Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Krótki zarys sytuacji:

2 late temu wymieniałem akumulator. Już pod koniec poprzedniej zimy zaczęły się problemy, a mianowicie przy odpalaniu gasły zegary(resetował się zegarek, czasami też średnie spalanie). Gdy zrobiło się ciepło wszystko wróciło do normy. Domyślam się, że miało to związek z grzaniem świec żarowych (aku nie ma już pojemności i nie wystarcza prądu). Teraz jak zaczęło się robić zimno sytuacja powróciła więc kupiłem nowy akumulator (zmiana na AGM). Zakodowałem, zarejestrowałem i myślałem że będzie dobrze. Samochód po wymianie stał tydzien (brak opon) i odpalił bez problemu. ale już kolejnego dnia powtórka z rozrywki (gasnące zegary i reset kompa). Rok temu wymieniałem kleme IBS bo dawała błędy i nie chcial samochód odpalić. Zakupiona używka z polifta i przelutowana wtyczka.  Stary akumulator naładowałem zasilaczem i miernik pokazał 80% sprawności.

Zastanawiam się czy to problem z czymś co kradnie prąd, czy brakiem doładowania akumulatora. Dzisiaj wziąłem samochód na przejażdżkę aby się podładował i zauważyłem, że maksymalny prąd ładowania aku jaki pokazuje aplikacja bimmertool to 5A (+-0,5). Czasami były chwilowe skoki na 15-20A ale to dosłownie kilka sekund. Zastanawiam się czy nie powinien większym prądem ładować i co może być za to odpowiedzialne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Regulator napięcia, u mnie na postoju jest naście jak nie dziesiąt Amper (nie pamiętam dokładnie) ale zobaczę jak nie zapomnę wieczorem.

Opublikowano

Regulator wymieniałem już 2 razy. Ostatni koło roku temu bo ładowanie wariowało, a się okazało że to koło pasowe się urwało :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie na postoju w BTool menu akumulator jest 39A

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.12.2023 o 16:48, thomas-cs napisał(a):

Dzisiaj wziąłem samochód na przejażdżkę aby się podładował i zauważyłem, że maksymalny prąd ładowania aku jaki pokazuje aplikacja bimmertool to 5A (+-0,5). Czasami były chwilowe skoki na 15-20A ale to dosłownie kilka sekund. Zastanawiam się czy nie powinien większym prądem ładować i co może być za to odpowiedzialne.

Identycznie miałem przy uwalonej klemie ibs. Rano pobór 100A ładowanie 5A. Później rosło ale i tak aku nie doładowywało. Odepnij kabel plusowy od ibs i sprawdź co bimmertool pokaże. Ale jeśli regulator wymieniłeś to stawiam na 99% że ibs padnięty. Tak jak na foto jest prawidłowo 

Screenshot_2023-12-03-15-11-31-966_pl.pw.btool.expert.jpg

Edytowane przez darek63

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.