Skocz do zawartości

30i, opony zimowe, homologacja na felgi - gwarancja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam, 

Mam 30i z sierpnia 2024. Auto nowe. Stoję przed dylematem zakupu opon zimowych - lub całych kół -  po przeszukaniu forum jednak nie znalazłem jednoznacznej porady i rozwiązania problemu - a na pewno nie jestem jedyny z tym problemem. 

Mam dwa rozmiary różne na przód i tył :
20" aluminiowe obręcze M Double-spoke 699

Pirelli 595770
245/45R20 103 W XL
275/40R20 106 W XL
 
Z tego co się już dowiedziałem i znalazłem mogę kupić jedynie:
2x Pirelli Winter
Sottozero 3 r-f
(245/45R20 103V)
 
2x Pirelli Winter
Sottozero 3 r-f
(275/40R20 106V)
 
komplet jakoś trochę ponad 6000 zł 
 
PYTANIA: 
  • 1. czy kupić te opony ? - są dobre - z opinii na forum są różne wrażenia - od sztywnych, kartoflowych po wygodne. ?
  • 2. czy ewentualnie lepiej kupić całe koła zimowe jedne rozmiar tył/przód np. 19".  ale nieoryginalne bo - (bo oryginał ok 12 800 brutto komplet ? - chyba że muszą być oryginały ?,
  • 3. czy ktoś ma doświadczenie z całymi kołami ale nie z salonu tylko np. znalazłem na słynnej stronie aukcyjnej: 
    • 7200 zł 

      Bridgestone Blizzak LM-001 * RFT

      Rozmiar 19

      Szerokość opony 245

      Wysokość opony 50

      Sezon Zimowy

      Indeks nośności 105V-925kg

    • SPECYFIKACJA FELGI

      Rozmiar 19

      Szerokość felgi 8,5

      Rozstaw śrub 5x112

      Odsadzenie(ET) 25

      Numer seryjny 6883159

  • CZY taka felga musi mieć też homologację ? 

 

Najważniejsze pytanie: Co doradzacie - proszę pomóżcie podjąć decyzję - jestem świeży w świecie BMW:

- nie mam garażu więc nie mam gdzie składować kół - piwnica w kamienicy - z drugiej strony te nieoryginały są droższe od samych opon ale o wiele tańsze od salonowych 

- może nie kombinować i kupić te opony 2 tył i 2 przód i po prostu przekładać ( w poprzednim aucie volvo xc40) przekładałem opony i nigdy nie myślałem o kołach.

Tu się obawiam po prostu sam nie wiem czego, czy zniszczy się coś, felga itp...  czy zainwestować w całe koła przez ten Xdrive itp.... 

 

4. Jak to się ma do gwarancji ?  Mam podstawową + chce dokupić teraz dodatkowe 2 lata - słyszałem że warto ? 

- faktycznie coś może zepsuć się w takim nowym aucie z końcówki produkcji - w 3 i 4 roku użytkowania ? W Volvo 5 lat był spokój... Ale już nic nie wiem, przeróżnie piszecie na forum... 🫣

 

 
 
 
 
Opublikowano

Nie zastanawiałeś się nad mniejszymi? 

Możesz założyć 245/50R19 do tego auta

Wtedy drugi komplet kół wyjdzie dużo taniej, i masz dużo większy wybór opon z homologacja BMW.

W przypadku xDrive i różnych rozmiarów przód i tył musisz mieć homologację

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Przede wszystkim: sprawdź, jakie rozmiary opon zimowych są przewidziane do Twojego samochodu. Jest to wyszczególnione w świadectwie homologacji, albo na naklejce umieszczonej na słupku B koło kierowcy. To jest podstawa - wybierając rozmiar spoza listy zatwierdzonych lub opony bez homologacji dajesz producentowi gotowy powód na odrzucenie roszczeń gwarancyjnych, ew. ubezpieczycielowi na wypłacenie odszkodowania przy szkodzie z Twojej winy.

Wydaje mi się, że dla 30i powinny być dostępne koła 245/50R19. To jest sporo tańsza opcja, niż koła 20". Ja w G08 mam koła 19" jako jedyną opcję dla kół zimowych - niecałe 3 lata temu zakupiłem części do kompletu kół (felgi OZ, opony Pirelli WSZ RunFlat, czujniki ciśnienia) za jakieś 7kPLN - ówczesna cena kół w ASO to było 13kPLN (po rabacie, bo katalogowo 16kPLN). Wulkanizator poskładał całość do kupy za 300PLN, z założeniem i przechowaniem na pół roku 500PLN. Więc IMHO gra jak najbardziej warta świeczki.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Hej,

Dzięki piękne za jakieś info. 

@Kolorusek  też właśnie o tym myślałem i są oferty na takie koła. Same opony to koszt około 6 500 brutto, Koła jak piszesz 19" na alle...nowe można kupić za ok 7-8 tys brutto. Dlatego rozważam co zrobić - same opony przekładka czy lepiej mieć mniejsze koła a mieć koła - tylko gdzieś sje muszę składować (odpowiednio w piwnicy ,lub znaleźć przechowalnie). 

Na pewno jak piszesz @PKort PO PIERWSZE to dokładnie musze jeszcze sprawdzić NAKLEJKĘ dla pewności, póki co bazowałem na wiedzy dealera bo oni po vin i obecnej feldze podesłali mi właśnie  takie zimowe co  mają być do mojego modelu (czyli te Pirelli Winter Sottozero ) a że cena jest dużo wyższa te same opony znalazłem nowe na sklepie z oponami za własnie ok 6500 brutto 2 na przód i 2 na tył. 

 

Wiem, że opony muszą mieć homologację, ale czy felgi też ? w sensie  komplety kół 19" cali są w tych cenach 7-8 brutto np. 245/50R19 RUN FLAT * z homologacją ale o feldze nic nie pisze tyle że np. Mają homologację TUV i dedykowane do bmw (marka PLATIN włoska). 

 

 

----------

A dopytam jeszcze Was jeżeli to nie problem - żeby nie zakładać kolejnych tematów bo ten temat jest na forach ale też nie ma konkretów tylko ogólniki.... czy   macie doświadczenie z BRI ? chce dokupić za 5400 dodatkowe 2 lata gwarancji - czy opłaca się to przy x3 30i - około 20 tyś rocznie będę robił może ciut więcej. Jeżdzę głównie długie dystanse weekendowe, lub wyjazdy do klientów polska i zagranica, w tygodniu mało bo pracuje z domowego biura. Ale kilka osób mówiło mi już,że w 3 4 roku użytkowania coś tam zawsze wyskoczy i warto mieć te Gwarancję rozszerzoną choćby o te +2 lata. 

Nie mam doświadczenia bo wcześniej jak pisałem nie brałem tego (opel > volvo xc40> teraz bmw x3 😉 nareszcie 🙂 ) auto jest droższe o ponad 100k niż poprzednie wiec ceny serwisu i części tez większe jak czytam po forum różne wątki. Jest nowe, przy tamtych nic się nie działo przez 5 lat 100k km przejechanych ale to też nie za dużo....

Generalnie mówią, że warto mieć BRI - jak to jest w bmw takim jak moje X3 - faktycznie wychodzą takie rzeczy i warto to mieć ? 

Ktoś z Was korzystał i wie, że to faktycznie działa ? kwota nie jest jakaś straszna ale zawsze to 5 koła mniej w budżecie 😄 

 

 

 

Opublikowano
11 godzin temu, mystif napisał(a):

Wiem, że opony muszą mieć homologację, ale czy felgi też ? w sensie  komplety kół 19" cali są w tych cenach 7-8 brutto np. 245/50R19 RUN FLAT * z homologacją ale o feldze nic nie pisze tyle że np. Mają homologację TUV i dedykowane do bmw (marka PLATIN włoska).

Nie spotkałem się jeszcze z wymaganiem, żeby felgi miały homologację producenta. Moim zdaniem powinny mieć rozmiary zgodne z fabrycznymi (szerokość/średnica/rozstaw śrub), otwór centralny może być większy (z pierścieniem centrującym), odsadzenie też powinno być zbliżone (osobiście przyjmuję +/-2mm za wheel-size.com). Ale może się mylę i ktoś mnie wyprowadzi z błędu podając odnośniki do odpowiednich przepisów.

Zawsze możesz kupić oryginalne felgi BMW we właściwym rozmiarze:

https://allegro.pl/kategoria/do-samochodow-aluminiowe-257711?order=p&srednica-felgi=19"&rozstaw-srub=5x112&liczba-felg-w-ofercie=4 szt.&szerokosc-felgi=7.5"&odsadzenie-et=32&producent-felg=BMW OE

Odnośnie BRI to osobiście nie zdecydowałem się na to, bo i tak już mi się budżet nie spinał. Ale mój Tata wykupił takie coś do X1 E84 i był bardzo zadowolony - wymieniał szybę przednią, przedni napęd i jeszcze parę innych rzeczy. To chyba kwestia szczęścia, jaki egzemplarz trafisz.

Opublikowano

Usterkowość to kwestia szczęścia. BRI trzeba traktować jak ubezpieczenie kosztów naprawy na wypadek awarii. 

Jak samochód jest w miarę nowy, to generalnie nic nie powinno się stać, ale zawsze jest jakieś ale... W poprzednim samochodzie  pierwszy właściciel wykupił BRI do 3 lat (tzn. przedłużył 2 letnią gwarancję o 1 rok). Ja kupiłem samochód kiedy miał 1,5 roku. Pod koniec trzeciego roku, praktycznie na 2 miesiące przed upływem 3 lat, coś się zepsuło w napędzie. Naprawa kosztowałaby ok 12 tys. Na szczęście BRI to pokrywało, a w tym czasie dostałem też samochód zastępczy w ramach BMW Mobile Care.

Teraz, z perspektywy czasu uważam, że wykupowanie BRI ma sens.

Pewnie jednak więcej jest takich przypadków, kiedy z samochodem przez pierwsze lata nic się nie dzieje. 

Wybór należy do Ciebie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dzięki, jeżeli chodzi o opony to jeszcze się namyślam, głównie jak zwykle chodzi o koszta. Za dużo tego naraz. 🙂 

 

Jeżeli zaś chodzi o BRI - to @pulower dokładnie jak piszesz - z reguły się pewnie nie przydaje ale tu właśnie jak podałeś przykład - problemem jest, to że naprawy są drogie. Więc kwota 2 lat dodatkowej ochrony przy aucie za ponad 300k jest znikoma, generalnie pewnie bym się nie zastanawiał tylko po prostu najzwyczajniej kasowo boli akurat teraz. Ale to jest 5 lat użytkowania auta i na pewno 4 pojeżdżę nim - a jestem mega zadowolony, tym bardziej myślę, że komfort będzie mieć święty spokój. A z drugiej strony sam na własnej skórze doświadczyłem po kasacji poprzedniego auto jak ważne jest mieć wszelkie te dodatkowe rzeczy i porządne ubezpieczenia. 

Dzięki bardzo Panowie bo właśnie o konkrety mi chodziło, przykłady właśnie kwotowe, ile co później kosztuje w stosunku do kwoty BRI, tak samo do opon itp. żeby nie oszczędzać na takich rzeczach. A tu jednak są głosy, że owszem auto jest super, premium ale lubi się coś podziać w tym 3-4 roku użytkowania. 

 

p.s

btw jestem mega zadowolony z 30i - i wbrew opiniom, że nie ciągnie z dołu, że słabo jeździ - jacyś dziennikarze dziwni i jakieś takie testowe jazdy, oczywiście każdy ma własne zdanie - szanuje - ale wg mnie jest tak że jak nauczysz auto jeżdzić tak jeździ...  ja go pięknie szanowałem przez piewsze 2 5000 km, delikatnie, mam  zmieniony olej po 1300 kmi Teraz  Auto na comforcie chodzi jak burza piękne ze mną współgra i rozumie moją nogę. Na sport plus wogóle wyp.... więc ja nie wiem, jestem mega happy i dzwięk ma piękny i wogóle w m pakiecie full czarna wygląda petarda - no i niemiecka myśl inżynieryjna jednak daje poczucie zabawy, elegancji i dynamiki 😄wiadomo, że pewnie m 40i to kozak(nie było dostępnej a kupowałem od ręki co jest) , ale jeżdzę z rodziną, a samemu po mieści i poza nim wystarcza mi ta moc. i tak z taką mocą nie ma żartów 😉

 

 

Opublikowano

Generalnie nie ma różnicy czy weźmiesz same opony czy całe koła. Istotne jest, żeby opona była homologowana BMW z gwiazdką. Felga nie musi mieć homologacji, natomiast aftermarketowe wytwory mogą być słabej jakości. Zastanów się czy w ogóle nie pójść w 18 calowe. Opony bez RF z homologacją bodajże 2500 brutto, felgi też jakoś śmiesznie tanie. Estetyką nie będą grzeszyć, ale komfort i bezpieczeństwo będą na najwyższym poziomie (świeża guma, wysoki profil). Sam miałem taki zestaw posiadając X3 i dobrze się sprawdzał.

W kwestii xdrive - tu tak naprawdę najistotniejsze jest to żeby opony były homologowane i kompletne, tj. przód i tył w takim samym stanie. Xdrive nie lubi różnic średnicy opon (max tolerancja wysokości bieżnika to 1,5mm według różnych źródeł, którym ja nie ufam osobiście).

W serwisie też nikt nie przyczepi się jak przyjedziesz na niehomologowanych oponach, ale jeśli coś się zepsuje na gwarancji - zwłaszcza w napędzie, to będą podważać jej uznanie w każdy sposób - m.in tym, że jeździłeś na niehomologowanych oponach.

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@mystif Mogę tylko dodać, że po tej naprawie gwarancyjnej samochód mieliśmy jeszcze 3 lata i już nic się nie wydarzyło, co wymagałoby naprawy. Więc to jest naprawdę kwestia szczęścia lub danego egzemplarza. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.