Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@proarnes a jak wrażenia z trasy przy cały czas otwartej klapie wydechu? Dłuższe trasy nie są męczące? Pytam, bo wcześniej wspomniałeś o ręcznym zamykaniu klapy przed trasą 🙂 

Edytowane przez kamsku2930
Opublikowano
55 minut temu, kamsku2930 napisał(a):

@proarnes a jak wrażenia z trasy przy cały czas otwartej klapie wydechu? Dłuższe trasy nie są męczące? Pytam, bo wcześniej wspomniałeś o ręcznym zamykaniu klapy przed trasą 🙂 

Jest delikatnie głośniej, słychać lekkie buczenie od wydechu przy prędkościach autostradowych, ale mi to nie przeszkadzało i nigdy jej nie zamykałem, a dość regularnie jeżdżę 300 - 400 km w jedną stronę.

Jakoś ten wydech z otwartą klapka pasuje mi idealnie do tego samochodu. Nie jest za głośno ale czuje się cały czas ten sportowy gen i że jest coś więcej niż 1,4 pod maską 🙂

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

@proarnes a nie czujesz że auto jest słabsze przez tą ciągle otwartą klapę wydechu? Wgłębiam się coraz więcej w temat i zaczynam dostrzegać też potencjalne minusy i zastanawiam się... Chyba trzeba zmierzyć czas 0-100 na otwartej i zamkniętej klapce xD

Jeśli chodzi o bezpieczniki to nigdy bym nie wkładał ich na włączonym silniku. Komputer powinien sam zatrybić i zamknąć klapkę z czasem.

 

"Klapka w prawej końcówce wydechu BMW M340i (w wersji europejskiej) pełni funkcję regulacji dźwięku i przepływu spalin, dostosowując działanie układu wydechowego do różnych warunków jazdy.

Powody stosowania klapki w wydechu:

  1. Regulacja dźwięku – W trybach komfortowych klapka jest zamknięta, co sprawia, że wydech jest cichszy i bardziej stonowany. Po otwarciu (np. w trybie Sport lub Sport+) dźwięk staje się głębszy i głośniejszy.

  2. Spełnianie norm emisji spalin – W europejskiej wersji M340i zastosowano filtr cząstek stałych (GPF), który ogranicza emisję. Zamknięcie klapki pozwala na lepszą kontrolę przepływu spalin i temperatury, co poprawia skuteczność filtra.

  3. Optymalizacja osiągów – BMW programuje otwieranie klapki w zależności od obciążenia silnika, prędkości oraz obrotów. W niższych zakresach (np. na biegu jałowym, przy niskich obrotach) klapka jest zamknięta, by zwiększyć ciśnienie zwrotne, co może poprawić moment obrotowy przy niskich prędkościach."

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

@kamsku2930 właśnie jechałem 100km trasą i była lipa. Tempomat 140 lub 150 i cały czas buczy od wydechu. Przyspieszanie delikatne ze 110 do 150 to też buczenie wydechu. Lipa. Chciał być człowiek mądrzejszy od niemieckiego inżyniera ale nie wyszło xD Włożyłem już bezpiecznik na wyłączonym silniku i po odpaleniu zamknęła się klapka. Olewam temat ^^ Kiedyś może kupię sobie kostkę OBD i będę sobie na chwilę otwierał klapkę jak będę chciał ale na razie bezpiecznik zostaje włożony.

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
1 godzinę temu, jaworq napisał(a):

@kamsku2930 właśnie jechałem 100km trasą i była lipa. Tempomat 140 lub 150 i cały czas buczy od wydechu. Przyspieszanie delikatne ze 110 do 150 to też buczenie wydechu. Lipa. Chciał być człowiek mądrzejszy od niemieckiego inżyniera ale nie wyszło xD Włożyłem już bezpiecznik na wyłączonym silniku i po odpaleniu zamknęła się klapka. Olewam temat ^^ Kiedyś może kupię sobie kostkę OBD i będę sobie na chwilę otwierał klapkę jak będę chciał ale na razie bezpiecznik zostaje włożony.

No ale oczekiwałeś że będzie tak samo cicho jak z zamkniętą klapką? Przecież otwartą klapkę słychać praktycznie od najmniejszych obrotów a co dopiero jak utrzymujesz 2k obr./min przy prędkości autostradowej.

Dlatego pisałem wcześniej, że najlepiej byłoby móc ją kontrolować przyciskiem bo uniwersalnego rozwiązania na każdą okazję nie ma. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.02.2025 o 22:26, proarnes napisał(a):

Dlatego pisałem wcześniej, że najlepiej byłoby móc ją kontrolować przyciskiem bo uniwersalnego rozwiązania na każdą okazję nie ma. 


Gdyby jakiś cudownie uzdolniony inżynier w BMW nie połączył otwierania klapki z generatorem dźwięku silnika z głośników to temat by praktycznie nie istniał 😬

Edytowane przez icetruck
Opublikowano (edytowane)

Szkoda mi Cię że przez tyle czasu żyłeś w przekonaniu że tak jest xD Ale niestety tak nie jest. Gdyby tak było to nie byłoby tego tematu. No chyba że kupiłeś auto po kimś i on już coś grzebał z Twoją klapą wydechu to ok.

Jak daję Drive to klapa od razu się zamyka 😃 Śmieszne jest wtedy manewrowanie w parkingu podziemnym i ludzie dziwnie patrzący na auto... "co mu tam tak napier....?" xD

Klapka jest otwarta tylko na Wstecznym lub Parking. No i możliwe że w Sporcie powyżej 3/4 tys obrotów (ktoś tak pisał) ale cieżko mi to stwierdzić słuchem. Przydałaby się kamera na tylnym zderzaku podczas jazdy która by to nagrała.
Dodatkowo aby klapka się otwierała musi być włączone "Iconic Sounds". Czyli fake dźwięki silnika wewnątrz z głośników. Bez tego nawet na P lub R klapka jest zamknięta. A podczas jazdy - j/w - nie wiem bo ciężko stwierdzić.

Jest to temat powszechnie znany i nie Ty pierwszy się właśnie zdziwiasz gdy to czytasz.

Edytowane przez jaworq
  • Lubię to 1
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
W dniu 7.10.2024 o 13:02, siwyZS napisał(a):

Obiema rękoma się pod tym podpisuję

 

W dniu 20.02.2025 o 12:59, jaworq napisał(a):

Jakby ktoś chciał to znalazłem chyba najlepszy sposób na otwartą klapę wydechu (cały czas otwarta). Początkowo myślałem o OBD BimmerCode czy tam Bimmerlink ale... kostka 500 zł + 300 zł za aplikację. Dodatkowo po zgaszeniu silnika klapka się zamyka. Trzeba mieć kostkę cały czas wpiętą w OBD i po następnym uruchomieniu silnika znowu tam klikać... Odpinanie kabla bezpośrednio przy wydechu - nie podoba mi się bo trzeba się pieścić z kablem potem żeby nie wisiał. Znalazłem na amerykańskich forach (bimmerpost) jak to robią. Jest dedykowany bezpiecznik od klapy wydechu. Czytałem mnóstwo postów i nie ma żadnych check engine itp. Ludzie jeździli z tym latami i zero skutków ubocznych. Podejrzewam że jest tylko w logach tzw "cichy błąd" zapisany który serwis może widzieć. Procedura wygląda następująco:

Odpalamy silnik. Ustawiamy tryb Sport lub Sport + lub Sport Individual (z ustawionym zawieszeniem na sport i skrzynią na sport). Dodatkowo trzeba włączyć "Iconic Sounds". Wtedy klapka wydechu się otwiera (no chyba że silnik jest wciąż na ssaniu). Następnie wyciągamy bezpiecznik 7,5 A nr 203 który znajduje się w bagażniku po prawej. Wyciągamy go na odpalonym silniku. 2 minuty roboty.

Właśnie to zrobiłem i działa. Iconic sounds potem wyłączyłem. Zastanawiam się teraz tylko jaki to ma wpływ na silnik itp. No ale robią straight pipe'y i się nie martwią. Lepszy przedmuch teraz jest i wolniej wydech będzie się nagrzewał do roboczej temperatury i chyba tyle. A filtr GPF - nie wiem jaki to ma efekt na niego. Szybciej się zapcha lub będzie miał problemy z wypalaniem? Nie wiem. Zawsze można włożyć bezpiecznik z powrotem (na zgaszonym silniku) i odwrócić całą zmianę. 

20250220_065732271_iOS.jpg

U mnie skrzynka z bezpiecznikam wygląda ciut inaczej i w miejscu oznaczonym mam bezpiecznik 5 a nie 7,5. Który to będzie?

IMG_9411.jpg

Opublikowano (edytowane)

@mtzecik zrobiłeś zdjęcie tak że kabel idealnie zasłania bezpiecznik z mojego zdjęcia ;D Odsuń kabel i zrób zdjęcie jeszcze raz. Dobrze tam zanurkuj i poświeć. Jak się dobrze przyjrzysz to przy każdym bezpieczniku na czarnej obudowie jest numerek. Szukaj tam 203 i to będzie ten.

 

Zrzut ekranu 2025-02-28 133932.jpg

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

no ja przetestowałem. Nie wystarczy? 😅 Jest git. Błędów brak. Przejechałem z 300km (nie na raz) z wyjętym bezpiecznikiem. Jest dużo głośniej. Co kto lubi. Ja dużo po trasach śmigam i mi to ciągłe słyszalne buczenie jednak nie pasi.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hej, odczepiłem zawleczkę przy klapie i na początku fajnie, ale niestety klapa jest luźna, po dodaniu gazu i ponownym sprawdzeniu już nie jest otwarta. W dodatku na neutralu się zwyczajnie tłucze metal, więc to nie jest dobre rozwiązanie. Trzeba ją ewentualnie w jakiś sposób unieruchomić. Myślicie, że po wyciągnięciu bezpiecznika komputer widzi to tak jak by się spalił? (spalenie bezpiecznika chyba jest możliwe i nie powinno być z tym większej lipy? Ewentualnie pomysł, żeby go spalić na zewnątrz i wsadzić? Jakieś opinie?).

Opublikowano
W dniu 23.05.2025 o 18:18, Nsb123 napisał(a):

Hej, odczepiłem zawleczkę przy klapie i na początku fajnie, ale niestety klapa jest luźna, po dodaniu gazu i ponownym sprawdzeniu już nie jest otwarta. W dodatku na neutralu się zwyczajnie tłucze metal, więc to nie jest dobre rozwiązanie. Trzeba ją ewentualnie w jakiś sposób unieruchomić. Myślicie, że po wyciągnięciu bezpiecznika komputer widzi to tak jak by się spalił? (spalenie bezpiecznika chyba jest możliwe i nie powinno być z tym większej lipy? Ewentualnie pomysł, żeby go spalić na zewnątrz i wsadzić? Jakieś opinie?).

Jak go spalisz to może raz przejdzie co jakiś czas się trzeba pojawić w ASO to co będziesz to robił za każdym razem? Uważasz, że to nie będzie podejrzane jak będziesz miał spalony bezpiecznik i błędy w komputerze zaraz po wizycie w ASO za każdym razem? Dla mnie to nie ma sensu, jak robicie coś co zmienia parametry samochodu w sposób świadomy to trzeba zaakceptować fakt, że ta gwarancja może być odrzucona i tyle, pytanie w jakim zakresie bo co innego walnięty GPF, a co inne jak Ci odrzucą awarię silnika bo klapka była wypięta. 

Opublikowano
W dniu 23.05.2025 o 18:18, Nsb123 napisał(a):

Hej, odczepiłem zawleczkę przy klapie i na początku fajnie, ale niestety klapa jest luźna, po dodaniu gazu i ponownym sprawdzeniu już nie jest otwarta. W dodatku na neutralu się zwyczajnie tłucze metal, więc to nie jest dobre rozwiązanie. Trzeba ją ewentualnie w jakiś sposób unieruchomić. Myślicie, że po wyciągnięciu bezpiecznika komputer widzi to tak jak by się spalił? (spalenie bezpiecznika chyba jest możliwe i nie powinno być z tym większej lipy? Ewentualnie pomysł, żeby go spalić na zewnątrz i wsadzić? Jakieś opinie?).

nie ma fizycznej możliwości żeby klapka latała samoistnie bo tam jest drut mocujący przyczepiony do mechanizmu. Podejrzewam że Ci tam coś odpadło i dlatego klapka lata. Zobacz sobie na YT jak to jest zbudowane. Bezpiecznik wkładasz z powrotem w warunkach otwartej klapki czyli uruchomiony silnik, sporty itp.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
3 minuty temu, jaworq napisał(a):

nie ma fizycznej możliwości żeby klapka latała samoistnie bo tam jest drut mocujący przyczepiony do mechanizmu. Podejrzewam że Ci tam coś odpadło i dlatego klapka lata. Zobacz sobie na YT jak to jest zbudowane. Bezpiecznik wkładasz z powrotem w warunkach otwartej klapki czyli uruchomiony silnik, sporty itp.

Mówiłem o wyciągnięciu tej spinki/zawleczki/drutu pomiędzy klapą, a silnikiem krokowym. Nie o bezpieczniku. Więc nie polecam na przyszłość wyciągać zawleczki bo umieścić ją z powrotem też nie jest łatwo. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.