Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na wyższych obrotach czasem pojawia się błąd cewki (misfire). Zamieniłem cewki miejscami i teraz na tym drugim cylindrze jest błąd. Więc cewka. Ale jak sprawdzić cewke, czy ona działa zero-jedynkowo, czyli albo działa albo nie, czy może trochę działa a trochę nie. Na zimny silnik nie chodzi równo więc może to więcej cewek jest uszkodzonych.

M62B46

Dzięki za pomoc

Opublikowano

U mnie jest co prawda M54, ale benzyna to benzyna, a cewki mamy takie same - bremi 12131748018


Na poczatku roku też miałem problem z wypadnieciem zapłonu na wysokich obrotach, a doprecyzowując to przy dynamicznym przyśpieszaniu.

I jedna cewka padła całkowicie, tzn wsadzenie jej i odpalenie silnika to natychmiastowy misfire na cylindrze.

Robię foty jak sprawdzam na komputerze błędy, wiec poniekąd mam śledzenie historii czy dany cylinder wypadał w przeszłości zapłon i oczywiscie ten gdzie padła to sprawiał problemy w przeszłości. Sporadyczne, bo 2-3 razy sie zdarzylo w ciągu paru lat, ale teraz padła na amen, nawet ponowne odpalenie silnika nie pomagało.


Moim zdaniem powienienes sobie zapisać ktora zawiodła i jak zrobi to 2 czy 3 raz to wymień, bo padnie na pewno.

Oczywiscie mówimy o sprawnym silniku gdzie nie ma problemu z paliwem (pompa, wtryskiwacze) i powietrzem (problemy z przepływką, lewe powietrze). W takim jak wypadnie zapłon wiecej niz raz na tej samej cewce, to nie jest przypadek.


Czy są metody sprawdzenia? Niby są, ale mi osobiście nie pomogły. Gdy dojechały do mnie cewki na wymiane to pierwsze co zrobiłem, to właśnie pomiary rezystancji cewki nowej i uszkodzonej, tak jak pojazuja na youtube. Problem w tym że te metody mierzą tylko rezystancję na uzwojeniu pierwotnym, a cewka ma też wtórne (bo to troche taki transformator).

I u mnie pokazało prawidłowe wyniki w nowej i uszkodzonej, bo w uszkodzonej musiało się uszkodzić uzwojenie wtórne (od strony świecy), a tego nie da sie mierzyć


Moim zdaniem najlepsza metoda to obserwować daną cewkę i jak padnie kolejny raz to wtedy nie jest randomowe zachowanie - wymiana. Drogie nie są. Swoje za kupiłem 130 za sztuke od bremi.


Czy działa zero jedynkowo?

To bedzie bardzo subiektywna opinie nie podparta żanymi badaniami naukowymi, ale uważam że cewki działają zero-jedynkowo do czasu aż nie zacznie zawodzić (do wypadania zapłonu). No bo jak inaczej wytłumaczyć, że zawodzi przy tylko dużym obciążaniu, a przy spokojnej jeżdzie nie?

Druga sprawa, równierz subiektywna, wymieniłem w sumie 3 cewki czyli połowe (wszystkie które kiedykolwiek miały missfire) i w moim bardzo subiektywnym odczuciu silnik równiej pracuje na jałowych obrotach. Ale jak mówie - ocena subiekywna, może to tylko placebo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.