Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Mam BMW E39 525td z 98r i ostatnio zgasł mi po przejechaniu 400m. Pierwsze podejżenie padło na pompe paliwa (pomyślałem, wyjechał paliwo z filtra i zgasł). Wyjąłem pompę z kanapy za siedzeniem pasażera, wymieniłem na nową, ale zauważyłem, że inaczej niż w benzynie wężyk z pompy nie zasila bezpośrednio króćca którym paliwo idzie do silnika, tylko w obudowie pompy którą wpina się do kosza w baku są dwa węże. Jeden z pompy idzie do jakiegoś króćca w obudowie pompy, a drugi z tej obudowy dopiero do króćca zasilającego silnik w paliwo. Zastanawiam się w jaki sposób paliwo dostaje się do silnika, czy jest zasysane przez pompę wysokiego ciśnienia, czy pompowane przez pompę w baku (wydaje mi się, że nie), czy jest jeszcze jakaś inna pompa.

Wężyki widać na załączonych zdjeciach

pompa2.jpg

pompa1.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W dieslu są jeszcze pompy progowe, gdzieś na wysokości kierowcy, ale czy siedzi również w 525td to niestety na sto procent nie wiem.

Edytowane przez piotr520
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Pompa progowa jest tylko w silnikach CR. 

Nie mam schematu jak jest w 525td, ale pewnie podobnie jak w pozostałych dieslach, tzn. jest jeszcze pompa strumieniowa przelewająca z lewej do prawej komory więc rurek w baku jest sporo. Ogólnie biorąc system paliwowy w dieslach E39 jest skomplikowany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.