Skocz do zawartości

e39 touring wymiana tylnych przewodów hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zabieram się za wymianę tylnych przewodów i proszę o podpowiedzi. Nie wygląda to narazie za łatwo.

Wyczytałem gdzie żeby poluzować zbiornik. Jak przejść nas belka i wpiąć przewody w mocowanie?

Jak skręcić łącznik który jest za belka? Przed wsunięciem?

Ukrecily mi się śruby w dwóch mocowaniach przewodow jest na to jakiś patent, inny typ mocowania?

 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie wiem czy to wiele pomoże, bo sam tego nie robiłem właśnie, żeby nie wpaść na jakąś minę, a kanału nie mam. Mechanikowi zajęło to niecałą dniówkę, tylne od łączenia w okolicy miejsca pasażera plus wszystkie giętkie i wymiana płynu. Nie sądzę, żeby opuszczał zbiornik, nie wiem nawet czy wpiął w oryginalne mocowania, bo tam nie zaglądałem. Pamiętam, że zaznaczył, że tylko miedź, bo takie układa na aucie na bieżąco, a stal trzeba odwzorować od starych i założyć w całości co jest nierealne bez demontażu wszystkiego z podwozia. Zapłaciłem chyba 800zł (2023) robocizna z miedzią, giętkie i płyn miałem swoje.

49 minut temu, fold napisał(a):

Jak skręcić łącznik który jest za belka? Przed wsunięciem?

Podejrzewam, że fachowiec pominął ten łącznik. Nie widzę sensu rozcinać przewód, żeby go potem łączyć i w całości zakładać. Jeśli możesz zrobić zdjęcie gdzie on jest to spróbuje jutro wczołgać się pod auto jak to jest u mnie.

Opublikowano

to mam radę, bo ostatnio robiłem właśnie tył. Mam już założoną miedź, ale niestety jeden z przewodów gumowych miał pękniętą otulinę (ktoś z forumowiczy zwrócił mi uwagę gdy zamieściłem zdjęcietej okolicy)

Oczywiście nie dało odkręcić przewodu od miedz, więc trzeba było ciąć miedź. na szczęście, mchanik gdy to robił, dał duży nadmiar miedzi i wystarczyło zarobić na nowo  i wszystko poskładać.

Sposób drugi o którym myślałem to: długi przewód zakończyć gdzieś w okolicy "pudła na koło zapasowe" i dać tam łącznik w który będzie wkręcany braujący kawałek przewodu miedzianego (np 10 cm). Do niego zaś przykęcić gumowy przewód od zacisku....

Łatwiej wtedy usunąć 20 cm przewodu, niż czołgać się pod autem i wymieniać całość....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.