Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,
Pacjent: BMW X3 F25 2011r. 28i 258KM.
Od czasu kupna samochodu jeździłem bez podpiętego lusterka centralnego i czujnika światła/deszczu.
Auto miało uszkodzony dach i poprzedni właściciel robił go na odwal się, w efekcie czego te 2 wtyczki były za krótkie.
Żeby nie ściągać całej podsufitki stwierdziłem, że przedłużę wiązkę, od czujnika jest 3-pinowa.

Niestety przez brak cierpliwości i lenistwo nie odpiąłem aku i po wyłączeniu zapłonu jeszcze było zasilanie i podczas cięcia wiązki poszły iskry.
Auto odpaliłem, wyłączyłem, zrobiłem sobie 15 minut przerwy, po czym wsiadłem i już będąc pewny że zasilania nie ma wziąłem się do roboty.
Wiązkę przedłużyłem, zabezpieczyłem termokurczkami i taśmą. Sprawdziłem ciągłość wszystkich przewodów miernikiem.
Przejechałem się, czujnik światła wydaje się działać - świecą dzienne, a nie jak wcześniej mijania.
Wycieraczki nie machają na auto z manetki - jest OK.

Podjeżdżam na parking, wysiadam auto, rygluje pilotem - nagle wycieraczki zaczynają szaleć.
Generalnie latają tam i z powrotem w nieskończoność, przy zaryglowanym samochodzie, jak odpalę silnik jest OK.
Do tego w iDrive pojawiła się kontrolka jak na zdjęciu...

Na 90% wiązkę zrobiłem poprawnie, ale zrobiłem też zwarcie i auto szaleje.

Moje pytania:

- czy trzeba skasować jakieś twarde błędy, jeśli tak to gdzie, mam ISTA+, kasowałem tylko w jednym miejscu (Vehicle management -> Troubleshooting -> Fault memory -> Delete fault memory). Obydwa problemy pozostały

- iDrive też jest w stanie na zapłonie zauważyć, że wycieraczki coś nieogarniają i wywala, żeby je sprawdzić w serwisie

- samochód jest obecnie nie do użytku, przesiadłem się do starej E46, ktoś się orientuje czy mogę po prostu wyciągnąć tymczasowo bezpiecznik (który?) od wycieraczek przód, żeby móc w ogóle jeździć, dopóki nie ogarnę elektromechanika?

- za co odpowiada ten system biernego bezpieczeństwa pasażera (mata naciskowa?) i co mogę sprawdzić sam?

- obecnie auto ma odpiętą klemę minus i jest zaryglowane kluczykiem

system.jpg

czujnik.jpg

Opublikowano (edytowane)

Wyciągnąłem bezpieczniki nr 8 i 36 rzekomo odpowiadające za wycieraczki, ale dalej mogę sterować manetką i dalej wchodzą w tryb awaryjny przy wyłączeniu zapłonu.
Mało tego bez któregoś z nich nie działa klapa i nie da się jej otworzyć w żaden sposób. Po podpięciu bezpieczników klapa działa.
Zgodnie z : https://autobezpieczniki.pl/bmw-x3-f25-2011-2017-skrzynka-bezpiecznikow/

Edytowane przez Proximate
Opublikowano

Dla potomności:

okazało się, że winny jest bezpiecznik nr 66, 7.5A.
Po wymianie wycieraczki działają jak powinny, ale błąd dalej się wyświetlał.
Skasowałem błędy, przejechałem się i jest OK.

Powodem czemu błąd systemu biernego bezpieczeństwa pasażera wywaliło jest lampka airbaga, airbag nie wybije jeśli nie ma pasażera, a bezpiecznik odpowiada też za oświetlenie podsufitki => lampka nie działa => błąd systemu bezpieczeństwa.

Temat można zamknąć, pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.