Skocz do zawartości

Czy uzywal ktos tego srodka do czyszczenia silnika??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W weekend będziemy robić w kolegi kupecie 325 przed spuszczeniem oleju płukanie naftą zmieszaną w odpowiedniej proporcji z olejem. Podobno to najlepszy sposób gdy silnik jest zanieczyszczony szlamem z nagaru. O efektach napiszę po zabiegu jeśli ktos jest zainteresowany.
Opublikowano
No ale jak robicie to plukanie naftyą wlewacie zwykła naftę i silnik chodiz?? i co spuszczacie potem ten syf, ale przeciez cząstki nafty zawsze zostana w silniku i pozniej mieszja sie z olejem podczas normalnego uzytkowania podczas jazdy czy to nie szkodzi
Opublikowano
kolego belgus a robiles taka operacje na swoim silniku polepszylo sie czy pogorszylo?? jak mozesz napisac to bardzo prosze KOWAL

Witam

Jeszcze nie robilem kolego :P

Akurat mam zaufanie do goscia ,ktory mi polecal!!!

Nie przyszedlem do nie go wyplukac,ani on tego nie sprzedaje!!

Jak juz pisalem,rozmowa ogolnie dotyczyla rozrzdu w m 40 i on powiedzial,ze powinno sie czsemplukac magistrale olejowa!Bo robil to w oplu i sam byl zaskoczony efektami!W/g niego ten preparat,to w tej chwili najlepszy na rynku i chyba na swiecie.Co mam czlowiekowi nie wierzyc?

Sam jezdzi 26 cio letnia beemka z automatem i naprawia glownie BMW,

tylko jest niestety drogiDzisiaj zalalem forte do skrzynki i zobaczymy!

Ja jestem ostozny jesli chodzi o te wynalazki,ale troche przeczytalem o tej marce i postanowilem jej zaufac!A co bedzie to sie okaze!

Opublikowano

Lukas:

Jeśli masz już i tak zmieniać olej to przed samą zmianą gdy silnik jest rozgrzany wlewasz naftę lub jakiś srodek do płukania dostępny w sklepach w ilości powiedzmy pół litra na taki silnik szesciocylindrowy i chodzi kilka minut a następnie wszystko spuszczasz i po wymianie filtra wlewasz nowy olej. Wiem że są tez inne procedury takiego płukania i inne środki ale ja to będę robił właśnie w ten sposób. Silnik jest przywieziony z anglii i ktoś chyba w nim nie zmieniał oleju bo jest cały zamulony w środku. Co się dało wymyć po zdjęciu miski olejowej i dekla zaworów to zostało wymyte a resztę chcę zrobić właśnie w ten sposób.

Opublikowano

No i po zabiegu. Zdjęć nie robiłem bo szkoda było ściagać specjalnie dekiel zaworów ale ogólnie nie zauważyłem jakichś znaczących zmian, może dlatego że silnik oleju przed zabiegiem nie brał i z pierścieniami raczej wszystko jest w porządku.

Po rozgrzaniu silnika wlaliśmy jedną 0.5 litrową butelkę nafty na zgaszonym silniku a po odpaleniu i około minucie pracy i ponownym zgaszeniu - drugie pół litra. Potem silnik znów został zapalony i pracował około 10 min i wydaje mi się że można by było nawet tak cały dzień pojeździć i nic by się nie stało. Koledze w E28 jak pękła membrana od mechanicznej pompki paliwa to poszło mu do silnika 2 litry benzyny i jeździł tak przez tydzień i nic sie nie stało a co dopiero taki litr nafty.

Wracając jednak do tematu po tych 10 min tak jakby z wydechu czuć było trochę zapach nafty ale mogło mi się też wydawać bo wiał mocny wiatr i cały byłem w tej nafcie pochlapany. Olej przy spuszczaniu był czarny ale nie wiadomo jaka w tym zasługa nafty a jaka dwóch tysięcy km przejechanych od swapa na nowym oleju. Po spuszczeniu oczywiście nowy filtr i olej a koszt zabiegu to 10 zł za dwie butelki nafty. Szczerze mówiąc myślałem ze będą jakieś efekty specjalne typu siwy dym z wydechu ale niestety nic z tych rzeczy. Może ktoś napisze o jakiś spektakularnych akcjach z innymi środkami ale nafta raczej cudów nie robi.

Opublikowano
pilna sprawa nie moge odkrecic wiatraka przy 316 m40 ktos cos wie ?

Odwrotny gwint!

pozdrawiam

 

to chyba wiskoza jest odwrotnie wkręcana a nie wiatrak??

Wiatrak to na torxach bodajze ;) i normalnie odkręcany ;)

Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Opublikowano

Majsu:

Pod korek było zaglądane 2 tys temu bo silni był myty tyle ile dało się po zdjęciu dekla zaworów i miski olejowej więc po takim płukaniu i tak pod korkiem nic się nie zmieniło.

Opublikowano

Tak jak pisałem silnik został zakupiony z anglika i jest w dobrym stanie tylko był bardzo zasyfiony szlamem w środku. Zostały wymienione w nim simeringi na wale korbowym i uszczelka pod misą olejową i deklem zaworów więc głowica przy okazji została wymyta ropą pomieszaną z benzyną podobnie jak miska olejowa z tym że miska nie była bardzo brudna bo została przełożona z poprzedniej dwulitrówki która była oryginalnie w aucie z tego względu że anglik z którego pochodzi 2.5 to E34.

Tak więc syf został w miarę możliwości wymyty a bardziej chodziło o przepłukanie kanałów olejowych, pompy oleju, samoregulatorów itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.