Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witajcie,

mam taki przypadek do ogarnięcia - 2,5i, automat, 2004 rok.

Auto po wystrzale następujących poduszek: kurtyna prawa, poduszka w drzwiach, poduszka pasażera, poduszka kierowcy.

Auto miało wpakowane oporniki zamiast tych poduszek (również w napinaczach pasów)

Obecnie nie świeci się żadna kontrolka na zegarach.

Usunąłem oporniki bez podpinania wtyczek do airbag.

Żadna kontrolka się nie zapaliła, co mnie dziwi, bo sterownik powinien wywalić, że poduszki są niepodpięte.

Nie mogę również połączyć się ze sterownikiem poprzez Inpa.

Pytanie 1: Czy jest możliwe, że sterownik nie był wyczyszczony po crashu? dlatego nie można się połączyć?

Opublikowano

dodatkowa informacja:

jak odepnę sterownik i przekręcę kluczyk w stacyjce to nie wywala kontrolki airbag na desce rozdzielczej.

Będę wdzięczny za pomoc, jeśli ktoś ma jakiś pomysł.

Pozdrawiam

Opublikowano

no dobra, tajemnica zaginionej kontrolki airbag rozwiązana, mianowicie, ktoś zadał sobie tyle trudu, żeby wyjąć zegary i zakleić diody czarną taśmą tak, aby nie było widać, że świecą, taka to historia...

Pozostaje pytanie, czy jak sterownik airbag jest po crashu to, czy można się z nim mimo wszystko połączyć, czy nie?

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam,

ciągnę wątek dalej. przejrzałem wiązki i ponaprawiałem uszkodzone przewody (poucinano przewody od poduszki w drzwiach, poduszki pasażera oraz kurtyny).

niestety nadał nie mogę się połączyć ze sterownikiem. Wstawiłem również inny sterownik na próbę. Niestety również nie można się połączyć.

Czy ktoś miałby jakiś pomysł, co można dalej sprawdzić?

Opublikowano

Pozostaje pytanie, czy jak sterownik airbag jest po crashu to, czy można się z nim mimo wszystko połączyć, czy nie?

Pozdrawiam

 

Wydaje mi się że jednak nie, każdy sensor po detonacji poduszek zapisuje crash data i po takim czymś sensor będzie wywalał błąd mimo wymiany poduszek. Są ludzie którzy resetują pamięć/przywracają oryginalną ale nie ma 100% pewności że taki sterownik przy kolejnym dzwonie zadziała. Na Twoim miejscu szukałbym jednak dobrego sterownika wymontowanego z innego pojazdu gdzie poduchy nie wystrzeliły.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

W mojej inpa mam widoczny sterownik MRS5K a w aucie MRSZ4.


Czy wie ktoś może jaki powinien być w 2,5 benzyna, 2004 rok?

Czy może to być problem z inpa, ze nie ma moje sterownika w bazie?


Pozdrawiam

Opublikowano
Odepnij wtyczkę od sterownika i posprawdzaj napięcia i masy czy są na kablach. Nawet jak jest crash data to powinien się połączyć raczej problem z kabelkiem inpa masz.
Opublikowano

No dobrze, przewod Kbus (biało-czerwony) idzie do złącza wielokrotnego nad bezpiecznikami.


Pomiar rezystancji miedzy wtyczka a tym złączem pokazał jakieś 1 ohm, czyli przerwy nie ma.


Ktoś ma jakiś pomysł?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

no dobrze moi drodzy...

temat rozwiązany...

gdy pomierzyłem napięcie na wtyczce, wyniosło ono jakieś 11V - kolega stwierdził, że mało.

gdy podałem napięcie na sterownik bezpośrednio z aku, komunikacja została nawiązana i sterownik ożył.

Wg schematu plus idzie z kostki stacyjki, więc poszła do wymiany.

Problem został w ten sposób rozwiązany. Przy okazji zniknął ten sam problem z MFL.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.