.2024 o 11:58, Mariojr napisał(a):

5AP jest dodawane obligatoryjnie w standardzie dla aut w USA. Mówiąc krótko, ta funkcja automatycznego zmieniania świateł z długich na krótkie w USA jest zabrana, bo takie jest prawo, zmieniać światła ma człowiek - a nie automat (bo może oślepić i dojść do nieszczęścia tak domniemam).

To jest taki troche absurd, bo światła drogowe ma zmieniac człowiek, a nie automat, a taka Tesla może jeździc autonomicznie, bo niektóre stany takie mają prawo, które na to pozwala 😄 

Edytowane przez KucaQ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.