Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

przychodzę z problemem doposażenia auta w RLS. Rocznik auta 1998. Szyba czołowa nowa z sensorem. Moduł RLS podpięty zgodnie ze schematami. Bez kodowania INPA widzi moduł i nie zgłasza błędów, inicjalizacja przechodzi bez problemu. BMW Scaner też widzi go bez problemu. Jednak po zmianie dwuch ustawień w NCS Dummy na nicht_active

- WISCHERPOTI (WINDSCREEN WIPERS POTENTIOMETER TIMING) (WITHOUT RAIN SENSOR)

- STANDRUECKSCHALTUNG (WIPERS RETURN TO INTERVAL WHEN CAR STOPPED) (WITHOUT RAIN SENSOR)

powoduje że wycieraczki pracują w jednym tempie nawet gdy szyba jest sucha.

zmiana kluczy VN GM SA by dodać opcje S521 Rain Sensor nic nie zmienia.

po zmianie kluczy w NCS nie widać modułu RLS by móc podglądnąć ustawienia.

zastanawiają mnie dość wysokie wskazania w inpie odnośnie point of wiping over sensor

myślałem że to wina źle położonej niewidzialnej wycieraczki ale po jej ściągnięciu nic się nie zmienia.

 

ktoś ma jakieś sugestie co można jeszcze sprawdzić czy zmienić.

IMG_0486.jpeg

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 9.05.2024 o 15:16, Fuser napisał(a):

Obie opcje w Dummy mają dopisek WITHOUT RAIN SENSOR czyli mają sens jak nie ma czujnika deszczu i wtedy można dać Active. Jak czujnik deszczu jest obecny to po przełączeniu tych funkcji na Active zostaje zignorowany.

 

30 minut temu, Spaider007 napisał(a):

Jednak po zmianie dwuch ustawień w NCS Dummy na nicht_active

- WISCHERPOTI (WINDSCREEN WIPERS POTENTIOMETER TIMING) (WITHOUT RAIN SENSOR)

- STANDRUECKSCHALTUNG (WIPERS RETURN TO INTERVAL WHEN CAR STOPPED) (WITHOUT RAIN SENSOR)

Odwrotnie to u ciebie działa ? U mnie ustawienie na Active ignoruje czujnik deszczu.

Nie wiem też czego tyczy się Amplification, ale u mnie w obu autach ma wartość 1, a nie 0.

Wcześniej masz podane moje ustawienia NCS dla RLS.C02. Zobacz czy u siebie masz to samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kodowałes go ncs? Bo jest chyba skonfigurowany pod E46.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.06.2025 o 13:10, Fuser napisał(a):

 

Odwrotnie to u ciebie działa ? U mnie ustawienie na Active ignoruje czujnik deszczu.

Nie wiem też czego tyczy się Amplification, ale u mnie w obu autach ma wartość 1, a nie 0.

Wcześniej masz podane moje ustawienia NCS dla RLS.C02. Zobacz czy u siebie masz to samo.

Nie mam RLS w NCS mimo zmiany kluczy nie jestem w stanie sprawdzić wartości ani przekodować go ewentualnie pustym plikiem .man

Wszedłem w BMW Scanner w central body electronic by sprawdzić czy mam opcje czujnik deszczu i niestety nie ma co by oznaczało że moduł główny nie posiada tej opcji. Musze się do niego dostać i sprawdzić jaka wersja i ewentualnie wymienić na wyższy model

Edytowane przez Spaider007
  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 8.05.2024 o 12:21, szumrak napisał(a):

W zcs nie mam rls na stałe bo wymaga to podbicia PU czyli rocznika samochodu na koniec produkcji więc przy kodowaniu całego auta ncs wymaga modułów z końcówki produkcji i wali błędami.

Może tutaj jest problem ? @szumrak ?

@Spaider007 Widzę, że auto masz 1998, a RLS był od 09/2001. Moduł LCM jest IIIB ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Musisz wprowadzić z ręki ZCS z nowszego rocznika RLS i przekodować pustym plikiem sam RLS.

Fuser ty masz chyba na stałe RLS, podaj swoje ZCS.

Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Czyli na chwile wpisać klucze sa vn gm przekodowac RLA pustym plikiem .man i na nowo wrzucić swoje klucze?

lcm sprawdzę w poniedziałek, wtedy też będe miał typowo lcm który współpracował z czujnikiem deszczu.

  • Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 9.05.2024 o 17:41, szumrak napisał(a):

Z ręki wpisz zcs, nadwozie ustaw na E53 Vin wpisz swój i zcs że screena. W ten sposób połączysz się z RLS i przekodujesz pustym plikiem. Po tym zabiegu powinien działać.

IMG_20200822_013512.jpg

 

Wszystko o co pytasz jest opisane w tym temacie, po kolei i ze szczegółami.

Wpisujesz ZCS'y tylko po to, żeby połączyć się z RLS i przeprogramować go pustym plikiem MAN. Nie kodujesz ich na stałe, bo rocznik twojego auta nie ma zgodności z tym modułem. Po takiej operacji RLS powinien działać mimo, że nie będzie na stałe widoczny w aucie.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
22 godziny temu, Spaider007 napisał(a):

Lcm sprawdzę w poniedziałek, wtedy też będe miał typowo lcm który współpracował z czujnikiem deszczu.

Z tym czujnikiem żeby czujnik zmierzchu działał potrzebny jest LCM IIIB lub IV

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

Na chwile obecną mam w aucie LCM II czyli niestety lipa.

Jutro będę miał LCM III B który działa z LWR ma to jakieś znaczenie jeśli u mnie nie ma LWR?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ma znaczenie, bo bez modułu LWR będą błędy, nie będzie działać ręczna regulacja wysokości świateł i w ogóle okablowanie się różni. Nie wiem czy można przeprogramować na "mit man LWR"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz pokrętło do regulacji wysokości to musi pisać mit man LWR

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
4 godziny temu, szumrak napisał(a):

Jak masz pokrętło do regulacji wysokości to musi pisać mit man LWR

Mit man LWR czy ohne man LWR?

 

4 godziny temu, szumrak napisał(a):

Jak masz pokrętło do regulacji wysokości to musi pisać mit man LWR

Mam pokrętło do regulacji ale mam zwykłe przedliftowe h7. Ogólnie auto było golasem że tak powiem dużo rzeczy staram się dołożyć, xenony leżą na półce i nie mogę się doczytać czy xenony występowały tylko z LWR czy bez też bywały.

  • Moderatorzy
Opublikowano
56 minut temu, Spaider007 napisał(a):

Mit man LWR

mit manuelle LeuchtWeitenRegulierung - z ręczną regulacją zasięgu świateł. Ta druga jest bez ręcznej regulacji czyli samopoziomowanie do xenonów.

Opublikowano
9 godzin temu, Fuser napisał(a):

mit manuelle LeuchtWeitenRegulierung - z ręczną regulacją zasięgu świateł. Ta druga jest bez ręcznej regulacji czyli samopoziomowanie do xenonów.

Wybaczcie jeśli odbiegam za bardzo od tematu jeśli jest LWR to tam idzie sygnał z czujników poziomowania przód i tył a jeśli nie ma LWR to wszystko idzie pod LCM? 
nie widzę nigdzie schematu do xenonów bez LWR.

  • Moderatorzy
Opublikowano
6 minut temu, Spaider007 napisał(a):

jeśli nie ma LWR to wszystko idzie pod LCM? 

Tak. LCM steruje wtedy położeniem świateł gdy kręcisz pokrętłem obok zegarów.

10 minut temu, Spaider007 napisał(a):

nie widzę nigdzie schematu do xenonów bez LWR

Jak pisałem wcześniej samopoziomowanie = xenon. Ze względu na przepisy o nieoślepianiu kierowców, światła mijania przekraczające określony strumień natężenia światła (2000lm ?) muszą być wyposażone w automatyczny układ regulacji położenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.