Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kłaniam się. Potrzebuję wszelkich rad, które mogą mnie przybliżyć do choćby zdiagnozowania usterki w BMW f34 (2020, 2.0 diesel, 190KM, xdrive, automat).

Auto nabyłem kilka tygodni temu. Krajowe, pierwszy właściciel (poleasingowe), serwisowe do tej pory tylko w ASO w Poznaniu. Przebieg: 124.000 km. Po zakupie auto sprawne, postanawiam wymienić wszystkie filtry i oleje w tym olej i filtr w automatycznej skrzyni biegów. W tym celu kupuję oryginalny zestaw od ZF. 

Olej wymieniam statycznie w warsztacie niezależnym, w którym serwisuję wszystkie swoje samochody od lat. Właściciel zakładu sam jeździ BMW 😉

❌️ Od tego momentu zaczął występować problem, który zdiagnozowałem na trasie. Prędkościomierz przekłamuje i to znacznie. Jadąc 140 km/h pokazuje zaledwie 80-parę. Nie otwiera się tylna lotka, wskazania prędkości są mylne, niezależnie od rzeczywistej prędkości wskazywanej przez GPS.

❌️ W trakcie jazdy w ruchu miejskim, niezależnie od prędkości, bardzo mocno zaciskają się pasy bezpieczeństwa, na tyle, że ciężko oddychać. Po kilku/nastu sekundach puszczają, słychać charakterystyczny dźwięk przy pasach gdy puszczają. Dodatkowo, wszystkie okna, panoramiczny dach (gdy są otwarte) zamykają się. Samochód reaguje tak, jakby wykrywał kolizję. 

⭐️ Do tej pory samochód był w dwóch warsztatach niezależnych a teraz, od kilku dni, przebywa w ASO. Nikt nie wie, co się dzieje. Komputer nie wskazuje żadnych błędów. Był sprawdzany statycznie oraz w trakcie jazdy. ASO wgrało cały soft od nowa - bez rezultatu. Jedyne co wiem to to, że czujki z kół wskazują prędkość poprawnie, wartość przekazywana (prawdopodobnie) przez skrzynię biegów już jest błędna. 

Szukam punktu zaczepienia. Aż nie wierzę, że wymiana oleju z filtrem narobiła takich problemów. Każdy rozkłada ręce albo nie chce podjąć się tematu twierdząc, że samochód napewno jest "trupem", w którym ktoś gdzieś coś namotał.

Skrzynia pracuje bardzo dobrze, płynnie zmienia biegi. Samochód, gdy zaciska pasy, nie wskazuje niczego, nic nie wykrywa. Nie słychać żadnych usterek mechanicznych. 

Proszę o informację, czy w ogóle są Państwo czymś takim się zająć. Obecnie ASO mówi o wymianie komputerów na kwotę prawie 14 tysięcy złotych "bo może to pomoże". Diagnozy nadal brak.

Edytowane przez rychu991
Opublikowano

 Zamiast wymieniać moduły najpierw wziąłbym się na sprawdzenie instalacji elektrycznej. Może jakaś wiązka przewodów zostało uszkodzona podczas wymiany? Lub jakieś zwierzątko na parkingu u mechanika zrobiło swoją robotę 😉 Kiedyś spotkałem się z problemem wariującej elektryki w aucie, powodem była nie przykręcona klema od akumulatora 😄 

Opublikowano

Wygląda trochę jak problem ze skrzynką VTG odpowiedzialną za rozdysponowanie napędu. No i pytanie czym tam też wymieniałeś olej?

Niestety xDrive jest bardzo wrażliwy na wszystko, może to kwesta oleju, który wcześniej był gęstszy a teraz po wymianie jest rzadki? Widziałem gdzieś specjalny płyn "ratunkowy" do skrzyń, chyba nawet od ZF, albo Liqui Moly — nie mogę zlokalizować go teraz.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.